To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - [Cari 1.8 GDI] Pytanie o przepustnice 1.8 gdi 125km.

parys2007 - 25-11-2012, 16:15

u mnie przepustnica się nie domyka dopiero jak włacze zapłon wtedy słychać jak silniczek krokowy ją ustawia i auto jeździ normalnie tylko przy starcie mam troche wysokie obroty.
i9i - 25-11-2012, 16:17

ale jak już się zagrzeje to spadają na 750-900 i trzymają poziom?
parys2007 - 25-11-2012, 21:03

tak jak się zagrzeje obroty są bez zarzutu.
ross - 26-11-2012, 13:12

parys2007 napisał/a:
po lift elektroniczna 125km.
122KM
volve - 26-11-2012, 13:50

ross napisał/a:
parys2007 napisał/a:
po lift elektroniczna 125km.
122KM


Zależy który rok. Do bodajże 2001r było 125 KM.

[ Dodano: 26-11-2012, 13:55 ]
MKonrad napisał/a:
Czy niedomykająca się przepustnica = jej uszkodzenie ?


Ty masz przepustnicę elektroniczną, więc ona będzie niedomknięta. Jak chcesz, to możemy sprawdzić ustawienie TPS:

1. Rozgrzej auto.
2. Zgaś ;)
3. Zdejmij rurę z przepustnicy.
4. Odepnij kabel od sterowania przepustnicy.
5. Stacyjka do pozycji ON, włącz EvoScana, niech zczytuje logi.
6. Domknij palcem przepustnicę i tak potrzymaj przez chwilę.

Później możemy odczytać wartość TPS. Powinna być w okolicach 0,52, ja mam 0,527 i jest dobrze. U kolegów czasem ustawiałem minimalnie niżej i też nie było źle.

MKonrad - 04-12-2012, 23:19

Na zupełnie zimnym silniku przed uruchomieniem rano - TPS kanał pierwszy daje 1,333V.
Czy to dobrze ? źle ?
http://www.sendspace.pl/f...72179a11805bbf7

Pełny test:
http://www.sendspace.pl/f...-11-20-08-06-32

Jutro wleje Pb98 i zrobie reset kompa.
Octan level jest obecnie kiepski.

Jeśli to nic nie zmieni - sprawdzę TPS tak jak piszesz.

Objawy u mnie to przymulanie na niskich obrotach. Ogólnie też auto czasem zachowuje sie lepiej, czasem gorzej.
Co ciekawe na wykresach widać że kąt wyprzedzenia zapłonu przyjmuje wartości ujemne.
Jeśli dobrze rozumiem kąt wyprzedzenia zapłonu mówi o momencie zapłonu przed osiągnięciem przez tłok górnego punktu (normalnie wartości to ok 5-25st). Czyli ujemny kąt wyprzedzenia zapłonu powodowałby wybuch mieszanki już w momencie gdy tłok idzie w dół - to by mogło troche tłumaczyć chwilowe zamulenia (spadki mocy).
Czy ma sens to co piszę ? :)

tl32 - 22-07-2017, 08:23
Temat postu: [Cari 1.8 GDI] podbija obroty
Witam wszystkich
Mam problem z moja cari po czyszczeniu przepustnicy i dolotu zwariowała. Obroty utrzymują się na poziomie 1300 przy klimie 1000-800. Programowanie przepustnicy zgodne z instrukcja. Wszystko było by ok żeby nie to ze podczas dojazdu do skrzyżowania i naciśnięciu hamulca podbija sobie obroty od 2300 do 1000 i tak z 3 razy po czym zatrzymuje się na tych 1300. Druga sprawa po osiągnięciu tem 85 stopni gdy stoi na wolnych podbija sobie obroty do 2200 i schodzi do 1300 i tak w kółko. Przepustnica sterowana elektronicznie bez linki gazu brak błędów po podpięciu pod koma. Czy to wina nieszczelnego układu dolotowego czy czujnika położenia przepustnicy ? Może ktoś spotkał się z podobna sytuacja proszę o opinie i wnioski.
Dzięki za pomoc wszelkiego rodzaju oczywiście z góry. :lol:



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group