To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - Evoscan w aucie bez laptopa

norbiolo - 04-03-2012, 15:45

REWELACJA NA SUFICIE !!!

Kolego no to przed Tobą nieograniczone możliwości po pewnych modyfikacjach UKP nie umywa się do twojej maszynki.

Naprawdę jestem pod wrażeniem. Jest możliwość przesłania na priv opisu ramki danych może części kodu ? Bardzo mnie interesuje logowanie do kompa jak i sposób wymiany danych.

:shock:

Napisz proszę, na czym to pospawałeś (użyty kontroler)

Pozdrawiam jak dla mnie jesteś MISTRZEM.

Kamil_Ziomek - 05-03-2012, 10:06

A ja mam takie pytanko do kolegi. Skoro kolega zrobił to na mikroprocesorach to czy dało by się napisać program do galanta z z np 1998 roku o tym samym działaniu na np palmtopa ? Wiem że taki temat już jest ale chyba trochę zastał się w miejscu.

A tak poza tym to odwaliłeś kupę dobrej roboty.

mackbeth - 05-03-2012, 10:36

Da się, jeśli palm ma wyjście na RS-232 albo USB.. ale ja nie siedzę w takim programowaniu, tylko mikroprocesory...
Pewnie jakbym się postarał, to coś bym sklecił.. ale nie mam czasu żeby dokończyć logowanie na SD a co dopiero od nowa rzeźbić:)

Na razie będę rozwijał wersję stand-alone urządzenia:)

eddisson - 05-03-2012, 10:39

Projekt był prowadzony i chyba już się zakurzył.

http://mmcdlogger.sourceforge.net/

Kamil_Ziomek - 05-03-2012, 13:58

eddisson, z jedną różnicą że w galu z 1997-2001 mamy "JOBD" a po 2001 (jak nie pomyliłem dat) OBD2 a tu jest pod ALDL. A one chyba obsługują inne protokoły. Ja osobiście mam nawigacje garmin z systemem palm OS Posiada ono usb a w podstawce są rozpisane piny do rs-232
eddisson - 05-03-2012, 18:41

Zgadza się, po lifcie JOBD zostało zastąpione OBDII ale protokół MUT-II nadal jest obsługiwany.
Do póki komunikacja nie weszła na CANa tylko MUTem można wywołać testy czy czytać szczegółowe dane pracy silnika, czy programować IMMO. EvoScan na ten przykład działa zarówno działa ze starymi ECU migającymi błędy jak i tymi zwracającymi błędy w formacie OBDII więc to jest na to dowód :)
Ja u siebie w Galu '97 mam złącze 12PIN starego standardu (tylko do reflasha ENGINE ECU bo są aż 2 piny) oraz 16PIN w standardzie OBDII, chodź tylko zasilanie i 7 pin jest zgodny ze standardem... :wink:



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group