To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Galant - Ogólne - Omega BLF Vs Accord (VI) vs Gallant (VIII)

sampler - 20-02-2012, 08:10

eggforever napisał/a:
. Prawda taka, że i nasze furki korodują i zdarzają się egzemplarze co nie jednemu wyciągają dużą część wypłaty z kieszeni.


zrobcie konserwacje tylnych nadkoli i nie bedzie korodowac . To samo z przednimi kielichami

danielxc717 - 20-02-2012, 19:39

W poliftowej omedze nie trzeba się martwić co zimę czy wyjdzie coś czy nie. Wystarczy co jakiś czas spłukać auto z soli i przed zimą wosk, a nie będzie trzeba się modlić by po zimie "coś" się nie pokazało.
Barkas - 22-02-2012, 17:15

Cytat:
biorąc pod uwagę osiągi, Omega i Galant mają prawie identyczne wartości przyspieszenia- wdg. "Autocentrum" Omega 3.0 ma 8.5 sek do setki, Galant ma 8.6...

Katalog, a życie to często 2ie rożne bajki :P
Cytat:
pamiętaj, że Opel z 3 litrowym silnikiem waży grubo ponad 1,5 tony i dużo pije :lol: 20litrów benzynki nie będzie dla niej problemem w mieście.

Sporo zależy też od miasta oraz jak kto ma ciężka nogę. Sam wiem to z własnego doświadczenia :wink:
Cytat:
Karoseria:
-Honda- znajomy, który pracuje w Hondzie twierdzi, że te Accordy są świetnie zabezpieczone antykorozyjnie i jeśli nie były bite, nie powinny rdzewieć. Przekonałem się o tym na własne oczy, gdyż mój bliski kolega miał takiego Accorda jaki Cię interesuje. Bardzo chciałem w nim wykryć coś pordzewiałego (żeby dowartościować Galanta :mrgreen: )... nadkola oglądałem kilkanaście minut i ... nic, ani śladu korozji, poprostu zgłupiałem

Na forum Accorda pisali to samo
Cytat:
-Mitsubishi- tylne nadkola- to moim zdaniem największa i chyba jedyna wada tego auta (ale nie jestem obiektywny :wink: )

Na forum wyczytałem też o rdzewiejących kielichach :? Bodajże przednich...
Cytat:
-Opel- TRAGEDIA. Przykro mi to mówić, ale Omegi (zresztą podobnie jak Vectry czy Astry) z gnicia urządziły sobie dyscyplinę sportową :mrgreen: Nawet poliftowa omega ma wśród blacharzy opinię "persona non grata". To chyba jedno z najbardziej gnijących aut tej klasy, wpadka niemalże tak wielka jak Mercedes E W210. Słyszałem nawet taki żart, że te auta już z fabryki wyjeżdżały zardzewiałe :lol:
Pamiętaj, że ma to również niebagatelne znaczenie w kwestii bezpieczeństwa!!!

Zależy to tylko od właściciela bo znam przypadki gdzie Oma ma już trochę lat na karku, a rudej nie widać :shock:
Cytat:
Minusem Galanta jak dla Ciebie jest to, że gal. ma stosunkowo słabej jakości skrzynię biegów manualną (automat tip tronic jest super). W tym plus za sporą oryginalność auta.

Zgadza się. W pewnym wątku z tego co mnie pamięć nie myli była nawet ankieta z której wynikało, że ok 50% galów w manualu miało problemy ze skrzynią, a u mnie automat odpada od razu na starcie. I mam pytanie - czy po wymianie odpowiednich części ten problem znika?
Cytat:
Omega po lifcie ma ocynk i to auto jest odporne na korozję. Ocynk dostałą chyba po 98r. Auto wtedy dobrze znosi nasze solne warunki.

Z tego co czytałem na forum Omy to wychodzi, że mają one ocynk jedynie na papierze :lol:
Cytat:
Omega po lifcie ma ocynk i to auto jest odporne na korozję. Ocynk dostałą chyba po 98r. Auto wtedy dobrze znosi nasze solne warunki.

Z tego co rozmawiałem ze znajomymi co mają Omę to mówili, że ma zawieszenie nie do zaje********nia :roll:
Cytat:
Omegę miałem przyjemność prowadzić i muszę przyznać ze byłem bardzo mile zaskoczony. Autko świetnie się zachowuje na naszych pięknych drogach. Auto to krążownik który nie wymęczy na długich trasach. Solidnie wykonane.

Zgadzam się. Niestety nie miałem przyjemności siedzieć w Galu, ale jak prowadziłem Omę to jest jak dla mnie najwygodniejszy samochód który prowadziłem. Nawet S60 czy Mazda 6 z 2009 wymiękają według mnie przy Omie i za to lubię to auto
Cytat:
zrobcie konserwacje tylnych nadkoli i nie bedzie korodowac . To samo z przednimi kielichami

Jak np wyjdzie ruda to jak się jej najskuteczniej pozbyć? :P :shock:
Cytat:
I na forum mitsu/opla/hondy zawsze powiedzą ci kup (......) w zależności na jakim aktualnie jesteś i napisałeś posta.

Tutaj się nie do końca zgodzę. Ogólnie muszę przyznać, że zdania użytkowników na różnych forach wcale nie były aż tak bardzo podzielone i pozbawione obiektywizmu pisząc o wadach i zaletach danych aut nie za bardzo wyróżniając ani swego ani konkurencji :shock:

Krzyzak - 22-02-2012, 17:34

Barkas napisał/a:
nie miałem przyjemności siedzieć w Galu
weź pod uwagę, że jest wiele wersji tapicerki - np. skórzana jest zupełnie inna od zwykłej - fotele są większe i inaczej profilowane - i wygoda większa
sampler - 22-02-2012, 19:12

Barkas napisał/a:

Jak np wyjdzie ruda to jak się jej najskuteczniej pozbyć? :P :shock:


App r-stop na rdze, na to podklad epoksydowy

lub podklad reaktywny na rdze i na to podklad akrylowy

a na to konserwacja z inhibitorem korozji polecam noxudol 1600 lub 900.

Barkas - 23-02-2012, 17:16

Cytat:
weź pod uwagę, że jest wiele wersji tapicerki - np. skórzana jest zupełnie inna od zwykłej - fotele są większe i inaczej profilowane - i wygoda większa

Duża jest różnica w wielkości foteli czy tylko prowizoryczna?

Marcino - 23-02-2012, 21:06

Newielka.... skórzane takie bardziej kanapiaste na boki.
Moj sasiad co ma taka omega jek moj galant 98r, tylko ze disla.... zawsze jak wsiada do mnie to maca tapoicerke... i zachwyca sie jak silnik pieknie pracuje. Na zawieszenie nie narzeka, ogólnie zadowolony

Krzyzak - 23-02-2012, 21:56

Barkas napisał/a:
Duża jest różnica w wielkości foteli czy tylko prowizoryczna?
duża - są przede wszystkim z 10 cm dłuższe
wg mnie zupełnie inaczej się na nich siedzi

polaff - 23-02-2012, 23:40

Krzyzak napisał/a:
Barkas napisał/a:
Duża jest różnica w wielkości foteli czy tylko prowizoryczna?
duża - są przede wszystkim z 10 cm dłuższe
wg mnie zupełnie inaczej się na nich siedzi

zawsze skóra fajniejsza jest od szmaty bardziej kanapowa!

Krzyzak - 24-02-2012, 07:07

polaff napisał/a:
zawsze skóra fajniejsza jest

dla mnie ma kilka zalet:
- łatwa w utrzymaniu czystości - jak się coś wyleje, to nie będzie plam i można wytrzeć do sucha
- jak wsiadasz, to się dosłownie wślizgujesz - bez tarcia, jak to jest w przypadku weluru
- nie ma problemu z elektrostatyką i strzelaniem prądem w karoserię ;)
- w Galu ma podgrzewanie
- pięknie pachnie (w każdym razie u mnie)

polaff - 24-02-2012, 08:18

Krzyzak napisał/a:
pięknie pachnie

ja nie mam węchu więc tego nie wiem (skórę mam w dwóch pozostałych autach).

ale mimo tego nie żałuję tak bardzo że mam prelifta jak tego, że nie kupiłem ze skórami :| :oops: :cry:



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group