To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Ogólne - [Cari 1.8 GDI] Cała prawda o GDI-podsumowanie

Saqu - 17-12-2011, 21:52

abuelo12 napisał/a:
pojawią się wszystkie usterki typu gaśnięcie, wysprzęglik, falowanie obrotów

jak pojawią się wszystkie to znaczy, że auto na żyletki się nadaje ;) , żeby wszystko co najgorsze się pojawiło to naprawdę ruina musi być

jabol_ko - 17-12-2011, 23:11

Witam.
Kupiłem Carisme 2000r 1.8 Gdi wersja Dynamic.
Mam 2 pytanka:
- jak odpalam rano słyszę pukanie ale po przejechaniu 2-3 km nie słychac już czy to normalne???
- falują mi obroty ( auto nie gaśnie ale spada do najniższych obrotów potem wskakuje na prawie tysiąc) jaka może by przyczyna??
Carisme mam od tyg. nigdy wcześniej nie miałem tej marki. Spodobał mi się wygląd tej wersji Dynamic auto mam z niemiec z przebiegiem 186 000 z książką serwisową.
Chciałbym info czy mam poważny problem czy nie ma tragedii.
Pozdro

mlun - 18-12-2011, 10:39

O jakim pukaniu mówisz?
Co do falowania obrotów to z fusów nie wywróżymy. Może być milion problemów. Najlepiej by było na kompie sprawdzić o się dzieje.

i9i - 18-12-2011, 11:31

Co do falowania to przyczyn może być kilka, ale podstawowe to: brudna przepustnica->wyczyścić i odpięcie akumulatora->nauczyć obrotów, pukanie to przeważnie popychacze->utrzymywać maksymalny poziom oleju na bagnecie i nie mulić auta poniżej 2krpm za długo
jabol_ko - 18-12-2011, 14:40

Ok z falowaniem obrotów tak zrobie i jak coś to podjade na kompa. A popychacze jak by były walnięte to nie waliły by cały czas?? Bo dosłownie słychać takie puste pukanie przez pierwsze 2-3 km albo jak pochodzi chwile z rana i woda sie podniesie to samo przestaje.
A załóżmy że to popychacze orientujesz się w koszcie naprawy takiej usterki??

Mario - 18-12-2011, 14:41

Popychaczami bym się nie przejmował bo to normalne w tym silniku (tj. bardzo częste), szczególnie tak jak piszesz gdy zimny silnik
Dobry olej i zawsze sprawdzać jego stan i będzie ok ;)

[ Dodano: 18-12-2011, 14:43 ]
Jaki tam masz teraz zalany ?

MichuGdy - 18-12-2011, 16:07

Odnośnie jeszcze tematu, który założył abuelo12, powiem Tobie kolego, że jeśli zamierzasz kupić carismę po lifcie tj z silnikiem 1.8 GDI 122KM, i jeśli będziesz miał problem np z silnikiem, który odbiega od standardowych problemów, to będziesz zdany na siebie. Tutaj na forum głównie wypowiadają się użytkownicy carism przed liftowych, w których dla przykładu znajdują się inne pompy paliwa.
Morfi - 19-12-2011, 08:48

Różnica w mocy pomiędzy 1.6 a gdi jest duża. A róznica w spalaniu wrecz zerowa.
Jezeli kupisz dobry egzemplarz i bedziesz tankował pb98 to raczej żadnych problemów nie bedziesz miał.
Skrzynie cięzko zajechać a przy 240 tys mam jeszcze orginalne sprzęgło.
Co do zawieszenia to dopiero po 4 latach musiałem z tyłu robic tuleje itp. amortyzatory mają dobre 90 tys przejechane i ciagle trzymają normy.

GDI jest super a 1.6 kupiłem by załozyc lpg.

Jedynie co jest wadliwe to zamienniki wydechów. te za 100 zł wystarczaja na 40 tys :evil:

abuelo12 - 19-12-2011, 23:42

dzięki za słowa otuchy, może nic się nie będze psuło :D "GDI jest super a 1.6 kupiłem by załozyc lpg. " Morfi-- to masz dwie Cari ? :)

Inne pompy paliwa ? ktoś może wyjaśnić czym różnią się silniki i ich osprzęt po liftingu, bo faktycznie większość problemów tutaj na forum dotyczy Cari GDI z przed liftingu....
Czego ewentualnie można się spodziewać?

No i pytanie praktyczne :lol: -do kogoś kto miał przyjemność przejechać się 1.6 i GDI, czy różnica jest wyraźnie odczuwalna?

plecho1 - 20-12-2011, 06:30

Różnica jest, widać to szczególnie na wyższych biegach głównie przyspieszając na czwórce ale wtedy redukcja do trójki i tragedii nie ma.
i9i - 20-12-2011, 06:59

Silniki nie różnią się niczym, w osprzęcie zostały zmienione drobne elementy, w przepustnicy zamiast linki silniczek, filterek przerzucony z pompy WC do tej w baku, czujnik ciśnienia zmienił położenie. Jak uwążnie przeczytasz tematy o (przedliftówce też) to nie powinno być problemów.
Saqu - 20-12-2011, 10:31

i9i napisał/a:
filterek przerzucony z pompy WC do tej w baku,
w przed liftówce masz filterek na pompie niskiego ciśnienia też, który czasami warto przemyć. a w po lifcie filtr paliwa, "ten taki normalny" co był w komorze silnika w przedlifcie został wrzucony do zbiornika
Student - 20-12-2011, 10:51

Jak sprzedawałem swoje GDI miało 180tyś. i wydech był jak nowy.
Wymieniłem tylko łącznik elastyczny.
Milej wspominam GDI niż DID.

Morfi - 20-12-2011, 13:46

abuelo12, tak obie GDI (przed liftem) prawie 4 lata a 1.6 po lifcie od 10 dni.
Róznica jest juz od najniższych obrotów

Chyba komp jest inny po i przed liftem

abuelo12 - 27-01-2012, 21:52

Dziękuje wszystkim za pomoc.
Po sprzedaży swojej Almerki będę się rozglądał za nowym autem.
W grę wchodzi Carisma II, Lancer VIII i Honda Accord, przy czym Cari jest moim faworytem (oczywiście w wersji GDI :lol: )



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group