Carisma - Techniczne - sworzeń wahacza
saphire - 04-10-2007, 19:46
Rób obie strony od razu - za robociznę raz zapłacisz a jak jeden poszedł to i drugi wkrótce też pójdzie a jak nie wymienisz osłony przegubu to ci się zapiaszczy i będziesz wymieniał cały przegub a to już duuużo droższa impreza.
Anonymous - 04-10-2007, 19:55
Pewnie tak zrobię jak radzisz.
Mam jeszcze jedno pytanie - czy to normalne w Carismach,że kiedy pali się żarówka czętotliwość migania np.kierunkowskazu wzrasta? Bo właśnie mam spaloną a kierunki szaleją.
I jeszcze jedno - na niemieckiej tabliczce z ostatniego przeglądu mam napisaną wymianę "WISCHERGUMMI" (co to za guma;-)) ??? i "KRAFTSTOFF-FILTER" (chyba filtr paliwa) - ZUNDKERZEN to chyba świece?
BREMFLUSIGKEIT ?
KUHLERFROSTSCHUTZ?
FROSTSCHUTZ BIS?
BREMSKLOTZE VORN (klocki z przodu?)
Jeszcze jedno - mam wsadzony akumulator 50Ah - wystarczy?
A! W jaki sposób dobrać się do kratek nawiewu bocznych na desce rozdzielczej - nie chcę wyciągac na siłę bo nie jestem pewien czy są one na zatrzaski? Mam połamane piórka i chciałem to rozebrać żeby zobaczyć czy się nie da tego jakoś poskładać do kupy.
saphire - 04-10-2007, 20:19
Co do migaczy to wymień żarówę i tyle. Aku 50Ah do GDI deko mały jest - ja mam 74Ah a niemieckiego niśtferszteje ale Babelfish i Onet tak to tłumaczy:
WISCHERGUMMI=WIPER RUBBER = piórka wycieraczek
KRAFTSTOFF-FILTER=FUEL FILTER = filtr paliwa
KUHLERFROSTSCHUTZ =FREEZE PROTECTION = płyn do chłodnicy?
BREMSKLOTZE VORN=BRAKE WEDGE IN FRONT= klocki przód
ZUNDKERZEN= świece zapłonowe
BREMFLUSIGKEIT = coś z hamulcem?
FROSTSCHUTZ BIS = płyn zimowy do spryskiwaczy?
Anonymous - 04-10-2007, 20:44
BREMFLUSIGKEIT - płyn hamulcowy.
a z tymi kratkami nie wiesz???
saphire - 04-10-2007, 21:12
Kratki chyba wyciągają się do przodu ale jako całe tuby w których one siedzą - luknij w workshop manuala (jest w dziale download).
Anonymous - 05-10-2007, 09:54
A mógłby ktoś zerknąć do manuala i zobaczyć (ew.screena zrobić) jak się rozbraja te kratki - w domu padł mi net a w pracy raczej nie mogę tego ściągnąć.
Anonymous - 05-10-2007, 19:29
Dzisiaj byłem w ASO i wymieniłem sworzeń z przodu... Koszt: 110 zł (część + robocizna)... Zamiennik japoński 555 - jaki polecał saphire... Dzieki kolego jeszcze raz Pozdrawiam. Po przejechaniu 150 km jest wszyściutko OK z czego cieszę. Reszta sprawna i można śmigać...
Anonymous - 05-10-2007, 21:55
Nic nie widzę w Workshopie Manualu o demontażu kratek nawiewu bocznych. Czy jest ktoś kto już to robił?
Wiem, że temat nie o sworzniu ale już dokończę sprawę którą zacząłem wcześniej.
Anonymous - 07-01-2008, 13:36
U mnie powoli odzywa się przednie zawieszenie. Obawiam się że to sworznie, końcówki drążków kierowniczych i może poduszki pod stabilizatorami
Słyszałem że poduszki kosztują 200zł za sztukę , to prawda ?
Jeżeli dobrze rozumiem w Cari sprzed liftu sworznie można wymieniać bez kłopotów, bez sztukowania.
Anonymous - 07-01-2008, 13:58
Cichanos napisał/a: | Obawiam się że to sworznie, końcówki drążków kierowniczych i może poduszki pod stabilizatorami |
Ja właśnie wymieniałem, i tak:
sworzeń TRW - 53zł/szt
końcówki drążków kierowniczych FEBI - 60zł /szt
te poduszki - to chyba łożyska górnego mocowania i zgadza się kosztują ok 200zł. Ja u siebie nie zmieniłem i teraz cierpię, no ale za parę dni i one pójdą do wymiany.
Cichanos napisał/a: | Jeżeli dobrze rozumiem w Cari sprzed liftu sworznie można wymieniać bez kłopotów, bez sztukowania |
ze sworzniem nie powinieneś mieć problemów - o ile poprzedni właściciel nie wymienił całych wahaczy firmy JC - jak dobrze pamiętam.
Pamiętaj po wszystkim zrób całą geometrię auta
t_a_s - 09-04-2008, 12:38
Niedawno kupiłam Carismę GDI 98 rok i mam do wymiany sworzeń dolny lewego wahacza(przód), sprzedawcy oferują sworznie różnych firm np CTR, Lemforder, Nipparts, GMB, która z nich jest najlepsza?
I jeszcze do wymiany gumy tylniego stabilizatora, niektórzy mają wzmocnione, warto kupić takie ? I ile wogóle ich potrzeba Ja jestem kompletnie zielona, jeśli chodzi o te sprawy
Anonymous - 14-05-2008, 16:45
ja wymienialem jakies 2 tygodnie temu oba sworznie w przednim zawieszeniu, tak z lewej jak i prawej strony... bez prasy hydraulicznej sie nie obedzie... bo u mnie dosyc trudno i opornie sie wyprasowywaly.... kupilem firmy CTR cos za okolo 55 zl za sztuke... a ile wytrzymaja po polskich drogach... zobaczymy
Anonymous - 14-05-2008, 19:31
ja wymienilem cale wachacze jak wybily mi sie sworznie...200 i cos zlotych placilem w intercars-ie ,wachacze firmy DELPHI.Przyjechaly do mnie busem i w paris zostaly zamontowane..jakos nie przemawia do mnie zabawa z wybijaniem sworzni...inna sprawa to taka ze we francji duzo sie placi za uslugi,a i nie kazdy potrafi cos takiego zrobic
pawel-krol - 14-05-2008, 21:58
szczeslaw napisał/a: | krzysio1972, Właśnie patrzyłem na Allegro to ceny zaczynają się od nawet 120zł za SH. |
a ciekawe co to jest warte?
nie znam sie bardzawo na mechanice ale sworzen wachacza to chyba to do czego jest przymocowane koło i reszta?bo wlasnie to pokazal mi ostatnio mechanik że mam tam luz tylko jakos inaczej to nazwał.
ktos pisal że do wymiany sworznia potrzeba prasy-a czy cały wachacz wymienie sam?
Anonymous - 15-05-2008, 09:09
caly wahacz wymienisz sam trzeba aby odkrecic dwie sruby mocujace jedna tuleje i jedna srube mocujaca druga tuleje... nio i sama srube co mocuje sworzen... u mnie w 10 letnim aucie poszlo to w jakies 15 min nio ale jak chcesz sam sworzen wymienic... to w sumie i tak musisz wahacz wyjac... ale pozniej zasuwasz pod prase: wybijasz stary sworzen i wprasowujesz nowy...
[ Dodano: 15-05-2008, 09:10 ]
aaaa zapomnialem dodac... klucze chyba 19 i 17 wiecej o ile pamietam nie trzeba
|
|
|