Carisma - Techniczne - [Cari 1.6] stukają zawory
plecho1 - 10-02-2012, 21:01
Przepraszam ale z pośpiechu nie dokładnie doczytałem i odniosłem się do uszczelek gniazd świec
bronek32 - 10-02-2012, 23:06
Ok ale cóż to za przyrząd bo coś o tym słyszałem że trzeba je wypchnąć ale to nie jest proste jak się nie ma narzędzi i najlepiej zdjąć głowice
plecho1 - 10-02-2012, 23:51
Aby rozebrać zawory na zamontowanej głowicy, trzeba jakoś podeprzeć zawory aby po zdemontowaniu zabezpieczeń i sprężyn nie wpadły do cylindra i aby te elementy w ogóle dało się zdemontować. Słyszałem, że podnosi się tłok maksymalnie do góry a do cylindra poprzez otwór na świecę wtłacza się powietrze pod ciśnieniem z kompresora, które podpiera zawory.
Hugo - 11-02-2012, 10:38
plecho1 napisał/a: | Słyszałem, że podnosi się tłok maksymalnie do góry a do cylindra poprzez otwór na świecę wtłacza się powietrze pod ciśnieniem z kompresora, które podpiera zawory | Dokładnie tak robiłem w Galancie. Ciśnienie jakie wtłaczałem to ok. 4 bar. Wszystko poszło bezproblemowo.
wichura1 - 13-02-2012, 09:04
Ja ten przyrząd zrobiłem ze świecy i szybkozłączki do węża, bo pożyczony przyrząd musiałem oddać. Do zdejmowania podkładek sprężyn zaworów używałem klucz oczkowy i teścia z silnym magnesem ( montaż był trudniejszy). Trzeba uważać by do podparcia powietrzem wybrać odpowiednią pozycję tłoka. Jak ustawiłem niewłaściwą powietrze spowodowało obrót wału i lot klucza, którym obracałem wałem.
bronek32 - 17-02-2012, 18:38
Dzięki wszystkim za pomoc ale na razie niestety nie skorzystam bo mi się miśka trochę spaliła i to prawie ze mną cud że nie wyleciała w powietrze
Hugo - 17-02-2012, 23:54
Co się stało?
bronek32 - 18-02-2012, 07:44
Dokładnie to nie wiem ale to robota katalizatora gorzej że w tym czasie spałem w cari jak się kopciło .Temat opisałem na forum tam więcej info
tomekdt - 15-06-2012, 11:30
Witam. Czy dam rade sam wyrgulowac zawory, ktore stukaja czy raczej do mechanika trzeba jechac??
wichura1 - 15-06-2012, 13:57
Jaki silnik? Jeżeli:
- 1.8 GDI to nic nie zrobisz są samoregulujące (stukają z powodu zużycia, można je trochę wyciszyć porządnym olejem),
- 1.6 i 1.8 MPI wyregulujesz bez problemu,
- 1.9 TDI/DID Diesel regulacja płytkami też nie zrobisz sam.
|
|
|