Nasze Miśki - Piękny srebrny WŁASNY Galncik
odius - 09-01-2012, 21:13
Dołożyłem fotki u góry więc kto ma ochotę niech patrzy.
Dziś zamówiłem sobie rozrząd z pompą wody oraz paski osprzętu z rolka napinacza paska wielorowkowego bo w czasie wypady długoweekendowego pojawił się niepokojący objaw. Po zagrzaniu gdzieś z tamtych okolic silnika wydobywa się ciągły pisk, może nie jakiś głośny ale na wolnych obrotach wyraźnie słyszalny. Po lekkim dodaniu gazu słabnie a przy mocniejszym naciśnięciu zanika. Dzisiejsze oględziny paska rozrządu właściwie nic nie dały. Widoczne są znaki na pasku (biały mazak albo tipex czy coś takiego) ale sam pasek wygląda tak jakby miał swoje czasy świetności już za sobą. Postanowiłem więc to wymienić i mieć święty spokój.
Skompletowałem to w ten sposób:
1. Pasek - CONTI,
2. Napinacz hydrauliczny - RUVILLE,
3. Rolki - KOYO,
4. Pompa wody - AISIN JAPAN,
5. Paski osprzętu - CONTI,
6. Rolka napinacza wielorowkowego - Japan Line,
Całość w granicach 750zł.
m6riano - 09-01-2012, 23:13
odius napisał/a: | 1. Pasek - CONTI, |
oddaj-kup mitsuboshi
odius napisał/a: | 5. Paski osprzętu - CONTI, |
DAYCO będa chyba tańsze i na pewno lepsze..
Anonymous - 10-01-2012, 02:20
m6riano napisał/a: | oddaj-kup mitsuboshi |
do 2.5 tylko sun, gates, albo conti, mam u siebie conti i prawie 40 tys zrobione, wszystko OK.
m6riano napisał/a: | odius napisał/a:
5. Paski osprzętu - CONTI,
DAYCO będa chyba tańsze i na pewno lepsze.. |
tu również mam conti i też jest bardzo ok ) myślę że narzekania na conti wynikają z nieumiejętnego montażu (czytaj za mocne naciągnięcie... ), a potem płacz że pęka...
odius, ładne autko, jak przebieg prawdziwy to silnik jeszcze na dotarciu dlatego olej zalałbym coś z klasy 5w...
m6riano - 10-01-2012, 02:41
U mnie conti balans pękł
Krzyzak - 10-01-2012, 06:36
m6riano napisał/a: | kup mitsuboshi | nie robią do V6
proponuję SUN
pasek conti miałem na osprzęcie i skrzypiał... wg mnie tandeta, u siebie bym nie montował
koledze pasek balansowy conti kruszył się w rękach (przebieg 60 tkm)
odius - 10-01-2012, 07:36
Cytat: |
odius, ładne autko, jak przebieg prawdziwy to silnik jeszcze na dotarciu dlatego olej zalałbym coś z klasy 5w... |
Zalany jest 10w60 pełny syntetyk EDGE SPORT i myślę, że to dobra oliwa do tego silnika.
Matejko - 10-01-2012, 09:11
odius napisał/a: | 10w60 pełny syntetyk EDGE SPORT |
banke mialem w aucie bylo w nocy -10 olej byl jak galaretka, wiec moze i dobra ale na lato
Torp12 - 10-01-2012, 09:23
m6riano napisał/a: | U mnie conti balans pękł |
Marian ale po jakim przebiegu! Wez nie siej siary :]
Tomek - 10-01-2012, 09:34
nie porównujmy paska rozrządu do paska balansowego
zupełnie inna budowa
sveno - 10-01-2012, 09:49
m6riano napisał/a: | U mnie conti balans pękł | jak przetasiał 200kkm to miał prawo peknąć M6riano przyznaj się ile zrobileś na jednym rozrządzie?
Hugo - 10-01-2012, 09:57
U mnie balans Mitsuboshi po 58 000 km ledwo zipał. Strasznie spękany był, ale cały...
Krzyzak - 10-01-2012, 10:53
tomek84 napisał/a: | zupełnie inna budowa | taka sama
Tomek - 10-01-2012, 10:56
Krzyzak napisał/a: | tomek84 napisał/a: | zupełnie inna budowa | taka sama |
no niech Ci będzie, że podobna
ale to jednak nie to samo
m6riano - 10-01-2012, 17:49
sveno napisał/a: | m6riano napisał/a: | U mnie conti balans pękł | jak przetasiał 200kkm to miał prawo peknąć M6riano przyznaj się ile zrobileś na jednym rozrządzie? |
pisałem u siebie w temacie..110tkm..ale nie wiem kiedy pękł bo nic nie słyszałem i nic nie czułem(w sensie różnicy w pracy silnika..;-)
odius - 10-01-2012, 19:57
Matejko napisał/a: | odius napisał/a: | 10w60 pełny syntetyk EDGE SPORT |
banke mialem w aucie bylo w nocy -10 olej byl jak galaretka, wiec moze i dobra ale na lato |
To nie wiem bo według mojej wiedzy i klasyfikacji SAE klasa 10W oznacza zachowanie smarności w temperaturze minimalnej -30 stopni C. 60 zaś zachowanie smarności w podwyższonej temperaturze (większe obciążenia w wyższych temperaturach np. latem).
Jest to też olej syntetyczny i nie ma nic wspólnego z popularnym półsyntetykiem 10W-40. Olej w bańce może i zrobił się galaretką ale w silniku po rozprowadzeniu na częściach zostaje i zachowuje swoje właściwości.
|
|
|