To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - [Cari 1.8 GDI] kontrolka oleju...

przemekx303 - 02-01-2012, 22:02

kontrolka napewno nie zapala się przez obroty bo one nawet nie spadają poniżej 500 , więc coś jest z ciśnieniem , może to czujnik , a może to coś znacznie gorszego ... :?:
masha - 02-01-2012, 22:09

Tak jak tu przedmówcy wypowiadali. Na początek ustaw obroty, bo na filmie telepie się niemiłosiernie na jakieś 550 - 600 RPM. I to jest moim zdaniem podstawowa przyczyna zapalania się kontrolki oleju - zbyt niskie ciśnienie wywołane właśnie obrotami. Powinno być na 800-850. Stuki też mogą być tym wywołane gdyż przyniskich obrotach wszystko wpada w większy rezonans, przez co ewentualne luzy mogą być bardziej wyczuwalne.

pzdr

hessboll2 - 02-01-2012, 23:05

fanatyku napisał/a:
Wydaje mi się, że powodem zapalającej się kontrolki oleju są bardzo niskie obroty.
nie no stary przy normalnym stanie kontrolka zapala sie dopiero po zgasnieciu silnika a nie na małych obrotach moim zdaniem czujnik! 8)
racenty - 03-01-2012, 10:43

Znam przypadek <nie Mitsu>. Podczas jazdy, głównie po rozgrzaniu oleju wywalała ciągle ta kontrolka od oleju winny był czujnik(zalepiony był olejem), ale też i pompa oleju była zmęczona - uszkodzona i nie trzymała ciśnienia.
SHARK1979 - 03-01-2012, 15:39

masha napisał/a:
Na początek ustaw obroty, bo na filmie telepie się niemiłosiernie na jakieś 550 - 600 RPM.

Moja po dobrym rozgrzaniu ma podobne i nic mi się nie zapala nawet pod obciążeniem :lol: a autko mam ponad 3lata :wink:

fanatyku - 13-02-2012, 17:41

Witam,
Może piszę trochę późno ale dowiedziałem się u mechanika w czym tkwi problem... Otóż silnik nie pali na jeden cylinder, przyczyna mechaniczna ponieważ żadna kontrolka się nie zapala. Działa to w ten sposób, że cylinder czasami pali a czasami nie. Dzisiaj podczas kontroli u mechanika działały 3 cylindry, po chwili zaczął pracować 4. W momencie kiedy cylinder przestaje pracować spadają obroty i przez to zapala się kontrolka od oleju - taką diagnozę postawił Pan mechanik. Teraz szukanie przyczyny dlaczego cylinder czasami "działa" a czasami nie...
pozdrawiam

Morfi - 13-02-2012, 18:15

fanatyku, swiece kiedy wymieniane ? cewki ?
fanatyku - 13-02-2012, 18:33

Świece jakieś 4k km temu... Co do cewek to przyznam, że nie mam zielonego pojęcia bo nie mam tego auta za długo. Zobaczymy co Pan Mechanik zdiagnozuje, dzisiaj nie bardzo miał czas zdejmować obudowę z silnika i kukać na to.
Zaraz po odpaleniu "wysłuchał", że 1 cylinder nie pracuje, ale po 2-3 minutach zaczął działać.

SUCHY77 - 01-03-2012, 11:00

Witam Ja mam dokładnie tak samo, ale stało mi się tak gdy odpiołem akumulator (-25 stopni zrobiło swoje). Po ponownym podpięciu obroty zrobiły się tak niskie jak na twoim filmiku i kontrolka też tak miga. nauka wolnych obrotów nic nie zmieniła, sam nie wiem może źle ją przeprowadzam ale robię to według opisu na forum :cry:
rafal_d - 04-03-2012, 10:25

Co do stuków to może to być łożysko wyciskowe skoro twierdzisz
że po wciśnięciu sprzęgła stuki ustają.
Poza tym przy tak niskich obrotach wszystko wpada w wibracie i rozwalone
łożysko może też brzęczeć, a co do kontrolki skoro sprawdzałeś ciśnienie
oleju to może sprawdź czójnik ciśnienia oleju ja u siebie oniżałem obroty
na 200 i nie zapala się kontrolka

Saqu - 04-03-2012, 11:24

rafal_d, przecież łożysko działa jak wciśniesz sprzęgło... wtedy je najbardziej będzie słychać. czyż nie tak?

rafal_d napisał/a:
a u siebie oniżałem obroty
na 200 i nie zapala się kontrolka


na pewno na 200? bo wiesz, że ta mała kreseczka nad 0 w obrotomierzu to jest 500obr?

fanatyku - 16-03-2012, 14:31

Witam,

Piszę tutaj żeby nie zakładać kolejnego tematu...
Jak pisałem w poprzednich postach obrony spadają do tak niskich ponieważ silnik nie zawsze pali na wszystkie cylindry.
Byłem z tym u mechanika ale rozłożył ręce - nie potrafi stwierdzić czy silnik nie pali na któryś konkretny cylinder, czy na wszystkie po trochu. Sprawa wygląda tak, że czasami silnik pracuje równo na wszystkie cylindry, a za chwile zaczyna pracować słabiej, towarzyszy temu charakterystyczny dźwięk z wydechu no i szarpanie samochodem. Mechanik sprawdził uszczelnienia, świece, cewki - wszystko ok. I jestem w kropce...
Jako tako nic się nie dzieje, ale irytujące jest to trzepanie samochodem i spadek obrotów do 500 kiedy podjeżdżam do świateł i stoję na luzie. No i kontrolka oleju się przez to zapala. Jeśli chodzi o błędy to nie wyświetla żadnych.
Jakieś pomysły?

pozdrawiam

plecho1 - 16-03-2012, 14:43

fanatyku, zapoznaj się z tym tematem:
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=40568

JacekeR - 17-03-2012, 21:46

fanatyku, Napisz czy rozwiązałeś swoj problem bo mnie też dopadła ta cholera.
game1 - 18-03-2012, 10:52

Moim zdaniem to co się dzieje z autkiem to jest gubienie ciśnienia oleju nie wiem jak jest tak do końca w silnikach gdi dopiero rozszyfrowuje ten silnik. Miałem podobny problem ale z silnikiem diesla. Kontrolka ta zapalała się jak silnik gubił ciśnienie oleju na wale korbowodowym i niestety wymiana panewki. Moim zdaniem czujnik działa we wszystkich autkach tak samo. Mianowicie olej poprzez pompę przechodzi poprzez wszystkie podzespoły (wał korbowodowy, klawiatura itd) i cały czas jest obieg tego oleju. Jeżeli ciśnienie oleju jest zbyt małe następuje zapalenie kontrolki. Moja rada musisz podjechać do mechanika i niech zrobi pomiar ciśnienia podłączy manometr do badania ciśnienia oleju i trzeba zaobserwować na biegu jałowym czy jest stałe ciśnienie czy zmienne. Resztę problemów jest opisane na forum.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group