To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - Łożysko oporowe skrzyni biegów

Bartek - 29-12-2006, 09:44

spiderman123 napisał/a:
I co mam jechać do mechanika i go zje...ać???


Tylko uważaj, bo przed sądem odpowiesz jak za uczciwego człowieka..........

Anonymous - 30-12-2006, 02:28

spiderman123 napisał/a:
Witam wszystkich mam podobny problem z chuczeniem po wciśnięciu sprzegła wszystko ok ale po odpuszczeniu jest neprzyjemny dzwięk jakby miał suche łożysko które obciera .Problem jest w tym iż ostatnio pękła mi łapa sprzegłowa oddałem gala do warsztatu i przy okazji wymieniłem tarcze,docisk,płyn i łozysko no i znowu to samo mało tego jak chodzi na ssaniu to przy wrzucaniu biegów 2,3 musze sie niezle napocic żeby nie usłyszeć operacji dentystycznej na mojej skrzyni :? .I co mam jechać do mechanika i go zje...ać???


zmień mechanika, bedziesz zdrowszy..... a objawy wskazują, na sprzęgło a bardziej łożysko wyciskowe, lub łapa pospawana niechlujnie

Anonymous - 08-01-2007, 20:59

U mnie okazuję się że nie jest to raczej łozysko sprzęgła tylko jakieś inne, bo po wciśnięciu sprzęgła szumy ustają. Ale dziś jak wracałem do domu zaczęła wyskakiwać 4ka. Tylko 4ka, inne biegi ok, 4ka po wrzuceniu i dodaniu gazu wyskakuje sama. Mechanik powiedział, że sama robocizna (wyjęcie skrzyni biegów i sprawdzenie, i ewentualna wymiana)=400zł. Dużo czy nie dużo?
Anonymous - 09-01-2007, 09:02

hmmm. cena jak cena ja bym optował przy 300 zł. ale przy tych objawach to dużo więcej części wejdzie. na pewno kpl. łożysk kulkowych. /łozysko wałka sprzęgłowego przy wyjściu tylko oryginał/ uszczelniacze na półosie, olej i ta nieszczęsna 4-ka.... a jaki przebieg ma autko??
Anonymous - 09-01-2007, 09:05

172Kkm. 400 to cena samej robocizny a nie częsci btw.
Anonymous - 09-01-2007, 09:10

Zbrodniciel napisał/a:
172Kkm. 400 to cena samej robocizny a nie częsci btw.

cena robocizny rozumiem.... pozostałe przy tym przebiegu j.w.
kpl. łożysk kulkowych na wałki i wyjście półosi obowiązkowo
olej i uszczelniacze na półosie.
i po rozebraniu ta 4-ka / raczej przesuwka 4 biegu/
wstępnie pytaj o ceny części
pozdrówka

Anonymous - 09-01-2007, 09:15

Dzieki za pomoc. Dzis jade oddac auto i po rozebraniu sie dowiem co tam piszczy. Ta przesuwka 4ki to droga sprawa?
Anonymous - 09-01-2007, 09:18

Zbrodniciel napisał/a:
Dzieki za pomoc. Dzis jade oddac auto i po rozebraniu sie dowiem co tam piszczy. Ta przesuwka 4ki to droga sprawa?

niekoniecznie, może tylko widełki trzeba zregenerować może zabezpieczenia, jak masz mechanika z "jajami" to nie musi być drogo..... ale zasada rozsądek przede wszyskim
daj zanć po rozebraniu...
pozdrawiam

Anonymous - 12-01-2007, 18:30

Okazało się, że sprzęgło jest do wymiany przy okazji. Ile kosztuje komplet? Łożysko (jeszcze nie wiem jakie) koszt=ok. 200zł. Odnośnie 4ki bede wiedział jutro lub pojutrze. Robocizna min. 400zł.

[ Dodano: 16-01-2007, 16:36 ]
Za komplet sprzęgła dałem 580zł robocizna 400, olej w skrzyni, jedno łożysko (chyba)w skrzyni, cuś z widełkami od 4ki, 2 żarówki w drzwiach przednich, jedna w środku (podsufitka), pasek wspomagania=1320zł

Anonymous - 21-01-2007, 23:19

Objawy, jak napisał Krzyżak,na pewno wskazują na łożysko w skrzyni.Kiedyś sam to przerabiałem i wiem że jak szum ucichnie po wyciśnięciu sprzęgła to na pewno nie jest łożysko oporowe. W moim przypadku było to łożysko igiełkowe na wałku, ale dowiedziałem się o tym po wymianie, bo po rozebraniu nic nie mogłem stwierdzić, wszystko wyglądało ok, po prostu trafiłem jak w loterii.
Anonymous - 11-02-2007, 19:04

Andrzej F napisał/a:
Kiedyś sam to przerabiałem i wiem że jak szum ucichnie po wyciśnięciu sprzęgła to na pewno nie jest łożysko oporowe..


tez mam gala w dieslu. i tez ten dzwiek cichnie po wcisnieciu sprzegla. czyli nie grozi mi wymiana całego sprzegla tylko samo lozysko?

josie - 11-02-2007, 20:31

Andrzej F napisał/a:
wiem że jak szum ucichnie po wyciśnięciu sprzęgła to na pewno nie jest łożysko oporowe


Chyba wciśnięciu

tomiplis napisał/a:
i tez ten dzwiek cichnie po wcisnieciu sprzegla. czyli nie grozi mi wymiana całego sprzegla tylko samo lozysko?


Wciskając sprzęgło zaczyna pracować łożysko oporowe (nazywane też wyciskowym), a skrzynia staje.
Jak cichnie Ci szum po wciśnięciu sprzęgła to skrzynia do roboty.
Jak szumi tylko przy wciśniętym to łożysko oporowe

Anonymous - 03-03-2007, 18:47

Andrzej F napisał/a:
W moim przypadku było to łożysko igiełkowe na wałku, ale dowiedziałem się o tym po wymianie, bo po rozebraniu nic nie mogłem stwierdzić, wszystko wyglądało ok, po prostu trafiłem jak w loterii.


Jakie sa koszty takiego remontu? Bo mam ten sam mankament z tym szumem po puszczeniu sprzegła.

Krzyzak - 03-03-2007, 19:06

josie napisał/a:
Wciskając sprzęgło zaczyna pracować łożysko oporowe (nazywane też wyciskowym), a skrzynia staje.

Z jednym malym wyjatkiem - skrzynia nie staje, bo kreca sie kola, napedzaja mech. roznicowy, ten jest sztywno spiety w walkiem zdawczym i te oba tez sie dalej kreca. Jesli jest tez walek posredni, to i on jest spiety z walkiem zdawczym. Na pewno zas zwalnia walek sprzeglowy, wiec najczesciej to on jest przyczyna.

ensulent - 21-04-2010, 15:13

witam mam pytanie odnoscie lozyska lozysk walka sprzegłowego w skrzyni mianowicie czy one po zdjeciu skrzyni sa latwo dostepne czy trzeba rozbierac skrzynie /?


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group