To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Półosie napędowe - zaminność w różnych wersjach

vir111 - 26-01-2012, 21:25

Witam:)szybkie pytanko mam wibracje w galu 1997r sedan 2.0 4g63 jakby koła by były nie wyważone (zmieniłem na inne i to samo ) ok 130km jak daje gaz do dechy lekko trzepie samochodem. Przegub wewnętrzny półoś długa osłona lekko mokra, nic nie stuka nie puka na skręconych kołach ;jest opcja że to od tego przegubu tak się dzieje? Szarpałem brechom i luzów nie wyczuwam za bardzo...
polaff - 26-01-2012, 21:36

z tego co czytam to większość z nas ma ten problem i nie za bardzo wiadomo co jest przyczyną...
deejay - 26-01-2012, 21:38

Czy objaw wystepuje tylko przy przyspieszaniu ?
vir111 - 28-01-2012, 08:58

Tylko przy przyspieszaniu nie zalążnie od biegu zawsze przy ok 130km miałem podobną akcję w mondeo mk1 ale tam przegub wewnętrzny był ewidentnie uszkodzony...
deejay - 28-01-2012, 09:52

Nadmierny luz przegubu wewnetrzenego , w tej sytuacji nalepiej przełożyć miejscami przeguby lewy na prawy i prawy na lewy do tego nowy smar i problem zniknie .

Tutaj opis http://forum.mitsumaniaki...=69297&start=45

kkkarol - 02-04-2012, 19:24
Temat postu: zamienność półosi
Ktoś już wcześniej napisał ale dla jasności... potrzebuje lewą półoś do galanta 1998r 2,5l V6.
Czy z galanta 2,4 gdi bedzie ta sama półośka ?
Dopisze że chodzi o skrzynie manualna.
Innych pojemności nie biore pod uwage bo rozumiem że nie bedzie pasować.

[ Dodano: 03-04-2012, 11:35 ]
W serwisie Mitsubishi powiedzieli mi ze te ośki od 2,4 i 2,5 v6 maja inny numer katalogowy wiec sa inne. Co wy na to ?

Tubi - 29-06-2012, 11:54

Dla zainteresowanych w 2.5 występował tylko jeden rodzaj półosi
polaff - 29-06-2012, 11:59

Tubi, skąd ta pewność? czy bez względu na rodzaj skrzynia (a/t <> m/t)?
Tubi - 29-06-2012, 12:11

Bo taką informacje dostałem przy szukaniu półosi dla mnie.
Juiceman - 29-06-2012, 15:33

Zgadza się tak samo od EA3x są te same półosie ;-) co w EA5x
maliq85 - 14-03-2013, 20:52

czy półosie w galu 2.0 16v 98r Ea2W 4g63 skrzynia f5m42 różnią się czymś od innych? poszukuję prawej długiej, czy ta podejdzie do mojego
http://allegro.pl/prawa-p...3073340246.html

ma ktoś na sprzedaż dobrą używkę w rozsądnej cenie?

kropp - 15-03-2013, 16:42

Panowie w celu wyjaśnienia jeśli ktoś będzie wymieniał przegub zewnętrzny lub wewnętrzny a nie całą półoś to występowały w galancie jednocześnie DWA RODZAJE o czym mało który sprzedawca informuje. Różnią się one ilością i kształtem zębów. Mam doświadczenie z przegubem zewnętrznym (przy kole). Jeden to: 29 zębów wewnętrznych, 25 zewnętrznych i 43 zęby na pierścieniu ABSu. Drugi rodzaj to: 24 zęby wewnętrzne, 25 zewnętrznych i 43 zęby na pierścieniu ABSu. (mój przypadek w galancie z 1997 roku z silnikiem 2,5V6 163KM). Przekonać się można na 100% jedynie licząc zęby w posiadanym. W związku z powyższym posiadam na sprzedaż nowy przegub zewnętrzny japońskiej produkcji z 29 zębami wewnętrznymi. Automatycznie więc przeguby wewnętrzne też są DWA RODZAJE. Niestety ja pierw trafiłem na zły. Tak dla potomnych.... pzdr
maju81 - 25-07-2013, 11:33

Witam,

Wyczytałem w temacie, że niby wszystkie półosie w wersji z ASB są identyczne. Czy mam zatem rozumieć, że poniższa półoś będzie pasowała do mojego 2.5 V6 99r. ???

http://allegro.pl/show_item.php?item=3386680676

Pozdrawiam

Dread87 - 13-08-2014, 05:52

Podobno polosie z 2,5V6 z manualna skrzynia z 97 roku różni się od roczników np 2001. Czy to prawda?
FuRiOn - 26-08-2016, 06:50
Temat postu: [EAxA] Wymiana półośki - jaka ?
Witam.

Od pewnego czasu auto zaczęło mi porządnie wpadać w wibracje przy przyspieszaniu oraz większych prędkościach (>120 km/h). Koła/koło przednie dziwnie tez odbijało przy nagłym przyspieszaniu np spod świateł.

Pojechałem od razu do mechanika i ten po wstępnej jeździe stwierdził, że przegub zewnętrzny na pewno do wymiany w lewym przednim kole. Zamówione zostało po nr vin przegub zewn marki GSP z Niemiec o zewn uzębieniu 25 i wewnątrz 33.

Wczoraj zajechałem do niego, wymieniliśmy, wszystko spoko.. PASUJE ! :D Stary przegub prawie dosłownie wypadł taki był już wyjechany, ale mechanik już w trakcie rozmontowywania mówił że z wewnętrznym też coś nie tak będzie, że póki co założy jakąś opaskę, ale to trzeba będzie kiedyś zrobić. Nie ma tak że od ręki by się to załatwiło w Holandii więc zakładaliśmy. Za 2 tygodnie jak sobie już zakupię wewnętrzny to się przyjedzie i wymieni.

Robota poszła gładko, auto już opuszczone było z podnośnika i mówi żebym odjeżdżał, ale nagle tak jakbym na coś metalowego najechał i mówi STOP, bo w aucie coś pracuje ale po prostu nie jedzie.

Podnieśliśmy auto i mi pokazuje tak jakby coś metalowego się owinęło wokół półośki i mówi że półośka teraz do wymiany. Że już sam wewnętrzny nie wystarczy :evil:

Jakby to była Polska to jeszcze pół bidy na allegro zawsze się coś znajdzie albo ew jakiś szrocik i wyjąć z innego gala. Już tyle porobiłem przy tym aucie po starym właścicielu że no naprawdę to doinwestowany gal i był całkiem spoko a tu takie rzeczy i uziemiony do pracy :/

Na ebay patrzyłem są pół osie lewe i prawe, ma to jakieś znaczenie ? Dzisiaj mechanik rozbierze i wyjmie tamtą półośkę. żeby można było szukać czegoś na miarę

mój gal to rocznik 97 2.5 V6 Sedan, wersja na pełnej opcji mimo tego co w VIN wpisane, mam tą niby drewnianą deskę rozdzielczą, tempomat itd itd.

VIN: JMBSNEA5AVZ001305


No i co teraz ? Z pracą jestem uje... bo nie ma jak dojeżdżać. Jakoś to ogarnięte, ale pasuje zrobić jak najszybciej i zamówić dobrą półośkę. Ten przegub który już kupiłem 25/33 ząbki chcemy włożyć do tej "nowej" półośki. Jakby ktoś mógł pomóc na co dokładnie mam polować, ma jakieś cenne przemyślenia na ten temat oraz ewentualnie zna jakieś błyskawiczne źródełko na dostawę do NL to będę bardzo wdzięczny.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group