To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[02-06]Lancer CS0 - Jaki zestaw polecacie przy wymianie rozrządu ?

krzychu - 03-02-2012, 22:14

To się pochwal co wymieniłeś i za ile ;)
PeH - 03-02-2012, 23:32

OK :) no to po kolei:
1. pasek rozrządu = 215,00 zł
2. pasek balansera = 30,00 zł
3. rolki = 105,00 zł i 80,00 zł
4. napinacz = 560,00 zł

Poza tym wymieniałem wtedy olej + filtr i łącznik stablizatora za co zapłaciłem w sumie ok. 250zł

Za robociznę z tego co pamiętam ok. 200zł - trwało to raptem kilka godzin, ale mechanik wcześniej się przygotował z materiałami

Warsztat jest polecany na forum w BB na ul. T. Jeża. Była to pierwsza tam wizyta i wrażenia bardzo pozytywne - odtąd wszystkie rzeczy robię u niego (poza naprawami blacharsko-lakierniczymi z ubezpieczenia - te w ASO ;) ) i jestem bardzo zadowolony :)

Mam nadzieję, że pomogłem :)

krzychu - 08-02-2012, 16:01

Byłem tam dzisiaj przed 15-stą, ale wszystko pozamykane.... Tak dość dziwne tam placyk pusty, ze 3 duże drzwi... Warsztat ma dobrze wyposażony? A można z gościem siedzieć jak naprawia?
PeH - 08-02-2012, 17:16

Chyba lepiej się z nim na telefon umawiać... (ja zawsze tak robiłem 500043770) przy tych mrozach pewnie nie sterczy w warsztacie jak nie ma nikogo umówionego... poza tym tam jest na drugim końcu placyku takie "biuro" i czasem tam siedzi...

Na wyposażeniu warsztatu się średnio znam, więc się nie wypowiadam, ale wygląda, że gość raczej się zna na rzeczy i nigdy nie robił problemów, żeby siedzieć przy nim w czasie pracy...

gorpaw - 24-02-2012, 13:40

Witam
Mam pytanie czy wymiany rozrządu w silniku 1.6 (4G18) potrzeba :
- pasek
- roklę
???

Color - 25-02-2012, 22:30

... oraz zalecają też przy okazji pompę wody.

Też mnie to czeka niebawem...

zaskar - 26-02-2012, 00:55

Color napisał/a:
... oraz zalecają też przy okazji pompę wody.

Autoryzowany serwis (MitCar) zaleca wymianę pompy wody co dwa rozrządy, czyli co 180tyś. km. Z tego co pamiętam w silniku 1.6 pompa i tak nie jest napędzana rozrządem tylko paskiem wieloklinowym od osprzętu, więc póki nie ma wycieków to szkoda kasy by ją wymieniać co każdy rozrząd...

p_k - 26-02-2012, 11:17

Dokładnie tego samego zdania był mój podwarszawski majster, twierdził, że oryginalna pompa jak nie cieknie to nie ruszać, bo pewnie wytrzyma dłużej niż nowy zamiennik. Zaskar widzę że jesteś z Piaseczna, gdzie serwisujesz swojego 1.6 ? Pozdr.
krak - 08-03-2012, 22:12

Ja już robiłem rozrząd dwa razy aktualnie 188kkm . Polecam rozrząd robić na oryginalnych częściach koszt dwóch pasków rozrząd+balans + dwie rolki 770zł (mitsustyle) napinacz najtańszy jaki znalazłem 380zł. Jeżeli ktoś się nie zdecyduje na wymianę na oryginalnych paskach gorąco zachęcam przynajmniej do zastosowania oryginalnego paska balansu oraz oryginalnej rolki ponieważ osobiście dwukrotnie doznałem zerwania się paska balansu. O ile za pierwszym razem tylko nadszarpneło mi pasek rozrządu (przebieg od wymiany 42kkm) to za drugim zerwaniem został uszkodzony czujnik położenia wału (560zł) + przeskok rozrządu o dwa ząbki (przebieg paska balansu oraz rolki 45kkm). Oszczędność jaką poczyniłem przy wymianie rozrządu była nie współmierna do wydatku na czujnik + pasek rozrządu. Szczęście że pasek rozrządu się nie urwał-miałem gratis.
krzychu - 29-03-2012, 15:46

No wiec mam pytanie. Mam takie podane części:
Mechanik:
Cytat:
pasek rozrzadu
pasek balansu
napinacz hydrauliczny
rolka I
rolka II


A od Japaneza mam podane tak:
Cytat:
Pasek roz.
Rolka I
Rolka II
Napinacz hyd.

Pasek bal.
Napinacz bal


Zdziwiła mnie ostatnia rzecz. Więc zadzwoniłem do mechanika i stwierdził, że pewnie któraś z rolek to ta od balansu, a z napinaczem hydraulicznym jest ta trzecia w komplecie.... Może tak być?

mirc23 - 29-03-2012, 17:20

krzychu, z teg co napisałeś to mechanik nie podał ci jednej rolki.

Do paska balansowego trzeba też roklę napinającą, przy pasku rozrządu potrzebne są dwie rolki prowadząca i napinająca a do tego dochodzi napinacz hydrauliczny.

krzychu - 29-03-2012, 17:34

No i kłóć się z nowo poznanym mechanikiem :twisted:

A ten napinacz hydrauliczny to koniecznie się wymienia za pierwszym razem? Jak to wygląda, czemu się zużywa?

Ps. Macie jakaś dokumentację do tej wymiany tak pod ręką?

mirc23 - 30-03-2012, 06:48

krzychu, Konstrukcja rozrządu raczej nie zmieniła się za dużo od początku produkcji 4G63, miałem rozebrany 4G67 a 4G63T miałem luzem.
To co ja ci napisałem i co dostałeś od Japaneze jest prawidłowe, nie wiem jak z napinaczem hydraulicznym, w starszej serii silników napinacz się sprawdza i ocenia czy jest do wymiany czy nie.
Manuala masz dostępnego w download ale to do starszych silników.
Musiałbyś kogoś kto sam wymianiał jak wygląda sprawa z napinaczem, ja narazie się nie zabieram za wymianę więc nie podpowiem na 100%

robertdg - 30-03-2012, 07:56

Napinacz hydrauliczny i rolka do napinacza hydraulicznego to są 2 osobne rzeczy, napinacz hydrauliczny w zasadzie mozna wymienic co drugą wymianę rozrządu, ale i tak nalezy sprawdzić czy pracuje prawidłowo, nie posiada jakichś uszkodzeń mechanicznych, etc. odnosnie części do rozrządu, to zgodnie z tym co napisał Japaneze:

Pasek zębaty 03110
Napinacz hydrauliczny 03178
Rolka napinacza hydraulicznego 03158

Rolka prowadząca paska 03152

Pasek żebaty balansu 03620
Rolka napinająca balansu 03616

krzychu - 30-03-2012, 07:58

robertdg - ekstra o to mi chodziło. A wiesz może jak się "testuje" napinacz hydrauliczny?


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group