[02-06]Lancer CS0 - Blad sondy za katalizatorem p0420 - check engine na stale
elektryk - 25-03-2012, 13:18
Według moich notatek jest to numer katalogowy mitsubishi MN158826 numer katalogowy producenta DENSO 149 100 6111
tokyo - 27-03-2012, 02:07
Witam
Dobrze w Waszych miskach chodza uniwersalne sondy Walkera, zadnych problemow (Space Star,Carisma, Lancer)
Co do opornikow to zgadzam sie z opisem kolegi elektryk dotyczacego sposobu dzialania odczytu przez komputer sond.
Komputer czyta przepustowosc sond miedzy jedna a duga poprzez katalizator, na zasadzie pomiaru spalin. Oporniczki to mozna stosowac do podlaczenia diody LED w aucie , a emulator do gazu (tam jest inny sklad gazow). Za zamiennik zaplacicie od 100 do 380 zl. Pytanie po co robic eksperymenty, jechac do elektryka podlaczyc komp zrobic test i wymienic.
Pozdrawiam
krzychu - 27-03-2012, 07:17
tokyo - to co nie ma sposobu, żeby wywalić drugą sondę?
puntspusy - 27-03-2012, 10:11
u mnie okazalo sie ze przyczyna byly lejace wtryskiwacze gazowe, po wymianie 2 wtryskiwaczy i ustawieniu parownika, check juz sie nie swieci
elektryk - 27-03-2012, 18:57
tokyo napisał/a: | Dobrze w Waszych miskach chodza uniwersalne sondy Walkera, zadnych problemow (Space Star,Carisma, Lancer) | A co mi po nowej sondzie skoro miałem już 3 różne, każdą komputer widział prawidłowo a nie przechodził test katalizatora?
tokyo napisał/a: | Pytanie po co robic eksperymenty, jechac do elektryka podlaczyc komp zrobic test i wymienic. | A o jaki test chodzi? Bo ja nawet robiłem analizę spalin i nic nie wyszło. P0420 nie da się wywołać tak na poczekaniu, a nawet jak ktoś loguje na żywo parametry to nic nie da, bo tam nie da się czymś pokręcić żeby wyregulować.
Mam wrażenie że z elektrycznego punktu widzenia to chyba trzeba by ograniczyć wartość napięcia na wyjściu sondy. Czytałem gdzieś na forum zagranicznym, że ludzie montują filtr RC, ale to bardziej wpłynie na spłaszczenie przebiegu a nie wartości maksymalnej napięcia.
tokyo - 30-03-2012, 11:11
Witajcie
Test sond lambda przeprowadza sie na zasadzie charakterystyk w komputerze MUT III.
Jedzie dwoch ludzi:kierowca i elektryk.
Rozgrzewamy silnik nastepnie po osiagnieciu temperatury jedziemy.
Auto krecimy do 4 - 5 tys obrotow tak zeby wszystkie systemy zaczely pracowac ( katalizator na zimny nie pracuje). Ja w tym czasie ustawiam chrakterystyki spalin dla 1 i 2 sondy i OGIEN. 1 bieg full 2 full rozpedzamy auto do 4 biegu na max. Sondy jezeli pracuja poprawnie maja charakterystyki zblizone przesuniete w czasie, jezeli nie pracuja widac ich prace po charakterystyce ( plaska zrywa sie lub tlumiona). Po takim tescie widac jak co pracuje. Tak mozna zrobic diagnoze kazdego miska.
Pozdrawiam
elektryk - 31-03-2012, 17:22
tokyo napisał/a: | Po takim tescie widac jak co pracuje. Tak mozna zrobic diagnoze kazdego miska. | No ale jakie wnioski jeśli obie sondy pracują, jest minimalne ale widoczne w czasie opóźnienie między sondami. Przy niskich obrotach druga sonda pokazuje nieco niższe napięcie maksymalne pików, przy wyższych obrotach natomiast nie widać dużej różnicy napięć. I jakie są wnioski z takiego pomiaru? Tu widać dokładnie że katalizator nie wyrabia bo przy dużej ilości spalin bo nie ubywa tlenu, co by dokładnie oznaczało to co jest w opisie P0420. O co chodzi z ustawianiem charakterystyk sond, czy to jakoś się koryguje te odczyty w ECU? Co można "wyregulować" albo wymienić tak żeby nie ruszać katalizatora? U mnie te problemy zaczęły się już podobno w okolicach 20kkm, a ja je osobiście stwierdziłem przy ok 32kkm.
tokyo - 06-04-2012, 19:14
Witam
Na podstawie charakterystyk mozna okreslic jak sondy pracuja, czy jest ktoras uszkodzona czy tylko ( ) katalizator . Nie ma mozliwosci korygowania charekterystyki. Jezeli problemy zaczely sie u ciebie juz przy 20tys to oznacza ze albo od poczatku byl zepsuty katalizator albo malo kiedy dostal ognia na tyle zeby go przedmuchac (krotkie trasy,czeste odpalania).
Jezeli juz uprzemy sie na jazde bez katalizatora to mozna wstawic emulator na sondy i podpiac do ECU na sztywno. Wtedy bedzie wszytko "idealane"
krzychu - 06-04-2012, 19:17
tokyo napisał/a: |
Jezeli juz uprzemy sie na jazde bez katalizatora to mozna wstawic emulator na sondy i podpiac do ECU na sztywno. Wtedy bedzie wszytko "idealane" |
Idealna rozwiązanie, skąd taki emulator wziąć?
tokyo - 08-04-2012, 14:04
Witam
Kolego krzychu jak wpiszesz na google wyskakuje kilka firm, np.:
http://www.protecdigital.pl/produkty.html#3
jest to przyklad nie reklama.
krzychu - 08-04-2012, 14:07
No czyli się da bez problemu. Więc tylko czekać na pretekst jak mi katalizator da o sobie znać W sumie nie mogę się doczekać, żeby sprawdzić na hamowni przed i po.
tokyo - 08-04-2012, 15:03
Tak kazdy pretekst jest dobry
elektryk - 08-04-2012, 17:36
Ja mam wrażenie że to nie są emulatory drugiej sondy lambda tylko pierwszej sondy lambda której zadaniem jest sterowaniem składem mieszanki.
Misiek :) - 08-04-2012, 21:07
Czy straszne zamulanie powyżej 6000obr jest spowodowane katalizatorem, oraz czy po usunięciu kata zmieni się wykrec mocy/momentu?? Chodzi mi o dół silnika czy się pogorszy
kamel1015 - 03-08-2015, 20:10 Temat postu: Check Engine Czy u was w Lancerkach 2.0 16v 135KM gdy zaświeci się check engine silnik wchodzi w tryb awaryjny czy nic się nie zmienia poza zapaleniem kontrolki na desce ???
|
|
|