[07-XX]Lancer CYxA Ogólne - Wyciszenie Lancera
prosto - 16-09-2012, 12:20
tokyo, nie zalozylem tych elementow bo nie mam pojecia jak one sie nazywają i jak je znalezc / gdzie je kupic... moze moglbys pomóc jakos ?
a jak to bedzie z tymi matami filcowymi na nadkolach jak przyjdzie wilgoć , bo tam akurat chyba wilgoci będzie cala masa i nawet filc nasączony anty-wchłaniaczem wody nie pomoze tak mi sie wydaje... ?
a co to ten wspornik usztywniający lotnik względem konstrukcji ? bo nic mi to nie mowi , i czy mozna cos takiego sobie domontowac ?
tokyo, nadkola tylne wygluszylem matami GMS ( http://www.elektrodor.pl/...aca-gms-01.png) tylko nie wiem czy o takie wygluszenie Ci chodzi ? czyli od srodka - od strony bagaznika ?
Trik - 16-09-2012, 13:42
prosto napisał/a: | bo tam akurat chyba wilgoci będzie cala masa i |
A ja tylko zapytam, z kąd tej wilgoci tyle w tej wnęce na zapas, czy też w całym bagażniku? Pytam, bo od prawie 5 lat mam suchy bagażnik (sanki zimą też wożę, bynajmniej ). A może się mylę? Pożycze higrometr od znajomego i sprawdzę w jakąś wilgotną pogodę.Wydaje mi się, że więcej wilgoci po mokrych dniach czy porach roku znalazłbym pod wycieraczką kierowcy.
RalfPi - 16-09-2012, 14:49
Dzięki prosto, dzięki tyku - to lubię - konkretne informacje
Dla mnie Lancer nie jest jakiś specjalnie głośny - może dawno w trasie nie byłem
Jak skończysz całą robotę prosto, to daj proszę znać czy było warto.
Może kiedyś też się skuszę na większy komfort jazdy
Pozdrowienia!
PS A ile godzin zajęło Ci zrobienie całości?? Cały dzień będzie?
prosto - 16-09-2012, 18:16
Trik, mi chodziło o wilgoć na przednich nadkolach. a wlasnie tez sie zastanawiam nad tym co ludzie pisza ze w bagazniku wilgoc...z tego co widzialem w zime to zawsze tam bylo sucho...a juz tymbardziej u mnie jak bagaznika uzywam raz na miesiąc
RalfPi, powiem Ci ze po samym wyciszeniu drzwi przednich i bagaznika juz mogę stwierdzic ze bylo warto, bo kosztowalo to łącznnie (2xdrzwi + bagaznik i nadkola) = 500zł a ja roznice slysze i to dosc mocną , a co dopiero jak wycisze drzwi tyle i podłoge no i ja tez to robie nie tylko zeby bylo ciszej, ale to juz takie przygotowanie pod zmiane audio. wyciszenie spodu bagaznika zajęło mi jakies 2-3 godziny ale to na prawde na spokojnie, i z duzą precyzją, a nadkola i góra bagaznika okolo 1,5-2 godziny bo maty sie łatwiej układały (GMS)
tokyo - 16-09-2012, 19:24
Witam
NIe wiem moze u was. ja czasami jak podnosze tapicerke nad zapasem to widze, moze maja otwarte bagazniki w deszczu )))
Prosto polecam wyciszenie pod tylna kanapa, podloge do przodu, oraz boczne scianki podlogi. U kolegi Tyku po wyciszeniu samej podlogi pod fotelami i tylnim sidziskiem zrobilo sie fajnie cicho.
Jezeli wyciszasz pod system audio to jak bedziesz mogl spotkac sie z kolega Tyku to zobacz jak chodzi fabryczny Rockford z dobrze wyciszonym bagaznikiem. Stoisz za autem nie slychac basu, wkladasz glowe do srodka i sluchasz glebokiego fajnego baaaaasu
Trik - 16-09-2012, 21:05
prosto, No teraz to ja trybię . Nadkole zawsze kojażyło mi się, z tym co widzę w bagażniku, czyli to czego jeszcze Tyku nie zrobił. to przecież jest element blaszanny. Do tego po zdjęciu tylnej kanapy druga częśc blachy od strony kabiny. Po co zatem pchać się na zewnątrz?
prosto - 17-09-2012, 00:14
tokyo, a czym polecasz wyciszyc podłoge ? matami GMS czy zwykłymi bitumicznymi ? jak będę wyciszac podłoge to maty kleic na kable, czy raczej starac sie kable zostawiac na gorze ??
Trik napisał/a: | Po co zatem pchać się na zewnątrz? |
bo mam na mysli nadkola przednie od srodka, bo slyszalem ze to tez dosc troche daje wytlumienie tych elementow plastikowych(nadkoli), tylko nie wiem czym to okleic zeby mialo sens i bylo skuteczne
krzychu - 17-09-2012, 07:20
A ktoś wie jakie maty do czego się stosuje? Są bitumiczne (czyli jak rozumiem tam gdzie jest wilgoć?), z filcem (to znaczy lepsze niż bitumiczne czy np. te lepiej tłumią dźwięki niż drgania?). Są jeszcze jakieś rodzaje?
A nadkola przednie to mi się wydaję, że trzeba by wybebeszyć z pół auta żeby to dobrze zrobić (tapicerkę ściągnąć co wiąże się z demontażem foteli, przydało by się też kokpit rozkręcić co by za nim wykleić). Przy okazji też podłogę...
Swoją drogą zastanawia mnie czy jak się tak wszystko poklei to dojdzie przecież parę mm z każdej strony i ciekawe czy potem nie ma problemu z montażem siedzeń, tapicerki, wkrętów które ją przytrzymują itd? Ja trochę kleiłem bagażnik tymi filcowymi i potem tapicerka boczków ciasno wchodziła i się trochę wygina bo jest mniej miejsca....
prosto - 17-09-2012, 10:06
z tego co ja wyczytalem i sie dowiedzialem to bitumiiczne tlumią drgania i hałas, stosowane np w przypadku tlumienia drzwi zeby zniwelowac te wszystkie ruchome elementy w drzwiach i nadać wieksza sztywnosc bo są twarde, z filcem powinno się stosowac podobno wlasnie np w bagazniku bo one oprocz tego wszystkiego co mają maty bitumiczne to mają jeszcze warstwe filcu wiec dodatkowy plus przy zabudowie audio, a co do innych rodzajów mat to polecam google albo np tu troche jest (roznych producentow: http://www.elektrodor.pl/...y-wygluszajace)
krzychu napisał/a: | A nadkola przednie to mi się wydaję, że trzeba by wybebeszyć z pół auta | bardziej mam na mysli cos w stylu odkrecenia tych plastikowych nadkoli i oklejenia ich czyms... np. http://faq.lancer-club.ru...BA%D0%BE%D0%B2, z tym ze ktos napisał ze oklejenie nadkoli akurat takimi matami nie ma sensu, ale nie napisal czym innym by okleic ;/
u mnie jak wykleilem bagaznik boczki montowalo sie bez problemu, zadnej roznicy
tyku - 17-09-2012, 10:36
Koledzy to o czym tu piszemy to jest tzw. wyciszanie w stylu "tuning podwórkowy". Jak to przeczyta specjalista od car audio i tuningu to będzie miał ubaw na maxa.
Ja zrobiłem swoje wyciszenie przy okazji montażu zestawu fabrycznego Rockford Fosgate.
Zrobione to jest nie ukrywam, po minimalnych kosztach i półprofesjonalnie.
krzychu, Maty bitumiczne są dobre i tanie, ale ciężar duży. Pianka termo akustyczna GMS to materiał bardzo lekki. Mi zależało na tym, aby zbytnio nie zwiększać masy pojazdu. Cytuję :
" Nie można zapominać jednak o mankamentach opisywanych rozwiązań. Najważniejszym jest masa materiałów użytych do wygłuszenia. Jedna mata bitumiczna waży około 0,5 kg, a na jedne drzwi zużyjemy 7-10 takich mat, w zależności od ich wielkości. Podobnie z innymi elementami. Jeżeli zamontujemy wygłuszenia na wielu z nich, łatwo zwiększymy masę pojazdu o 20-40 dodatkowych kilogramów."
Na koniec małe OT :
Powinna być przy zakupie nowego samochodu opcja :
- z wygłuszeniem fabrycznym
- lub bez wygłuszenia
krzychu - 17-09-2012, 10:45
tyku napisał/a: |
Powinna być przy zakupie nowego samochodu opcja :
- z wygłuszeniem fabrycznym
- lub bez wygłuszenia |
Przez księgowych masz jedną opcję "prawie bez".
prosto - No ale np. na drzwiach też mi się wydaje, że powinna być z filcem lub jakaś gąbką żeby lepiej tłumiła dźwięk od głośnika (no chyba, że głośnik nie jest w drzwiach). Pomijam tutaj wilgoć która oczywiście w drzwiach na pewno kiedyś będzie.
Co do wagi to na pewno jest argument szczególnie jeśli mamy wygłuszyć np. dach. Ale na do podłogi czy nadkoli to chyba tylko twardy bitum bo po tym deptamy itd... ?
prosto - 17-09-2012, 14:30
tyku napisał/a: | Koledzy to o czym tu piszemy to jest tzw. wyciszanie w stylu "tuning podwórkowy". |
nie do konca, bo drzwi wytłumiałem w firmie która zajmuje się tym profesionalnie, ba nawet wygrywała ogólnopolskie zawody car audio, i wyciszyli moje drzwi matami bitumicznymi, a auto które mają jako pokazowe - toyota land cruser, jest CAŁA(podłoga dach drzwi bagaznik itd) wyciszona matami bitumicznymi - których koszt to 5zł za sztuke. Tłumią one podobno rownie dobrze co maty GMS czy inne duzo drozsze, kwestia tylko naszego wyboru czy zalezy nam zeby wyciszenie mało wazylo, czy np te 20-30 kg nie robi nam roznicy, mi akurat te np 20 kg nie robi roznicy wiec zdecydowalem sie na maty których uzywa ta firma (oczywiscie wygluszali tez na zamowienie samochodu typu porshe, matami ktore zarzyczył sobie wlasciciel)
krzychu, co do mat z filcem na drzwi to akurat tam podobno wilgoc sie troche zbiera, i jesli chce sie lepszy efekt to na maty bitumiczne klei się jeszcze warstwe mat typu GMS czyli cos podobnego do gąbki która ma wlasnosci wlasnie tlumiace a juz prawie nic nie wazy. nie są to moje informacje ani domysly, tylko informacje od ludzi z tej firmy, czy poprawne to juz nie mnie oceniac na tyle sie nie znam
a co do masy no to u mnie - 13 mat na komplet drzwi przednich x 0,4 waga jednej maty = 5,2 kg, tylne drzwi wygluszac mi beda w piatek ale z tego co widac po rozmiarze drzwi to pojdzie powiedzmy te 8-10 mat czyli 4 kg, na bagaznik poszlo mi 12 mat czyli 4,8kg więc to łącznie daje 14 kg , wg mnie biorąc pod uwage wage samochodu w granicach 1400kg, te 14 kg to dla mnie juz zadna roznica...
tyku - 17-09-2012, 16:50
prosto napisał/a: | pokazowe - toyota land cruser, jest CAŁA(podłoga dach drzwi bagaznik itd) wyciszona matami bitumicznymi - których koszt to 5zł za sztuke. |
prosto, Jeżeli to jest dla Ciebie profesjonalne wyciszenie auta i dla firmy, która to robiła to nich już tak zostanie. Poczytaj jakich materiałów używają do wyciszenia w profesjonalnych firmach i jakie są koszty http://www.barieradzwieku.pl/index.html
prosto - 17-09-2012, 20:18
tyku, ale zrozum ze nie sztuka przepłacic za maty pieciokrotnie i osiagnac ten sam efekt...roznice miedzy tymi matami są glownie w wadze, wiec tak jak napisalem jezeli komus bardzo zalezy na wadze wtedy wybiera drozsze maty ktore sa duzo lzszejsze... bariera dzwieku jest na rynku od 2005, firma skalik o której mowie powstała w 1992...wiec TROCHE wiecej doswiadczenia no i skoro wygrywali nie raz ogolnopolskie zawody car audio, to znaczy ze jednak cos na ten temat wiedzą...ale proponuje zakonczyc temat bo robi sie offtop
Trik - 17-09-2012, 20:47
prosto napisał/a: | a auto które mają jako pokazowe - toyota land cruser | No tak "autko" które waży ze 2 tony, ma silnik od traktora i jeździ od pokazu do pokazu, nawet nie poczuje dodatkowych 50-70kg . Tyku zwraca jedynie uwagę na ewentualne mankamenty związane z dodatkowym balastem, które drobnymi kroczkami odbijać się bedzą w sakiewce.
Jak czytałem te opisy do tych materiałów dzwiękoizolacyjnych http://www.sklep.axel2.pl...=0&sort=default to de fakto, to na mój chlopski rozum wiele sprowadza się do tego by absorbować zbędne dźwięki w róznych częstotliwościach.
Podłoga i gródź przednia owszem na bazie "asfaltu" lub butylu, ale reszta raczej lżejsza lub wielowarstwowa oparta na butylu lub styrenowo- coś tam kauczuku ale lżejsza. Z czegoś to się bierze. Czasem nie chodzi o masywność przegrody.
Z drugiej strony masywniejsze drzwi mogły by być bardziej odporne na pierdyknięcie obcymi drzwiami na parkingu.
|
|
|