[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Problemy po wyczyszczeniu przepustnicy i zaworu EGR
Nando - 02-01-2013, 20:22
Ja się podłączę pod temat choć offtopic do 1 posta. Wsiadłem rano do samochodu i nie byłem w stanie odpalić (rozrusznik kręcił ale silnik wogóle nie startował), mrugała się natomiast kontrolka silnika. Dodatkowo zauważyłem, że po przekręceniu zapłonu prócz specyficznego cykania gdi słychać było ciche buczenie. problem powiązałem z wymianą radia (montowane do fabrycznego stelaża więc musiałem zdemontować konsole i bałem się że jakąć wtyczkę przypadkiem odłączyłem. Gdy wróciłem z pracy wpadł do mnie kolega z komputerem (magik wszystkie samochody potrafi podpiąć i prócz odczytania błędów naprawić przyczyny) i odczytał błąd 92 - błąd sygnału zwrotnego położenia przepustnicy. okazało się, że nagar na niej był tak wielki że klapkę kompletnie zablokowało, a nigdy do tej pory nie było problemów z falowaniem obrotów itp. Po wyczyszczeniu problem znikł jak ręką odjął.
ssemek85 - 04-01-2013, 09:31
witam. Na wstępie wszystkiego naj.. na nowy rok Mitumaniakom:) A teraz problem. coś sie dzieje z moją przepustnicą.. efekt po odpuszczeniu gazu jest taki iż przy ponownym dodawaniu jest przez chwilę brak reakcji, czuć opór nie naturalny na pedale. po czym słychac charakterystyczne PYK!! i pedał pod naporem wpada od razu tak ze Gal zrywa jak szalony.. linka jest ok. wyjmowałem przejrzałem ją i na smarowałem profilaktycznie.. Pytanie co może tak zaczepiac? jakaś peknięta sprężynka? czy sama blaszka przepustnicy..
Bartek - 04-01-2013, 09:39
Piotrek116, czytanie postów raczej nie pomoże.
GDi ma elektroniczną przepustnicę w której położenie TPSa jest krytycznie ważne.
Zamykasz palcem przepustnicę i ustawiasz na środkowych PINach 0.5 V, albo wysyłka na Oliwską - przejrzymy (bo raczej przepustnica padła, nie TPS), ustawimy, naprawimy co trzeba. Gorzej jak padł sam TPS - regeneracja może pomóc na miesiąc lub na następne 13 lat
ssemek85 - 04-01-2013, 12:58
Dodam jeszcze ze ogólnie w całym zakrecie przepustnica działa normalnie i bez oporów.. tylko z początkowego położenia tak JAK BY ZA COŚ ZACZEPIAŁA. Pyknięcie ma taki metaliczny oddzwięk jak by blaszka.. ktoś sie spotkał z czymś takim? Lub ma jakiś pomysł??????
komarsnk - 04-01-2013, 13:15
ssemek85 napisał/a: | Dodam jeszcze ze ogólnie w całym zakrecie przepustnica działa normalnie i bez oporów.. tylko z początkowego położenia tak JAK BY ZA COŚ ZACZEPIAŁA. Pyknięcie ma taki metaliczny oddzwięk jak by blaszka.. ktoś sie spotkał z czymś takim? Lub ma jakiś pomysł?????? |
Przepustnicę trzeba wyjąć, wyczyścić, ustawić śrubkę oraz napięcie linki zgodnie z manualem i będzie działać.
Krzyzak - 04-01-2013, 13:43
może w środku się zacina na nagarze
Piotrek116 - 04-01-2013, 14:15
Wiem ze czytanie postow nie pomoze ale zawsze ktos cos ciekawego moze podpowiedziec
[ Dodano: 04-01-2013, 14:17 ]
a Ile by kosztowalo zregenerowanie takiej przepustnicy? na Oliwskiej
tnalag - 08-02-2013, 20:03
Czyściłem dziś przepustnice bo ostatnio przy ściąganiu dolotu zauważyłem że jest nieźle zasyfiona. No i strzeliłem sobie gola. Nie mogłem wyciągnąć wtyczki od TPS,a więc go odkręciłem Na jałowym pali się check i podczas jazdy w pewnym momencie obroty się zawieszają i po chwili ciągnie dobrze. Czyli wszystko jak kolega opisywał na początku postu. Jak to cholerstwo ustawić bo czytając temat nie bardzo się orientuje jak się za to zabrać
[ Dodano: 09-02-2013, 11:49 ]
Przekręciłem TPS tak, że nie pali się już check i autem da się jeździć tylko w poszczególnych momentach jeszcze są szarpnięcia np. jadąc na 2 i 3 w tym samym zakresie obrotów i przy zmianie biegu na 4 i za każdym razem po odpuszczeniu gazu. I teraz moje pytanie:
1. w każdym aucie tps ustawia się tak samo ? znalazłem szczegółową instrukcję ale do forda probe metodą ze szczelinomierzem i obserwacją reakcji wiatraków na chłodnicy. Da się tak ustawić dokładnie TPS?
2. Krokowiec musi być cofnięty podczas ustawiania TPS,a ?
3. Dać sobie spokój i jechać z tym do mechanika-magika
PS. Zauważyłem że ktoś się już nim wcześniej bawił. Przy demontowaniu jedna śrubka była luźna. Dlatego cały czas miałem od początku problem z szarpaniem podczas jazdy i przełączaniu biegów
fj_mike - 09-02-2013, 21:18
tnalag, opcja 1:
potrzebny multimetr, wpinasz się w TPSa i ustawiasz wg manula (w dziale download).
opcja 2:
kabel za 20 parę złotych i evoscan. Wpinasz się kablem do kompa, ustawiasz TPSa
Done.
[ Dodano: 09-02-2013, 21:20 ]
Przy opcji 1, wartość na multimetrze musi zawierać się pomiędzy 580-690mV.
tnalag - 10-02-2013, 10:10
Ustawiałem na oko wczoraj i podczas jazdy już nie szarpie, tylko podczas zmiany biegów niekiedy. Najdziwniejsze jest to że jak dopiero się zagrzeje mocno to się tak dzieje. Mam multimetr w domu, ale wstyd się przyznać nigdy z niego nie korzystałem. Który kabelek przy TPS jest diagnostyczny ? Nie wiem jak się za to zabrać
Pomyślałem, że przewód diagnostyczny to może być inwestycja na przyszłość. W galach jest złącze OBD2, czy mam rację? Taki przewód będzie ok? http://moto.allegro.pl/in...2983496353.html
Co do evoscana kiedyś miałem problem żeby się z nim połączyć, nawet w spisie obsługiwanych silników nie ma 4G63
fj_mike - 10-02-2013, 12:01
tnalag napisał/a: | Który kabelek przy TPS jest diagnostyczny ? Nie wiem jak się za to zabrać |
Nie wiesz, ponieważ nie zajrzałeś do manuala (o czym napisałem wyżej).
tnalag napisał/a: | W galach jest złącze OBD2, czy mam rację? |
Tak, ale nie w twoim. Dopiero po lifcie.
Z tym może być problem. Ten jest idealny:
http://moto.allegro.pl/va...2998204804.html
tnalag - 10-02-2013, 14:01
Dzięki za zdjęcie, teraz wiem o co chodzi. Jednak najpierw spróbuje przez kompa. Piszesz, że w moim nie ma obd2 a w linku mi dałeś przewód właśnie obd2. Ja już zamówiłem ELM327 z połączeniem przez bluetooth http://moto.allegro.pl/in...2983496697.html . Będzie dobry czy zrobiłem przedwczesne zakupy
fj_mike - 10-02-2013, 14:15
tnalag napisał/a: | Piszesz, że w moim nie ma obd2 a w linku mi dałeś przewód właśnie obd2. |
Kabel z chipem FTDI współpracuje z evoscanem w przedliftowych miśkach, możliwy jest jednak tylko odczyt parametrów. Nie ma mowy o kasowaniu błędów.
Po kablu TPS ustawiasz na 10%.
Tutaj niech się wypowie Owczar, nie mam z tym doświadczenia.
tnalag - 10-02-2013, 14:29
Ja chciałem podziałać coś ze scanmasterem, evoscan jest zbyt skomplikowany i nie w rodzimym języku tym bardziej, że muszę pożyczyć laptopa bo mój zdechł w zeszły weekend i będę miał dostęp do laptopa we wtorek na 2 godzinki. Kasowanie błędów zawsze można zrobić restartem kompa głównie mi chodzi o podgląd parametrów. Kabel nie zmarnuje się a TPS jednak ustawię miernikiem jak radzisz. Dzięki za pomoc jutro coś powalczę
fj_mike - 10-02-2013, 14:33
tnalag napisał/a: | Nie mogłem wyciągnąć wtyczki od TPS,a więc go odkręciłem |
Czytając post z pierwszej strony i twój widzę, że wyciągniecie wtyczki stanowi wyzwanie
Musisz wysunąć drucik z kostki, wtyczka wychodzi bez problemu.
|
|
|