To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - [Cari 1.8 GDI] Nie odpala, mruga check engine

Morfi - 08-04-2012, 21:18

Saqu, w Gdi widze róznice, tak samo w silnikach tfsi. to silniki bardzo czułe na jakośc paliwa.
xxmichuxx - 08-04-2012, 21:36

Jakie paliwa w Polsce mamy to każdy wie...

Jak kogoś stać przy obecnych cenach to niech tankuje nawet te "100" oktanówki
Wiadomo również że im lepsze jakościowo paliwo tym lepiej dla silnika, a kto jakie tankuje to zależy tylko od portfela i gustu - a o gustach się nie dyskutuje:P

i9i - 08-04-2012, 21:36

Co do nagaru to bardzo duże znaczenie ma sposób zasilania silnika, gdyż wielopunkty, jednopunkty i gaźniki tegoż problemu aż tak bardzo nie odczuwają a paliwo to samo leją. Bo paliwo w mieszance przelatywało przez kolektor i coś tam zawsze tegoż nagaru wypłukało a tu przez kolektor przepływa tylko powietrze i spalinki z EGR-a. To tak dla informacji nowego kolegi co by wiedział dlaczego kolektor i przepustnicę ma czyścić. :mrgreen:
tadek55 - 08-04-2012, 21:50

Włoże i trzy groasze do tego tematu Cari jeżdzę już trzy lata cały czas jeżdziłem na 95 ostatnjo jechałem z Nowego Sącza do Bydgoszczy podjechałem na stacje i gosc mnie namówił abym zatankował 98 wiec zatankowałem dojechałem do Gdyni i z powrotem do Bydgoszczy i znów zatankowałem do pełna okazało sie że auto szło jak burza i jescze wyszło do wyszło do przodu, więc morał taki że paliwo 98 jest drogie ale jestes zadowolony i do przodu .Pozd.
Saqu - 08-04-2012, 21:53

Morfi napisał/a:
to silniki bardzo czułe na jakośc paliwa.


dużo gadania tylko. czułe w większości przez to, że takie info jest wyolbrzymiane. a prawda jest taka, że masa silników GDI, FSI, TSI, jeździ na paliwach takich jak każde "zwyczajne" auto i nic im nie jest. Zaniedbasz cały układ jak i auto to Ci będzie robić problemy.
Coś tam niby lepiej się zbiera na tej 98 ale to tak jak placebo. i dużo zależy od stylu jazdy.

Tyle ode mnie w temacie :) więcej do dodania nie mam. Każdy oczywiście robi co uważa za słuszne.

Morfi - 08-04-2012, 22:30

Saqu, przejechałem gdi na pb 98 lub v-power z shela ponad 60 tys km wykorzystując czasem pełen zakres obrotow, czy na torze czy na 1/4 mili.
Jakbym miał kase, to widziałbys wyniki na papierze w postaci pomiaru na hamowni.

przemekx303 - 08-04-2012, 22:37

silnik jak silnik , ale głównie chodzi o cały układ paliwowy , który potrzebuje dobrego czystego paliwa , a wtedy pompa i wtryski na dłużej posłużą .
Co do 98 to ja też ją polecam , przez jakiś czas lałem 95 na tej samej stacji i auto jakby trochę słabsze i głośniejsze . Evoscan pokazywał octan level ok 80 i wysokie trimy , więc powróciłem do 98 i wszystko wróciło do normy czyli octan level 100% i trim mid 1,5



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group