To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

ASX Techniczne - [1.6] AS&G Jaki olej silnikowy lejecie?

Lucas123w - 28-06-2014, 23:16

LUK_DJ, przy ujemnych temperaturach byś zauważył głośniejszą pracę silnika na Castrolu. W moim wypadku na Edgu 5/w30 zimą przy - 10 za nic nie mogłem dogrzać silnika do optymalnej temperatury. Dopiero po przesiadce na Millersa w zimowych temp. wszystko wróciło do normy, temp. optymalna przy - 15 po przejechaniu ok 10 km. i cicha praca silnika. Niższe spalanie można puścić sobie bokiem, typowa gatka marketingowa.
Millers wycisza pracę silnika w każdych warunkach i w każdej temperaturze i cena jest przystępna.

veramente - 06-07-2014, 14:38

Staford napisał/a:
Mnie też powiedzieli, że mam odwiedzić serwis po przejechaniu 1k km! (wymiana oleju) + "ogólny przegląd"...
Dla nich koszt praktycznie zerowy. Dla mnie/nas: ~650PLN (tak mi powiedziano, że pierwsza wizyta ma kosztować mniej więcej tyle).


A wie ktoś ile ta przyjemność kosztuje z własnym olejem? I czy nie będą kręcić nosem, że tego czy innego nie zalecają?

izka - 06-08-2014, 10:55

Pomóżcie, od niedawna mam używany samochód mitsubishi asx. Polecono mi olej silnikowy. Czy możecie coś o nim powiedzieć? Czy nadaje się do takiego samochodu?
jan1994 - 06-08-2014, 12:04

@izka nie napisałaś jaki masz silnki, ja do swojego 1,6 benzyna zalewam ten. Ten polecany pewnie jest dobry, ale strasznie drogi :lol:
izka - 06-08-2014, 13:22

mam 1.6 2WD Benzyna, no właśnie drogi ale dobry rzekomo.
jan1994 - 06-08-2014, 14:11

izka napisał/a:
... drogi ale dobry rzekomo.

Dla kogo dobry ? Myślę, że tylko i wyłącznie dla tego co go sprzedaje. Silnikowi to obojętnie, a Tobie niezbyt dobry ze względu na cenę :lol:

dariopa - 11-08-2014, 23:51

Witam, ja wymieniłem olej po 3500km sam, w serwisie powiedzieli że mogę wymienić nie zaszkodzi , ale muszę przyjechać na 1 przegląd w terminie, na pytanie co z pierwszym przeglądem ujęli to tak jak coś wyskoczy do 1 przeglądu z winy oleju moja wina jak nic nie będzie to ok. dali mi tylko radę abym kupił olej z normą A5/B5 .Kupiłem filtr 15zł olej ELF Evolution 900 SXR 5W30 120zł i wymieniłem. Czytałem na forach że to zbędne ale jak napisał kolega JCH nie wiadomo co tam wlali i jaki stary. :shock: takie oczy zrobiłem jak zobaczyłem olej : czarny jak smoła ,zostawiłem go na 2 godz. i pomału zlałem na dnie cudeńka malutkie, jak ktoś chce zobaczyć to prześlę fotki .Teraz nikt mi nie wciśnie że olej wymienia się na 1 przeglądzie bo tak jest w instrukcji BZDURA .Jak kto dba tak ma, ja mam spokój wewnętrzny za 135 zł. Na przegląd mogę przyjechać ze swoim olejem byle spełniał normy. Z tego co mi powiedzieli w fabrykach teraz leją oleje o wydłużonych przebiegach stąd te przeglądy po 15, 20tyś km. Na pytanie jaki olej mam w aucie nawet w centrali nie umieli mi powiedzieć co za typ oleju jest wlany w fabryce musieli by wysłać do Japonii zapytanie fajnie nie? Chyba shell AF 5W30. Mnie też chyba na taką gatkę ciśnienie! Pozdrawiam.
jan1994 - 12-08-2014, 10:30

dariopa napisał/a:
... takie oczy zrobiłem jak zobaczyłem olej : czarny jak smoła ...

Myślę, że te auto zrobiło dużo wiecej niż 3500 km :lol:

dariopa - 12-08-2014, 22:13

Kupiłem w lutym w Bielsku nówkę i wiem ile mam na zegarze , no chyba że nówki dają ze starym olejem.
rezon - 13-08-2014, 19:57

jan1994 napisał/a:
dariopa napisał/a:
... takie oczy zrobiłem jak zobaczyłem olej : czarny jak smoła ...

Myślę, że te auto zrobiło dużo wiecej niż 3500 km :lol:
przez pierwsze kkm olej ma ciężką pracę, więc może być i czarny.
marcinm123 - 15-08-2014, 11:21

Mam kilka przemyśleń w tym wątku... powiedzmy, że szukam oleju premium zgodnego z zaleceniami producenta.

wg instrukcji do 1.6 (4A92) ma być:
- SAE w zal. od temp., u nas: 0W20, 0W30, 5W30, 5W40
- ACEA A3/B3, A3/B4, A5/B5
- API SM lub wyżej
- certyfikacja ILSAC

W takim razie wymagania spełniają - przykładowo, takie znalazłem:

- Shell Helix Ultra 5W-40 (API SN/CF; ACEA A3/B3, A3/B4) (http://www.shell.pl/products-services/on-the-road/consumer-lubricants-tpkg/cars/shell-helix-range/shell-helix-basic-range/ultra-5w40.html)
-> nie wiadomo jak ILSAC? Chyba nie ma?

- AMSOIL 5W30 SIGNATURE SERIES 100% (API SN, SM, ILSAC GF-5, GF-4 ACEA A5/B5) (http://www.zmienolej.pl/oferta/oleje/silnikowe/amsoil-5w30-signature-series-100-synthetic-motor-oil-0-946l-detail)
-> wszystko się zgadza

Jak jest z Millersem? Wg wyszukiwarki Millersa zalecany jest z Premium XF Longlife C2 5w30 (Code 6229) (http://www.millersoils.co.uk/automotive/tds-automotive.asp?prodsegmentID=48&sector=Car)

ACEA: C2-10 -> sekwencja ACEA C to silniki z DPF, jak to się ma do A/B?
API: SN, CF -> tu OK
ILSAC: nie wiadomo

W sumie chyba dość ciężko znaleźć olej, który ma WSZYSTKO 100% jak w manualu?!

Drow - 25-01-2015, 14:20

1.8 DiD 150KM, leję olej Midland Synova 5W30 (C4) od pierwszej wymiany i sprawdza się dobrze. Jeden z niewielu olejów z klasa C4 - niskopopiołowy, więc teoretycznie powinno przedłużyć żywot filtra ;)
Krzychuuu - 27-01-2015, 18:53

Do mojego 1.6 leję co roku Shell Helix Ultra 5W40. Teraz w Tesco po 129 zł za 4L.
krzychu - 27-01-2015, 20:54

marcinm123 - jeszcze się zastanów czy chcesz olej dobrze chroniący silnik kierunek A3/B3/B4 i ewentualnie dodatkowo C3 (ale to ma znaczenie tylko dla katalizatora, a nie silnika).

W każdym razie taki olej to np. Valvoline SynPower 5W30 C3 MST... Można też zalać bez C3 na pewno lepiej dostępny bez dopisku MST (taki sam leję).

A jak zależy Ci na obniżeniu zużycia paliwa to w kierunku A5/B5... Takowe też znajdziesz.

alfredo - 24-02-2015, 16:43

A propos Valvoline SynPower.
Właśnie zdecydowałem się na 5w40.

Drobna uwaga:
5w30 ma normę API=SL.
Natomiast wg zaleceń z instrukcji, API >=SM.

Taką normę API spełnia 5w40.

Specyfikacje:
http://www.valvolineeurop...r?category=cars

Pozdrawiam.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group