To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAx 97-04] Swap na hamulce od VR4/Legnum

sampler - 23-12-2016, 07:55

Nie tyle TCL co wygląda że VR4 miał ASC. Przynajmniej u mnie też sa 3 wtyczki jeśli dobrze pamiętam. TCL nie działa na hamulce ale na silnik.

Przy pompie lepiej dotoczyć redukcje z dużego gniazda na małe chociaż nie wiadomo co taniej wyjdzie.

Hugo - 23-12-2016, 08:36

Tak, ale czy montaż tej pompy ma sens skoro zmniejszę średnicę wewnętrzną tych rurek od pompy i tym samym ograniczę przepływ płynu do takiego jak w zwykłym Galu? A w Twoim jakie są rurki? Grube czy cienkie?
sampler - 23-12-2016, 11:39

porobię zdjęcia to się dowiemy :)
piotrkor1 - 23-12-2016, 15:03

Hugo, Może tego jeszcze nie czytałeś?
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=87039

Bartek - 23-12-2016, 18:47

Przepływy w układzie hamulcowym są marginalne, więc nie ma znaczenia czy rurka ma 3 czy 4 mm przekroju.

Rurki na klucz 12 w moim nie występowały - wszystkie mam na klucz 10.

Serwo w moim VR-4 jest większe niż serwo z GDi - żeby włożyć serwo z VR-4 po lewej stronie musiałem lekko przefasonować błotnik wewnętrzny, bo się nie mieści ;)

Pompa z VR-4 ma jeszcze jeden problem - rurka wylotowa pierwszej sekcji trafi w błotnik lub musi mieć bardzo ostre zakręty - u siebie nie ryzykowałem i założyłem pompę z Galanta, która wytwarza takie samo ciśnienie w układzie przy minimalnie dłuższym skoku pedału - mam Brembo z przodu i z tyłu a i tak do podłogi jeszcze bardzo daleko

Hugo - 23-12-2016, 19:58

piotrkor1 napisał/a:
Hugo, Może tego jeszcze nie czytałeś?

http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=87039
Przed chwilą przeczytałem od deski do deski. Bardzo ciekawy, ale jednak pompa ABS-u przedstawiona tam na zdjęciach jest zupełnie inna niż z mojego Legnum (przedlift, 1996 r.) Widać tam, że wszystkie wejścia rurek do pompy ABS-u są na małe rurki na klucz 10, a moja pompa wygląda dokładnie tak:







Bartek napisał/a:
Przepływy w układzie hamulcowym są marginalne, więc nie ma znaczenia czy rurka ma 3 czy 4 mm przekroju.

Rurki na klucz 12 w moim nie występowały - wszystkie mam na klucz 10
Rozumiem, tylko ciekawe po kiego czorta zrobili w przedlifcie te dwie rurki łączące pompę hamulcową z pompą ABS-u o tak dużym przekroju...
Bartek napisał/a:
Serwo w moim VR-4 jest większe niż serwo z GDi - żeby włożyć serwo z VR-4 po lewej stronie musiałem lekko przefasonować błotnik wewnętrzny, bo się nie mieści
Niemożliwe żeby było większe niż serwo z GDI, bo mam w swoim teraz serwo z GDI i wchodzi na styk, zwróć uwagę na zgrzew blach ściany grodziowej i podszybia, nic innego tam nie wejdzie:

Ori serwo z Gala 2,5 V6 N/A:


Serwo z GDI w tym samym Galu:


Zresztą chciałem już wiosną montować to serwo z Legnum, ale zmierzyłem je i to z GDI i wszystkie wymiary są identyczne.
Bartek napisał/a:
Pompa z VR-4 ma jeszcze jeden problem - rurka wylotowa pierwszej sekcji trafi w błotnik lub musi mieć bardzo ostre zakręty
W przyszłym tygodniu będę z ciekawości wsadzał pompę z serwem z Legnum do Gala 2,5 V6 N/A żeby właśnie zobaczyć czy wejdzie i jak "wychodzi" wyjście boczne na rurkę do kielicha to na pewno pochwalę się tu efektami :wink:
Bartek napisał/a:
założyłem pompę z Galanta, która wytwarza takie samo ciśnienie w układzie przy minimalnie dłuższym skoku pedału
Skoro tak piszesz to jednym słowem w moim przypadku montaż pompy hamulcowej z Legnum nie ma sensu. Twoja stara pompa z VR-4 też była o średnicy wewnętrznej 1 i 1/16 cala, czyli o 1/16 cala większa niż z Galantów EU?

[ Dodano: 24-12-2016, 12:27 ]
Dla potwierdzenia na poniższej fotce widać różnice wielkości rurek. Na dole duże rurki od pompy hamulcowej do pompy ABS-u na klucz 12, a na górze rurki od pompy ABS-u do przednich zacisków (takie jak w każdym Galu):



[ Dodano: 02-01-2017, 21:33 ]
Przymierzyłem dzisiaj pompę z serwem z VR-4 do zwykłego Gala europejczyka. Serwo z przedliftowego VR-4 jest wymiarowo identyczne jak serwo z europejskiego Galanta 2,4 GDI (nie licząc króćca podciśnienia z drugiej strony i wejścia na czujnik ciśnienia w GDI). Rozstaw szpilek i otwór w ścianie grodziowej na serwo są identyczne w VR-4 i europejskim Galancie.

Serwo z GDI w Galancie EU:


Serwo z VR-4 w Galancie EU:


Identyczna odległość od serwa w najwyższym punkcie do zgrzewu ściany grodziowej z podszybiem, czyli 23 mm.

Serwo z VR-4 weszło w ścianę grodziową Galanta EU razem z pompą hamulcową z VR-4 i zbiorniczkiem wyrównawczym z Galanta EU bez żadnego problemu :wink:


Niestety na kolejnym zdjęciu widać jak "wypada" otwór na boczną rurke w pompie z VR-4. Bez "wklepania" kielicha młotkiem lub wyrżnięcia dziury w kielichu nie ma opcji wkręcenia rurki :mrgreen: także montaż pompy hamulcowej z VR-4 do Galanta EU raczej "mission impossible".

robertdg - 02-01-2017, 21:51

Z teoretycznego punktu widzenia, najprawdopodobniej idea projektanta miala taki zarys, aby stosujac wieksza srednice rurek od pompy glownej do pompy ABS, a mniejsza na poszczególne koła, wykorzystac zjawisko przyspieszenia przeplywu na zwezonym obwodzie przy jednoczesnym spadku jego ciśnienia
Hugo - 03-01-2017, 07:57

Hugo napisał/a:
Z teoretycznego punktu widzenia, najprawdopodobniej idea projektanta miala taki zarys, aby stosujac wieksza srednice rurek od pompy glownej do pompy ABS, a mniejsza na poszczególne koła, wykorzystac zjawisko przyspieszenia przeplywu na zwezonym obwodzie przy jednoczesnym spadku jego ciśnienia
To jak dobrze rozumiem miałoby mieć wpływ na skuteczność hamulców? Mogłyby być "ostrzejsze"?
Jak myślisz czy montaż tej pompy hamulcowej z VR-4 o większej średnicy tłoczka do zwykłego Gala mógłby mieć wpływ na poprawę skuteczności hamowania czy wręcz odwrotnie?

robertdg - 03-01-2017, 09:00

Nie wiem, trudno mi powiedziec, logicznie przecz biorac projektowane jest to jako calosc, wiec powinno byc montowane jako zestaw, bez mieszania, najlepiej byloby sie przekonac na rzekomych autach, ale tego tez nie da sie stwierdzic jednoznacznie gdyz przedlifty/polifty roznily sie hamulcami, tak naprawde to pozostaje wziac i sporobowac, dotrzec, pomierzyc, inaczej sie nie przekonasz.
Hugo - 03-01-2017, 09:36

Tak bym zrobił, ale daję sobie spokój ze względu na umiejscowienie bocznego wejścia rurki do pompy przy kielichu. Na hamulce z VR-4 na calowej pompie hamulcowej z Gala EA nie mogę narzekać, ale jestem taki, że lubię eksperymentować :wink: W tym przypadku jednak rzeźba mogłaby być niewspółmierna do efektów.
milo - 03-01-2017, 15:12

Hugo napisał/a:
czy montaż tej pompy hamulcowej z VR-4 o większej średnicy tłoczka do zwykłego Gala mógłby mieć wpływ na poprawę skuteczności hamowania czy wręcz odwrotnie?

Zwiększona średnica tłoczka pompy hamulcowej nie będzie skutkowała lepszymi hamulcami wręcz odwrotnie

Hugo - 03-01-2017, 16:11

No właśnie tak myślałem, ale wolalem się upewnić.
Piospi - 10-01-2017, 00:40

Jestem po lekturze tego tematu i naszła mnie chęć wymiany niektórych elementów w układzie hamulcowym oraz wywalenie tego korektora siły hamowania. Jednak przyszło mi do głowy bardzo ważne pytanie. Jak takie modyfikacje wyglądają w świetle prawa? Jeśli dojdzie do wypadku to ubezpieczyciel lub policja nie przyczepią się, że były zmieniane elementy układu hamulcowego?
Hugo - 10-01-2017, 07:58

Piospi, nie musisz wywalać korektora siły hamowania, bo w Twoim roczniku nie ma w nim zwężki. Zostawiasz jak jest.
Piospi napisał/a:
Jak takie modyfikacje wyglądają w świetle prawa? Jeśli dojdzie do wypadku to ubezpieczyciel lub policja nie przyczepią się, że były zmieniane elementy układu hamulcowego?
W świetle polskiego prawa wszystko jest nielegalne, więc nad tym się nie zastanawiaj, a ubezpieczyciel w razie wypadku znajdzie milion innych powodów żeby Ci nie wypłacić odszkodowania zanim zobaczy, że masz zamontowane inne tarcze i zaciski hamulcowe.
Michaszysz - 11-06-2018, 14:46

Mam Galant Sport Edition z 1998 prelift, z dwutłoczkowymi zaciskami przednimi i rozstawem 129mm. Mogę kupić hamulce przednie i tylne od VR-4 z grudnia 1996. Z tyłu są takie same jak w Space Wagonie 1998+ i pasują P&P? Sprzedający mówi że z przodu ma tarcze 294, i ma mocowanie jarzma na zwrotnicy 138 albo 129. Jaki tam jest rozstaw? I to są takie same hamulce jak w Outlanderze, że mój zacisk dwutłoczkowy będzie pasował do większego jarzma? Chcę się dowiedzieć żeby nie kupić hamulców, które nie będą pasować do mojego Gala.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group