Nasze Miśki - Lancer jeszcze 1.6, ale już prawie 2.0 by Piotras88
Xsystoff - 02-01-2012, 01:59
Piotras88 napisał/a: |
A ile waży dokładnie Eclipse? Wydaje mi się, że coś koło 1300 kg. |
Dawca silnika do mojego Colta wazyl 1310kg (zwykly GS z poczatkow produkcji), nie bardzo wiem czemu one sa takie ciezkie
Piotras88 napisał/a: | ale przecież zmiana rozmiaru felgi nie wpływa na przełożenia, a większego obwodem koła chyba nie da rady upchnąć w nadkole. Nie rozumiem Xsystoff jak to działa u Ciebie :/ |
Mniejsze kolo (obwod) musi sie szybciej krecic zeby przebyc ten sam dystans co wieksze, na 195/65 R15 i seryjnej skrzyni z eclipsa odciecie na drugim biegu wypada przy okolo 100km/h, po zalozeniu 195/45 R15 bedziesz mial ocinke przy okolo 85km/h, przy 195/50 okolo 90 km/h. Roznica znacza.
Piotras88 - 02-01-2012, 18:32
rosomak1983 napisał/a: | Piotras88 napisał/a: | ale widziałem dowód od Colta CAO i wręcz przeciwnie, było więcej ponad tonę ważył, jakoś 1040 kg, czy coś takiego... |
a nie był to czasem colt 4x4
|
Właśnie nie pamiętam, więc nie będę się upierał
Może macieekg nam podpowie.
Xsystoff, masz rację, ale chyba nie będę kombinował, bo miejsca i tak mało, szczególnie w tylnych nadkolach.
Prace w Lancerze postępują, dzisiaj przytargałem silnik do warsztatu i wymieniłem rozrząd ze wszystkimi wcześniej opisanymi rzeczami. Zostało mi jeszcze poszukać nowej osłony bocznej rozrządu, bo ta, którą mam jest połamana:/
W piątek dalszy ciąg
macieekg - 03-01-2012, 13:24
oo widzę, że coś się ruszyło Piotrek, nie przesadzaj, nie jestem jakimś tam specjalistą ale jak coś wiem i mogę pomóc to czemu nie A czy tak bardzo zaangażowany, to nie wiem po prostu interesują mnie takie projekty.
1040kg z tego co pamiętam miał GTi CA, chyba że mówisz o CJ to one faktycznie były cięższe. Lancer ma seryjną wagę 990kg.
Dając skrzynię z Clipsa, będą też przekłamania na prędkościomierzu. Koła 195/65R15 mają większą średnicę o 10% od 195/50R15 (czy 185/60R14 nie ważne po średnica ~ta sama). Czyli będzie zawyżał o 10% czyli pokazywał 100 zamiast 89km/h i 150 zamiast 135km/h. Co przy normalnym zawyżaniu o 5km/h będzie niezłą kiszką (różnica 15km/h). W trasie to pikuś bo i tak się śledzi GPS'a ale przebiegi też będą oszukane. No chyba że da radę to jakoś przeskalować, chociaż wątpię (nie wiem, nie znam się).
No i jeszcze nie wiadomo, czy będzie działał obrotomierz z 1,6? Rosomak chyba zmieniał zegary bo coś nie działało...
rosomak1983 - 03-01-2012, 13:35
macieekg napisał/a: | chociaż wątpię (nie wiem, nie znam się).
No i jeszcze nie wiadomo, czy będzie działał obrotomierz z 1,6? Rosomak chyba zmieniał zegary bo coś nie działało... |
tak potrzebny jest obrotomierz od GTI, chodzi o to ze DOHC ma inny układ zapłonowy.
macieekg - 03-01-2012, 13:55
rosomak1983 napisał/a: | tak potrzebny jest obrotomierz od GTI, chodzi o to ze DOHC ma inny układ zapłonowy. | To to może da rade jakoś zrobić, bo koleżka na CM odpalił na tych zegarach z 1,6 6A12 z gala Oczywiście były robione ale jak widać jakoś się da.
rosomak1983 - 03-01-2012, 15:23
moze zamontował bebechy z zegarów gala niewiem. Zegary z Gti nie sa znowóz jakis drogie zeby sie meczyc. Mi nikt nie powiedział i przez długi czas głowiłem sie co jest nie tak po swapie z protona...
Piotras88 - 03-01-2012, 20:45
macieekg napisał/a: |
1040kg z tego co pamiętam miał GTi CA, chyba że mówisz o CJ to one faktycznie były cięższe. Lancer ma seryjną wagę 990kg.
Dając skrzynię z Clipsa, będą też przekłamania na prędkościomierzu. Koła 195/65R15 mają większą średnicę o 10% od 195/50R15 (czy 185/60R14 nie ważne po średnica ~ta sama). Czyli będzie zawyżał o 10% czyli pokazywał 100 zamiast 89km/h i 150 zamiast 135km/h. Co przy normalnym zawyżaniu o 5km/h będzie niezłą kiszką (różnica 15km/h). W trasie to pikuś bo i tak się śledzi GPS'a ale przebiegi też będą oszukane. No chyba że da radę to jakoś przeskalować, chociaż wątpię (nie wiem, nie znam się).
|
To było jakieś żółte GTi z Warszawy...
Co do przekłamań, to nie wiedzieć czemu już mam koło 10km/h, a przy prędkości koło 180 km/h zegarowo, jest jakieś 165 na GPS-ie.
Rosomak masz pomysł kto może mieć takie zegary na zbyciu?
macieekg - 03-01-2012, 21:50
Piotras88 napisał/a: | Co do przekłamań, to nie wiedzieć czemu już mam koło 10km/h, a przy prędkości koło 180 km/h zegarowo, jest jakieś 165 na GPS-ie. |
Jak jechałem autostrada ze zlotu CM w Poznaniu to dogłębnie testowałem na GPS-ie błąd licznika. Do 130-140 pokazuje +5km/h potem już błąd narasta. Raz jechałem 180km/h (w niemczech ) i właśnie było coś koło 165-167 ale długo się nie wpatrywałem w licznik bo jakiś plastik mi się zawinął pod koło i mało zawału nie dostałem
Co do zegarów to może i nie drogie ale chyba dosyć ciężko z dostępnością.
Xsystoff - 04-01-2012, 09:53
macieekg napisał/a: |
Dając skrzynię z Clipsa, będą też przekłamania na prędkościomierzu. |
Skrzynia z eclipsa z zegarami z Colta na mniejszych oponach nie daje zadnego przeklamania. Sprawdzone osobiscie.
Piotras88 - 04-01-2012, 12:33
Xsystoff napisał/a: | macieekg napisał/a: |
Dając skrzynię z Clipsa, będą też przekłamania na prędkościomierzu. |
Skrzynia z eclipsa z zegarami z Colta na mniejszych oponach nie daje zadnego przeklamania. Sprawdzone osobiscie. |
Ciekawe, jak będzie przy skrzyni lancerowskiej, bo taka u mnie zostaje.
A zmieniając temat, co polecacie zalać do 4G63. Myślałem o 10W40.
Macie jakieś sugestie co do oleju w skrzyni?
Hugo - 04-01-2012, 13:02
Piotras88 napisał/a: | A zmieniając temat, co polecacie zalać do 4G63 | Tylko full syntetyk. 5W40 lub 5W30, bo inaczej popychacze zaczną klepać.
Xsystoff - 04-01-2012, 14:09
Potwierdzam, na mineralnym potrafia sobie losowo chwile pohalasowac, ale bez tragedi.
Piotras88 - 04-01-2012, 16:36
Hugo napisał/a: | Piotras88 napisał/a: | A zmieniając temat, co polecacie zalać do 4G63 | Tylko full syntetyk. 5W40 lub 5W30, bo inaczej popychacze zaczną klepać. |
Dzięki Hugo, bo planowałem 10W40, w takim razie zmiana planu W 4G92 miałem 15W40 High millage Castrola...
A do skrzyni 75W90?
Hugo - 04-01-2012, 17:05
Piotras88 napisał/a: | W 4G92 miałem 15W40 High millage Castrola... | Też o jedną klasę za nisko, ale jeszcze ujdzie, bo przynajmniej nie ma tam popychaczy hydraulicznych.
m6riano - 04-01-2012, 19:21
Piotras88 napisał/a: | A zmieniając temat, co polecacie zalać do 4G63. Myślałem o 10W40. |
Zależy jaki realny przebieg...jeśli więcej jak 300tkm to 10W40 jeśli mniej to 5W40 poprzedzając dobrą płukanką:
Motul
LM
Fuchs
Amsoil
Cytat: | Macie jakieś sugestie co do oleju w skrzyni? |
też Motul (75W90) byle nie Mobil bo sie szybko "wyrabia"
|
|
|