To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - ssanie i wolne obroty

Krzyzak - 07-12-2006, 08:15

a czy takie podstawowe sprawy jak wymiana filtrów (powietrze/paliwo), świec czy przewodów WN były wykonane?
oczywiście śrubka w przepustnicy służy do regulacji wolnych obrotów - być może ktoś to rozregulował i stąd brak powietrza

a na koniec się trochę wkurzyłem - nie pisałeś, że masz LPG - w takim razie ja już nic nie poradzę, bo NIKT z nas nie wie, jakie modyfikacje zrobili gazownicy...

Anonymous - 07-12-2006, 17:01

filtr powietrza i swiece byly wymieniane natomiast filtr paliwa i przewody WN nie mam jeszcze pytanie dzisiaj wieczorem patrzylem pod maske i z jednej z cewek wysokiego napiecia widac przez plastik jak iskry przeskakuja trzy to moze miec wplyw na brak obrotow? widac to tylko na jednej cewce.
kamilek - 07-12-2006, 17:32

danioo napisał/a:
a w sprawie tego PTSu dzisiaj sprawdzalem opor i w zalerznosci od polozenia zmienia sie on rownierz na zapalonym silniku jak zmienialem polorzenie TPSu to zmienialy sie obroty to chyba jest dobry

TPS-u, nie PTS-u. Powinieneś na nim zmierzyć napięcie, a nie opór. Jeżeli silnik reagował na zmianę położenia TPS-u, to jest on sprawny, lecz moim zdaniem, jest on rozregulowany, a zwłaszcza po tym, jak nim kręciłeś bez żadnych pomiarów. Ustaw go na 0,5V i wtedy powinno się coś poprawić...
danioo napisał/a:
z jednej z cewek wysokiego napiecia widac przez plastik jak iskry przeskakuja trzy to moze miec wplyw na brak obrotow

Przeskok iskry ma negatywny wpływ na pracę silnika, ale chyba nie aż taki. Ja myślę, że wina tych obrotów leży gdzie indziej, aczkolwiek jeżeli kablami przeskakuje iskra, to tak czy siak są one do wymiany.
Krzyzak napisał/a:
a na koniec się trochę wkurzyłem - nie pisałeś, że masz LPG

A to to niby co?
danioo napisał/a:
mam LPG holenderskie


Danioo, te problemy z obrotami to są od zawsze, czy zaczęły się od jakiegoś konkretnego momentu?

Ciągle pytam się i cały czas nie odpowiedziałeś mi: czy auto wkręca się na obroty? Nie dusi się? Możliwe, że za obroty odpowiada jakaś nieszczelność w dolocie, zwłaszcza teraz, kiedy przekładałeś przepustnicę. Ale żeby to stwierdzić, muszisz napisać: czy auto źle zachowuje się tylko na wolnych obrotach?

Krzyzak - 07-12-2006, 19:05

kamilek - masz rację - już nie raz padłem ofiarą tego, że od dłuższego czasu coraz mniej mam czasu na forum, czytam blokami i "po łebkach"
jeszcze raz przeczytałem i nie widziałem, że jest gaz - od dłuższego czasu twierdzę, że nie jestem w stanie pomóc komuś, kto ma LPG - po prostu nie wiem jakie gaziarze zrobili modyfikacje
jedno jest pewne - z cewki nie ma prawa uciekać iskra - najpierw to wyeliminuj

Anonymous - 07-12-2006, 19:06

te problemy zaczely sie od mojego powrotu z zagranicy okazalo sie ze padl aku wiec kupilem nowy auto chodzilo dobrze przez ok 2,5-3miesiecy od okolo 2 tygodni kiedy zgaslo nagel na strzyzowaniu obrotow wogule nie ma na luzie auto bez zadntch problemow wchodzi na obroty natomiast jedynie tylko kiedy mam ok 2000obr/min i gam gaz do dechy to auto szarpie i jest tak do ok 2600obr/min potem auto pracuje normalnie. z tym TPS-em to literki przestawilem sorki. wracajac do tego gazu holengerskiego auto jest z holandi btyo kupione tam z gazem jest to troche inna instalacja niz w polsce w butli gazu jest pompa ktora wtlacza sprezony zimny gaz pod cisnieniem ok 40atmosfer do silnika. gaz wlacza sie nie od obrotow tylko od temp silnika jak padla mi pompa od gazu to musialem jechac do Warszawy bo tu w okolicy nie robili.
Krzyzak - 07-12-2006, 19:18

faktem jest, ze fabryczne instalacje LPG sa dobre i fajnie wspolpracuja, ale nie pozostaja bez wplywu na auto - przekonala sie juz nie jedna osoba na forum, kiedy miala problemy z autem a uruchomienie bylo mozliwe po wyjeciu wszystkich bezpiecznikow od LPG

musisz usunac przyczyne tego przeskoku iskry, bo skoro nie idzie do swiecy to i nie ma zaplonu mieszanki; jak rozumiem masz 2 fajkocewki?

kamilek - 07-12-2006, 22:13

A ja jeszcze chciałbym się zapytać danioo: czy możliwe jest u Ciebie utrzymanie stałych obrotów np.2000? Czy wtedy też falują?
danioo napisał/a:
2000obr/min i gam gaz do dechy to auto szarpie i jest tak do ok 2600obr/min potem auto pracuje normalnie.

No kurde, wiem, że przyczepiłem się do tego TPS-u, ale to wszystko mi na niego wskazuje. Wiesz co? Zrób tak: ustaw go prawidłowo na 0,5V, po czym niech ktoś wciska płynnie pedał gazu, a Ty mierz, czy napięcie płynnie rośnie. Całkiem możliwe, że w którymś położeniu czujnik ten nie wysyła bądź wysyła złe sygnały, stąd ta "dziura" w przyspieszaniu. Jak to zrobisz, to ja wreszcie odczepię się od tego TPS-u :)
Jeśli po regulacji nic się nie poprawi, to spróbuj pomierzyć opór czujnika temperatury w różnych temperaturach. Możliwe, że to z nim jest coś nie tak.
Idąc dalej: Krzyzak ma rację pisząć, żebyś usunął przyczynę przeskoku iskry. Ale tak jak pisałem wcześniej: jeśli przeskok jest mały, to narazie możesz sobie odpuścić. Lecz jeżeli przeskok jest duży i częsty, to powinieneś go szybko wyeliminować.
Na końcu (?) powinieneś zajrzeć do ECU i zrobić taką diagnostykę "na oko". Może to tam siedzi przyczyna Twoich problemów....

PS. Możliwe, że się mylę, ale za pracę wentylatorów odpowiada czujnik, który jest wkręcony w chłodnicę, na samym dole, a czujnik temperatury to ten wkręcony w blok, koło termostatu, przy tym górnym wężu gumowym idącym z silnika do chłodnicy

Krzyzak - 08-12-2006, 09:08

kamilek napisał/a:
Zrób tak: ustaw go prawidłowo na 0,5V

nie - tu sie nie ustawia na 0.5 - w tym silniku sa pewnie 4 kable przy TPS i jeden z nich odpowiada za IPS, wiec zupelnie inaczej sie to wszystko ustawia (na zwarcie/rozwarcie - procedura identyczna jak dla 4G92)

Anonymous - 09-12-2006, 13:00

Tak mam 4 kable od TPS ale to chyba nie on bo przy tej drugiej przepustnicy czujnik TPS nie byl ruszany a cala przepustnice wyciagnalem z dzialajacego auta sam go zapalilem tam wsztstko chdzilo ok. ale jak go wyregulowac? jak ktos mi to wytlumaczy to napewno to zrobie.teraz mam przed soba ECU i wszystko wyglada ok .Moj model to MD341150 a drugi mr to E2T68472 H. Ktory uklad w tym ECU odpowiada za prace silniczka krokowego i ssania?? i jeszcze jedno pytanie ktory to jest tem czujnik od temp do ECU mam 3 czujniki pierwszy jest wkrecony w termostat i wyswietla tema na desce ,2 jest wkrecony obok termostatu w glowice i wlacza wetylatory a 3 jest wkrecony w blok silnika z tylu pod kolektorem ssacyn i wtryskani .ktory z nich odpowiada za info o temp do ECU?? innych czujnikow juz nie mam. Za wszystkie info WIELKIE DZIEKI
kamilek - 09-12-2006, 15:18

OK, w takim razie zgodnie z obietnicą odczepiam się od TPS-u :D
danioo napisał/a:
2 jest wkrecony obok termostatu w glowice i wlacza wetylatory

A kto Ci tak powiedział? Z tego, co się orientuję, to w większości aut za wentylatory odpowiada czujnik wkręcony w chłodnicę, na samym dole. Chociaż jest kilka wyjątków, ale nie wiem, czy Carisma się do nich zalicza. Chyba nie...
Czujnik temperatury to będzie....hm....to Ty masz 3 czujniki?! Będę strzelał: to ten 3. Dlaczego? Bo 1 jest od licznika, 2 jest wkręcony w głowicę, więc nie wiem, od czego on jest. Odpada. Pozostaje 3.
Jeszcze coś: poszukaj, czy nie masz nieszczelności w dolocie.
I jeszcze jedno, ale nie bierz tego narazie na poważnie, po prostu tylko teoretyzuję: jeśli to zaczęło dziać się nagle, zgasł Ci na skrzyżowaniu, a potem zaczęły się problemy...cóż, istnieje możliwość, że to moduł zapłonowy cz jakoś tak. Tylko nie wiem, czy u Ciebie coś takiego jest. U mnie, jak się popsuł, to auto w ogóle nie paliło, ale tak czytam forum i widzę, że u innych było możliwe odpalenie, ale właśnie obroty latały, jak chciały, też były "dziury" w przyspieszaniu... Jakbyś miał możliwość, to skombinuj skądś identyczny na podmianę.
Aha, no i pozbądź się "wycieku" iskry z cewki.

szczeslaw - 10-12-2006, 14:18

danioo, pytałem mojego mechanika - w Cari 1.8 podobno ten sam czujnik odpowiada za włączenie wentylatorów jak i info dla ECU.
Krzyzak - 10-12-2006, 21:40

Przeciez to jest 4G92 (u Szczeslawa) czy 4G93 (w temacie) - czujnik nr 2 odpowiada za temp dla ECU. NA jakiej podstawie mialby wlaczac wentyl chlodnicy? Przeciez on ma dzialac wtedy gdy chlodnica jest za goraca, bo wentyl chlodzi chlodnice a nie silnik, wiec czujnik od wentyla MUSI!!!! byc wkrecony w chlodnice.
A ten pod kolektorem to pewnie knock sensor.

Jak regulowac jest opisane w poscie wspomnianym wczesniej - innego sposobu nie znam. Moze sciagnij instrukcje do Carismy i tam moze cos bedzie - ja nie wiem.

szczeslaw - 11-12-2006, 01:43

Krzyzak napisał/a:
NA jakiej podstawie mialby wlaczac wentyl chlodnicy? Przeciez on ma dzialac wtedy gdy chlodnica jest za goraca, bo wentyl chlodzi chlodnice a nie silnik, wiec czujnik od wentyla MUSI!!!! byc wkrecony w chlodnice.

Cytat z Service Manuala do Cari:
"The electrical radiator fan is controlled by the engine ECU in accordance with the engine running condition".
W tym samym manualu w dziale "engine cooling" nie ma ani słowa o czujniku temperatury i nie występuje on na żadnym rysunku. Czujnik temperatury występuje tylko w działe "Fuel/MPI".
Osobiście nie bardzo rozumiem czemu czujnik MUSI być w chłodnicy. Jeżeli wiemy jak zaprojektowano układ chłodzenia to równie dobrze wentyatorem może sterować ECU. Czujnik musiał być w chłodnicy, owszem, w samochodach z gaźnikiem, gdzie nie ma ECU, które zna temperaturę cieczy chłodzącej.
Krzyzak, mój mechanik pracował w ASO Mitsu i sam jeździ Cari 1.8, więc chyba wie co mówi :)
Ale dla pewności sprawdzę jeszcze jutro u siebie czy mam czujnik w chłodnicy (o ile nie zapomnę ;) ).

Krzyzak - 11-12-2006, 10:47

hau hau - odszczekuję :)
jak napisałem - mało miałem do czynienia z Carismą

szczeslaw - 11-12-2006, 11:31

Krzyzak napisał/a:
hau hau - odszczekuję :)
jak napisałem - mało miałem do czynienia z Carismą

Nie przejmuj się - ja jeżdżę Cari od 7 lat a też wczesniej tego nie wiedziałem (co zresztą widać w którymś z moich wcześniejszych postów, gdzie też twierdziłem, że prawdopodobnie do wentyli jest osobny czujnik). Dowiedziałem się tego dopiero w piątek od mojego mechanika.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group