[07-XX]Lancer CYxA Ogólne - [CY3A 1.8] Zarezerwowałem auto, ale mam jedno pytanie :)
Lucas123w - 24-04-2012, 17:12
Silniki 1.4 i mniej z turbinami żeby się zbierały to pobierają 9 i więcej na 100. Pytanie czy po 100tys km te silniczki będą jeszcze tak wydajne jak wolnossąca jednostka po 100tys km.
Do tego dochodzi eksploatacja turbiny, nie każdy wie jak się takim samochodem posługiwać.
Benzyna z turbiną to tylko EVO
Cytat: | aha, no i jasną tapicerkę będę miał |
PS. Też mam do czarnego lakieru bajka i nie brudzi się tak jak to 3/4 znajomych mi próbowało wcisnąć.
reneyvan - 24-04-2012, 20:55
Lucas123w napisał/a: | Silniki 1.4 i mniej z turbinami żeby się zbierały to pobierają 9 i więcej na 100. Pytanie czy po 100tys km te silniczki będą jeszcze tak wydajne jak wolnossąca jednostka po 100tys km.
Do tego dochodzi eksploatacja turbiny, nie każdy wie jak się takim samochodem posługiwać.
Benzyna z turbiną to tylko EVO
|
Co racja to racja.
Z reguły po określonym przebiegu turbina wymaga regeneracji, albo wymiany.
Z tego, co wiem w nowych Focusach po 150 KKM zalecają wymianę turbiny.
Jednostka wolnossąca jest bardziej trwała.
Co z tego, że się fajnie dodaje gazu, jak silnik się potem zepsuje.
Edit: Poprawa cytatu.
prosto - 24-04-2012, 22:00
Lucas123w napisał/a: | i nie brudzi się tak jak to 3/4 znajomych mi próbowało wcisnąć. |
to mnie zdziwiles, ja mam jasna tapicerke u siebie, i mimo ze jezdze zazwyczaj sam lub w dwojke, zawsze w czystych ubraniach, buty otrzepuje przed wejsciem do samochodu, odkurzam go co 2 tygodnie to jest wszystko mega brudne ! ;/ poprzedni samochod mialem w czarnej skórze i wlasciwie mozna powiedziec ze nie wymagal czyszczenia, chociaz ze swoim podejsciem i tak czyscilem, ale lancera z jasnym wnetrzem nie da sie utrzymac w czystosci...widac kazde drobinki brudu poczawszy od jasnych plastikow az po jasne siedzenia...;/
johny - 24-04-2012, 23:12
bo jest jeszcze kwestia ułożenia się silnika więc mam nadzieję że będzie dobrze jak tylko dostanę kluczyki to wrzucę zdjęcia. A jak opadną emocje to nastąpi delikatna metamorfoza do evo X ale uwierzcie mi że nie zrobię nic związanego z agro tuningiem. Jeśli ktoś ma dobre pomysły to proszę o pomoc
tomekrvf - 25-04-2012, 00:35
Lucas123w napisał/a: | Silniki 1.4 i mniej z turbinami żeby się zbierały to pobierają 9 i więcej na 100. Pytanie czy po 100tys km te silniczki będą jeszcze |
W zeszłym tygodniu miałem okazję jeździć firmową skodą octavią 1.4 TSI 122KM z przelotem 130kkm. Ciekawostki:
-silnik jedzie od dołu tam gdzie Lancer nawet nie myśli o przyspieszaniu.
-jadąc 90-100km/h pali około 5l/100km
-przy prędkościach autostradowych z "lekkkim" plusem 7.5l/100km
- powyżej 140 km/h można rozmawiać z osobą siedzącą obok bez potrzeby używania interkomu. Do Lancera powinni dodawać ostrzeżenie o możliwośći utraty słuchu gdy podróżuje się z prędkością wyższą od 140 km/h
krzychu - 25-04-2012, 07:37
tomekrvf napisał/a: |
-silnik jedzie od dołu tam gdzie Lancer nawet nie myśli o przyspieszaniu. |
To akurat jasne jak słońce jak się patrzy na przebieg momentu na wykresie. A jak z lagiem?
tomekrvf napisał/a: | -jadąc 90-100km/h pali około 5l/100km
-przy prędkościach autostradowych z "lekkkim" plusem 7.5l/100km |
No downsizing właśnie po to powstał.
tomekrvf napisał/a: | - powyżej 140 km/h można rozmawiać z osobą siedzącą obok bez potrzeby używania interkomu. Do Lancera powinni dodawać ostrzeżenie o możliwośći utraty słuchu gdy podróżuje się z prędkością wyższą od 140 km/h |
Ale to nie zasługa silnika tylko braku wyciszeń.
RalfPi - 25-04-2012, 08:05
To ja też może powiem coś o dynamice Lancera - generalnie jest b. poprawnie, a jak dla mnie powyżej przeciętnej
Niestety charakterystyka jest jaka jest i przy niskich obrotach samochód śpi.. A przy 4250 idzie aż do 6krpm jak rakieta No może idzie lepiej jak większość samochodów..
A co do zestopniowania skrzyni biegów - ostatnio pociągnąłem od 80 do 180 na czwórce(oczywiście tam gdzie to jest dozwolone ) Także trzeba silnik kręcić wysoko.. z początku "bałem" się wysokich obrotów - teraz regularnie kręcę do 4, 5 czy 6krpm oczywiście na rozgrzanym silniku - rano to 3krpm nie przekraczam i jadę z dynamiką leniwca.
Pozdrowienia!
[ Dodano: 25-04-2012, 08:13 ]
Cytat: |
tomekrvf napisał/a:
- powyżej 140 km/h można rozmawiać z osobą siedzącą obok bez potrzeby używania interkomu. Do Lancera powinni dodawać ostrzeżenie o możliwośći utraty słuchu gdy podróżuje się z prędkością wyższą od 140 km/h
|
Bzdura.. Często jeżdżę Lancerem z prędkościami 140+ i jakoś nie tracę słuchu. Lancer jest głośny w okolicy 120 -130, a później jest ok.
[ Dodano: 25-04-2012, 08:15 ]
Cytat: | -jadąc 90-100km/h pali około 5l/100km |
Lancer - przynajmniej mój pali około 8l gazu przy takich prędkościach. Gazu! A benzyny to będzie spokojnie poniżej 7l.. Więc aż takiej rewelki nie ma
[ Dodano: 25-04-2012, 08:18 ]
tomekrvf napisał/a: |
-przy prędkościach autostradowych z "lekkkim" plusem 7.5l/100km
|
Z pierwszej mojej podróży większej (jeszcze w benzynie) przy prędkości standardowej - 140, a średniej nie pamiętam ale powiedzmy 120.. spalił mi w dwie osoby z klimą 8.5.. Także jakoś szału nie ma w tej Octavi..
Luk - 25-04-2012, 08:46
RalfPi napisał/a: | przy prędkości standardowej - 140, a średniej nie pamiętam ale powiedzmy 120.. spalił mi w dwie osoby z klimą 8.5. |
Niemożliwe. Przy prędkościach autostradowych pali ok. 10-11l.
michaello - 25-04-2012, 08:58
tomekrvf napisał/a: | powyżej 140 km/h można rozmawiać z osobą siedzącą obok bez potrzeby używania interkomu. |
tomekrvf wyluzuj troche, albo zaparz sobie meliske. amen
RalfPi - 25-04-2012, 08:59
Luk napisał/a: | RalfPi napisał/a: | przy prędkości standardowej - 140, a średniej nie pamiętam ale powiedzmy 120.. spalił mi w dwie osoby z klimą 8.5. |
Niemożliwe. Przy prędkościach autostradowych pali ok. 10-11l. |
Nie chcę się spierać czy to możliwe czy nie
Jechałem około 600 km, a że z Ojcem jechałem, to skutecznie pilnował, żeby jechał 140..
A, że w części były zwolnienia do 90.. no to podałem średnią 120 km/h i serio tyle wyszło.
Jak śmigałem ze Szczecina do Berlina to mi palił około 10.5l gazu przy prędkości średniej około 120. A jak jechałem w cztery osoby nad Morze spokojnie to mi coś koło 8.5 spalił.
A skąd johny zamówiłeś takiego Lancera z gazem??
[ Dodano: 25-04-2012, 09:04 ]
michaello napisał/a: | tomekrvf napisał/a: | powyżej 140 km/h można rozmawiać z osobą siedzącą obok bez potrzeby używania interkomu. |
tomekrvf wyluzuj troche, albo zaparz sobie meliske. amen |
Wszyscy są wyluzowani, ale myślę, że tomekrvf trochę przesadził z tymi wyciszeniem Lancera - jak mój Teść wsiadł do Lancera, odpalił silnik, to powiedział, że taki cichy, że nawet nie wiadomo, że pracuje... i to samo powiedział mój kumpel. A to, że Lancer warczy jak się go depnie to fakt
Lucas123w - 25-04-2012, 09:05
Lancer przy predkosci 90 - 100 bez gwaltownych przyspieszen 6,6/100 ( z silnikiem 1,8 klima wlaczona)
Autostrada przy 140 10/100 ,nie mialem mozliwosci przetestowac na tempomacie (polskie autostrady)
Jesli chodzi o glosnosc w srodku to jest normalnie. Letnie standardowe opony chucza przy temp. 10 - 7 stopni. Na zimowych Goodyerach UG8 nie slyszalne dla ucha :
johny - 25-04-2012, 09:13
ja zamówiłem w Krakowie u RM Filipowicza (model z zeszłego roku 2011)
Luk - 25-04-2012, 10:45
Lucas123w napisał/a: | Jesli chodzi o glosnosc w srodku to jest normalnie. |
Dla mnie nie jest normalnie. I nie mówimy o sytuacji kiedy stoi z włączonym silnikiem
Do jakiś 100km/h jest OK, powyżej jest już zdecydowanie za głośno. I nie jest to tylko moje zdanie, ale paru osób, które ze mną jechały.
Lucas123w - 25-04-2012, 10:55
To chyba @Luk głosnym samochodem jeszcze nie jeżdziłeś a takich jest cała masa.
April77 - 25-04-2012, 11:16
Co do głośności dużo zależy od paliwa, opon i nawierzchni. Na niemieckiej stronie ADAC (GURU niemieckie motoryzacji) jest dokładny test lancera i wypada bardzo przyzwoicie. Przy 130km/h głośność wynosi 68 dB tyle co w innych autach, a nawet lepiej (a na pewno lepiej- dużo ciszej niż dieslach)
Co ciekawe w porównaniu ze skodą 1.4 122koniki – przyspieszenia (0-100, 60-100), prędkość max, głośność TAKIE SAME JAK W LANCERZE 1.8 SEDAN.
ŚREDNIE SPALANIE W TEŚCIE OBYDWU AUT to 8,1 w Skodzie Octawi i 8,4 w Mitsubishi Lancerze.
Czy to aż TAKA różnica??????
|
|
|