To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Outlander II GEN Techniczne - [II 2.2 DID] Mivec Problem z układem paliwowym

borsak1 - 10-02-2012, 08:13

To jak jest z tym podgrzewaczem ? Przydalby się jeszcze jakiś w baku tak żeby utrzymać z 0 st i po problemie.
Anonymous - 10-02-2012, 22:22

Hej,
Trochę mi samochód przytykało jak jechałem w zeszłym tygodniu w góry, i zamieszczę tu trochę moich przemyśleń:
- do tej pory tankowałem zwykłego diesla na tej samej stacji Statoil
- kolega innym samochodem także tankował na tej samej stacji
- on zamarzł totalnie, ja dojechałem (przepaliłem to ścierwo)
- na stacji musieli mieć jeszcze letnie paliwo które ma więcej dodatków BIO, które podczas mrozów gęstnieją i osadzają się na dnie baku
- podgrzewanie filtra i inne bzdety nie pomogą jeżeli paliwo płynąc z baku, który jest z tyłu samochodu zdarzy zamarznąć w przewodach paliwowych i nie dotrze do filtra
- oraz opcja druga, jeżeli pompa paliwa nie ma siły zassać zgęstniałych wydzielonej i gęstej frakcji BIO z paliwa

pozdr.
Wojtek

jan_outII - 13-02-2012, 11:07

No to update mojej sytuacji:

1. Męczyłem się kilka dni na starym paliwie (noce w garażu) a autko z dnia na dzień zaczynało lepiej wchodzić na obroty (w ciągu dnia panowały mrozy koło -10 - -15). Szarpanie i dławienie przeniosło się z 2tyś obr do 3-3,5tyś

2. Następnie dotankowałem około 35 litrów v-powera. Po zatankowaniu i jednoczesnym spadku mrozu do -10 auto zaczęło w miarę normalnie pracować. Dławienie i szarpanie przeniosło się na obroty koło 4 - 4,5tyś.

Wniosek:
Wymianę filtra prawdopodonbnie przeprowadzę na wiosnę aby nie załatwić parafiną drugiego tej samej zimy. Zaczynam podejrzewać, że niedokońca mogła być to wina parafiny - przecież parafina się nie rozpuszcza po zatankowaniu lepszego paliwa. Może samo paliwo było kiepskiej jakości (woda i inne lewe dodatki)

Patrząc na inne przypadki problemów z filtrem paliwa (nie tylko auta z trzema diamentami) podejrzewam, że musiała pójść partia paliwa przejściowego na sprzedaż detaliczną. Ciepły początek stycznia sprawił, że koncerny paliwowe przespały moment wprowadzania paliwa zimowego. U nas nawet tiry stawały na drodze.

rezon - 13-02-2012, 11:47

wojtek_z napisał/a:
wg informacji uzyskanych z MMC w wersji OII 2.2 MIVEC jest zamontowany podgrzewacz filtra paliwa. Tak więc nie wiem co mi przymarzało podczas trasy.
Chyba za słaby jak na nasze warunki. Szkoda jednak, że producent niczego się nauczył z eksploatacji 2.2 HDI, no chyba że jednak po gwarancji jest to baaaaardzo opłacalny interes, a i na gwarancji udaje się przekonywać wystarczająco dużo klientów, że to wina paliwa, a nie nie dostosowanej do naszych warunków konstrukcji układu paliwowego.
borsak1 - 13-02-2012, 13:08

@rezon po część mają rację to żę np. Orlen podaje temp. zamarzania ropy na -30 nie znaczy że parafina nie wytroąci się przy -15. Jednak jak widać inni producenci sobie z tym radzą całkiem dobrze.
rezon - 13-02-2012, 14:20

borsak1 napisał/a:
Jednak jak widać inni producenci sobie z tym radzą całkiem dobrze.
Po prostu nauczyli się robić diesle jeżdżące cały rok. Gorsze paliwo to oczywiście nasza domena, ale wiele samochodów jest ściągniętych z Zachodu i jakoś jeżdżą. Ale współczuję wszystkim czekającym na lawety - nic przyjemnego przy takiej temperaturze. Aby do wiosny ;)
Haniball - 13-02-2012, 14:51

Po mailu do Mitsubishi Polska, zostałem olany przez pana z działu technicznego, problemu z parafiną w MIVEC 1,8 i 2.2 nie ma .
W związku z powyższym proszę o dokonywanie zgłoszeń i zapytań do Mitsubishi Polska, czy problem zostanie rozwiązany, tj. Czy pojazd zostanie doprowadzony do stanu umożliwiającego jego bezawaryjną eksploatację w warunkach polskich?Np. poprzez montaż dodatkowego układu grzewczego, albo podobnego... Ważne w mailu do biuro.klienta@mitsubishi.pl podajcie w załączcie nr nadwozia. P.S. W kupie siła!

rezon - 13-02-2012, 17:00

Haniball napisał/a:
zostałem olany przez pana z działu technicznego, problemu z parafiną w MIVEC 1,8 i 2.2 nie ma
Haniball napisał/a:
W kupie siła
życzę powodzenia. Ale sądząc po reakcji na drobiazgi takie jak sprzęgło i filtry paliwa w 2.2HDI na wiele bym nie liczył. Jak napisał zapewne wszystkowiedzący p. J. jeśli problemu nie ma to znaczy, że nie ma i już - przecież inni jeżdżą, tylko czasami na lawetach.
Anonymous - 14-02-2012, 00:02

Haniball napisał/a:
Po mailu do Mitsubishi Polska, zostałem olany przez pana z działu technicznego, problemu z parafiną w MIVEC 1,8 i 2.2 nie ma .
W związku z powyższym proszę o dokonywanie zgłoszeń i zapytań do Mitsubishi Polska, czy problem zostanie rozwiązany, tj. Czy pojazd zostanie doprowadzony do stanu umożliwiającego jego bezawaryjną eksploatację w warunkach polskich?Np. poprzez montaż dodatkowego układu grzewczego, albo podobnego... Ważne w mailu do biuro.klienta@mitsubishi.pl podajcie w załączcie nr nadwozia. P.S. W kupie siła!


Ja już mam przygotowany pozew przeciwko MMC Polska. Składam go w tym tygodniu w sądzie, jak tylko uzyskam od funduszu leasingowego pełnomocnictwo do reprezentacji. Jeśli ktoś jest zainteresowany gotowymi dokumentami, to zapraszam na PW.

PS. Całą historię opisałem na www.mitsubishi-zlom.pl - będę tam też wklejał wszystkie "niusy" w sprawie.

jan_outII - 14-02-2012, 11:27

Może warto zainteresować Turbo Kamerę w TVN Turbo tym problemem. Oni zawsze zapraszają przedstawiciela w celu skomentowania zarzutów.
Dodatkowo może pomogą w opracowaniu technicznym tego problemu poprzez zaproszenie ekspertów.

Myśleliście o powiadomieniu UOKIK. W tym przypadku ewidentnie łamane są prawa konsumenta.


venglin
Czy myślałeś dać próbkę paliwa z baku auta do analizy w przypadku wystąpienia usterki?
Jeśli próbka będzie spełniać polskie normy to tym sposobem MMC nie będzie mogło stosować już obranej lini obrony. Ewidentnie udowodnisz winę konstrukcyjną.

borsak1 - 14-02-2012, 12:46

To byłby świetny pomysł już kiedyś tyrbo kamera zajmowała się Mitsubishi ktoś miał chyba problem z l200.
Anonymous - 14-02-2012, 15:35

Ja już powiadomiłem Turbo Kamerę, ale nie było odpowiedzi.

UOKIK u mnie odpada, bo samochód jest na firmę, ergo nie jestem konsumentem.

borsak1 - 14-02-2012, 16:18

I niech coś się dzieje śmiech bryka za 140k a przy -10 na rower trzeba wsiadac bo bryka nie pojedzie ba pojechać to mało ona nie odpali.
Anonymous - 14-02-2012, 19:06

jan_outII napisał/a:

venglin
Czy myślałeś dać próbkę paliwa z baku auta do analizy w przypadku wystąpienia usterki?
Jeśli próbka będzie spełniać polskie normy to tym sposobem MMC nie będzie mogło stosować już obranej lini obrony. Ewidentnie udowodnisz winę konstrukcyjną.


Dobry pomysł. Tylko będę musiał wnieść o analizę próbki przez biegłego sądowego. To niestety są dodatkowe koszty.

jaceksu79 - 14-02-2012, 19:28

Panowie, wiosna już coraz bliżej, śnieg się topi. Niedługo nie będziecie pamiętać o jakiś problemach z paliwem- aż do następnego roku :D


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group