To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Problemy po wyczyszczeniu przepustnicy i zaworu EGR

Nando - 02-01-2013, 20:22

Ja się podłączę pod temat choć offtopic do 1 posta. Wsiadłem rano do samochodu i nie byłem w stanie odpalić (rozrusznik kręcił ale silnik wogóle nie startował), mrugała się natomiast kontrolka silnika. Dodatkowo zauważyłem, że po przekręceniu zapłonu prócz specyficznego cykania gdi słychać było ciche buczenie. problem powiązałem z wymianą radia (montowane do fabrycznego stelaża więc musiałem zdemontować konsole i bałem się że jakąć wtyczkę przypadkiem odłączyłem. Gdy wróciłem z pracy wpadł do mnie kolega z komputerem (magik wszystkie samochody potrafi podpiąć i prócz odczytania błędów naprawić przyczyny) i odczytał błąd 92 - błąd sygnału zwrotnego położenia przepustnicy. okazało się, że nagar na niej był tak wielki że klapkę kompletnie zablokowało, a nigdy do tej pory nie było problemów z falowaniem obrotów itp. Po wyczyszczeniu problem znikł jak ręką odjął.
ssemek85 - 04-01-2013, 09:31

witam. Na wstępie wszystkiego naj.. na nowy rok Mitumaniakom:) A teraz problem. coś sie dzieje z moją przepustnicą.. efekt po odpuszczeniu gazu jest taki iż przy ponownym dodawaniu jest przez chwilę brak reakcji, czuć opór nie naturalny na pedale. po czym słychac charakterystyczne PYK!! i pedał pod naporem wpada od razu tak ze Gal zrywa jak szalony.. linka jest ok. wyjmowałem przejrzałem ją i na smarowałem profilaktycznie.. Pytanie co może tak zaczepiac? jakaś peknięta sprężynka? czy sama blaszka przepustnicy.. :roll:
Bartek - 04-01-2013, 09:39

Piotrek116, czytanie postów raczej nie pomoże.

GDi ma elektroniczną przepustnicę w której położenie TPSa jest krytycznie ważne.

Zamykasz palcem przepustnicę i ustawiasz na środkowych PINach 0.5 V, albo wysyłka na Oliwską ;) - przejrzymy (bo raczej przepustnica padła, nie TPS), ustawimy, naprawimy co trzeba. Gorzej jak padł sam TPS - regeneracja może pomóc na miesiąc lub na następne 13 lat ;)

ssemek85 - 04-01-2013, 12:58

Dodam jeszcze ze ogólnie w całym zakrecie przepustnica działa normalnie i bez oporów.. tylko z początkowego położenia tak JAK BY ZA COŚ ZACZEPIAŁA. Pyknięcie ma taki metaliczny oddzwięk jak by blaszka.. ktoś sie spotkał z czymś takim? Lub ma jakiś pomysł??????
komarsnk - 04-01-2013, 13:15

ssemek85 napisał/a:
Dodam jeszcze ze ogólnie w całym zakrecie przepustnica działa normalnie i bez oporów.. tylko z początkowego położenia tak JAK BY ZA COŚ ZACZEPIAŁA. Pyknięcie ma taki metaliczny oddzwięk jak by blaszka.. ktoś sie spotkał z czymś takim? Lub ma jakiś pomysł??????

Przepustnicę trzeba wyjąć, wyczyścić, ustawić śrubkę oraz napięcie linki zgodnie z manualem i będzie działać.

Krzyzak - 04-01-2013, 13:43

może w środku się zacina na nagarze
Piotrek116 - 04-01-2013, 14:15

Wiem ze czytanie postow nie pomoze ale zawsze ktos cos ciekawego moze podpowiedziec

[ Dodano: 04-01-2013, 14:17 ]
a Ile by kosztowalo zregenerowanie takiej przepustnicy? na Oliwskiej :-)

tnalag - 08-02-2013, 20:03

Czyściłem dziś przepustnice bo ostatnio przy ściąganiu dolotu zauważyłem że jest nieźle zasyfiona. No i strzeliłem sobie gola. Nie mogłem wyciągnąć wtyczki od TPS,a więc go odkręciłem :mrgreen: Na jałowym pali się check i podczas jazdy w pewnym momencie obroty się zawieszają i po chwili ciągnie dobrze. Czyli wszystko jak kolega opisywał na początku postu. Jak to cholerstwo ustawić bo czytając temat nie bardzo się orientuje jak się za to zabrać

[ Dodano: 09-02-2013, 11:49 ]
Przekręciłem TPS tak, że nie pali się już check i autem da się jeździć tylko w poszczególnych momentach jeszcze są szarpnięcia np. jadąc na 2 i 3 w tym samym zakresie obrotów i przy zmianie biegu na 4 i za każdym razem po odpuszczeniu gazu. I teraz moje pytanie:

1. w każdym aucie tps ustawia się tak samo ? znalazłem szczegółową instrukcję ale do forda probe metodą ze szczelinomierzem i obserwacją reakcji wiatraków na chłodnicy. Da się tak ustawić dokładnie TPS?
2. Krokowiec musi być cofnięty podczas ustawiania TPS,a ?
3. Dać sobie spokój i jechać z tym do mechanika-magika


PS. Zauważyłem że ktoś się już nim wcześniej bawił. Przy demontowaniu jedna śrubka była luźna. Dlatego cały czas miałem od początku problem z szarpaniem podczas jazdy i przełączaniu biegów

fj_mike - 09-02-2013, 21:18

tnalag, opcja 1:
potrzebny multimetr, wpinasz się w TPSa i ustawiasz wg manula (w dziale download).

opcja 2:
kabel za 20 parę złotych i evoscan. Wpinasz się kablem do kompa, ustawiasz TPSa ;)

Done.

[ Dodano: 09-02-2013, 21:20 ]
Przy opcji 1, wartość na multimetrze musi zawierać się pomiędzy 580-690mV.

tnalag - 10-02-2013, 10:10

Ustawiałem na oko wczoraj i podczas jazdy już nie szarpie, tylko podczas zmiany biegów niekiedy. Najdziwniejsze jest to że jak dopiero się zagrzeje mocno to się tak dzieje. Mam multimetr w domu, ale wstyd się przyznać nigdy z niego nie korzystałem. Który kabelek przy TPS jest diagnostyczny ? Nie wiem jak się za to zabrać :?


Pomyślałem, że przewód diagnostyczny to może być inwestycja na przyszłość. W galach jest złącze OBD2, czy mam rację? Taki przewód będzie ok? http://moto.allegro.pl/in...2983496353.html

Co do evoscana kiedyś miałem problem żeby się z nim połączyć, nawet w spisie obsługiwanych silników nie ma 4G63

fj_mike - 10-02-2013, 12:01

tnalag napisał/a:
Który kabelek przy TPS jest diagnostyczny ? Nie wiem jak się za to zabrać

Nie wiesz, ponieważ nie zajrzałeś do manuala (o czym napisałem wyżej).


tnalag napisał/a:
W galach jest złącze OBD2, czy mam rację?

Tak, ale nie w twoim. Dopiero po lifcie.

tnalag napisał/a:
Taki przewód będzie ok? http://moto.allegro.pl/in...2983496353.html

Z tym może być problem. Ten jest idealny:
http://moto.allegro.pl/va...2998204804.html

tnalag - 10-02-2013, 14:01

Dzięki za zdjęcie, teraz wiem o co chodzi. Jednak najpierw spróbuje przez kompa. Piszesz, że w moim nie ma obd2 a w linku mi dałeś przewód właśnie obd2. Ja już zamówiłem ELM327 z połączeniem przez bluetooth http://moto.allegro.pl/in...2983496697.html . Będzie dobry czy zrobiłem przedwczesne zakupy :D
fj_mike - 10-02-2013, 14:15

tnalag napisał/a:
Piszesz, że w moim nie ma obd2 a w linku mi dałeś przewód właśnie obd2.

Kabel z chipem FTDI współpracuje z evoscanem w przedliftowych miśkach, możliwy jest jednak tylko odczyt parametrów. Nie ma mowy o kasowaniu błędów.
Po kablu TPS ustawiasz na 10%.

tnalag napisał/a:
Ja już zamówiłem ELM327 z połączeniem przez bluetooth http://moto.allegro.pl/in...2983496697.html . Będzie dobry czy zrobiłem przedwczesne zakupy

Tutaj niech się wypowie Owczar, nie mam z tym doświadczenia.

tnalag - 10-02-2013, 14:29

Ja chciałem podziałać coś ze scanmasterem, evoscan jest zbyt skomplikowany i nie w rodzimym języku tym bardziej, że muszę pożyczyć laptopa bo mój zdechł w zeszły weekend i będę miał dostęp do laptopa we wtorek na 2 godzinki. Kasowanie błędów zawsze można zrobić restartem kompa głównie mi chodzi o podgląd parametrów. Kabel nie zmarnuje się a TPS jednak ustawię miernikiem jak radzisz. Dzięki za pomoc jutro coś powalczę
fj_mike - 10-02-2013, 14:33

tnalag napisał/a:
Nie mogłem wyciągnąć wtyczki od TPS,a więc go odkręciłem

Czytając post z pierwszej strony i twój widzę, że wyciągniecie wtyczki stanowi wyzwanie :mrgreen:
Musisz wysunąć drucik z kostki, wtyczka wychodzi bez problemu.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group