Space Star Techniczne - [MSS ALL] Zmatowiałe reflektory w MSS FL - regenracja
RaVciO - 06-07-2013, 18:47
Nie neguję Waszych opinii o niekorzystnym składzie pasty tempo, ale minął już ponad rok od momentu przeprowadzenia przeze mnie operacji odświeżania reflektorów i nic złego się z nimi nie dzieje.
Być może ma na to wpływ fakt, iż po jakimś czasie prysnąłem je lakierem bezbarwnym, ale kuzyn już dwa lata jeździ, lakieru nie stosował a reflektory w jego mazdzie nadal są przejrzyste.
mkm - 07-07-2013, 00:04
RaVciO, w porównaniu do tego co miałeś – rewelacja, ale jakbys robił to zawodowo to efekt kwalifikowałby się do reklamacji.
W chwili obecnej można kupić wszystko, a zakup dedykowanych środków ma tą zaletę, że efekt uzyskuje się łatwiej i jest on o wiele bardziej spektakularny.
Kosmetyki do pielęgnacji „szkieł” reflektorów od momentu gdy zagościł w nich plastik rozwinął się w ostatnich latach niesamowicie.
Tu jest dość dobry, chwalony zestaw (osobiście go nie używałem) http://www.meguiars.pl/sh...products_id=544
Jeżeli za drogo to można skompletować na innych komponentach np. to: http://www.verad.pl/komentarz-46.html
Uwierzcie mi na słowo, że przy polerowaniu czegokolwiek nawet jakość użytego papieru ściernego ma znaczenie dla końcowego efektu.
RaVciO - 07-07-2013, 16:31
Pierwsza opcja jest rzeczywiście droga, być może w przyszłości skorzystam z Waszych porad i wybiorę inną pastę niż tempo. W między czasie zrobiłem podobny zabieg na Clio.
Dziękuję za uwagi/porady i mam nadzieję, że innym także się przydadzą.
mkm - 29-09-2013, 17:51
Poniżej zamieszczam kilka fotek z regeneracji reflektorów z Mitsu Space Star.
Lampy kilka lat temu "regenerowane" metodami domowymi zapewne przy użyciu pasty typu "tempo".
Stan ogólny nieciekawy, głębokie wżery, niedotarty papier ścierny.
Tak udało się je wyprowadzić.
Przed
Po
Przed
Po
Przed
Po
Ręcznie:
Papiery na sucho 1200
Papiery na mokro 1500, 2000, 2500
Maszynowo:
Bawełna - chemia Hartplastpol
Miękka gąbka - chemia Xerapol
Zabezpieczenie - Meguiar's headlight protectant
Chyba to były te fotki.
zbliżenia i odbicia:
Rideee - 25-10-2013, 21:03
Mam pytanie, czy kojarzycie jakieś nakładki polerskie na szlifierkę oscylacyjno obrotową, i czy to w ogóle zdało by efekt?
Jeszcze jedno, jaka jest różnica w szlifowaniu na mokro, z szlifowaniem na sucho?
nytsug - 25-10-2013, 21:27
Jeśli chodzi Ci o nakładki do zrobienia reflektorów to bezsensowne wydanie kasy - chyba, że zostanie na później - zajmuje to 10 min i zrobisz to zwykłym papierem.
Jak to różnica między na sucho a mokro - szlifowanie na mokro robi się z użyciem wody i to taka różnica - na mokro stosuje się aby wyprowadzić łądnie powierzchnię - papierem wodnym np. po położeniu podkładu przed bazą. Nie stosuje się metody na mokro na szpachlę, ponieważ szpachla wciąga wodę i element zardzewieje po roku (są szpachle wodoodporne ale to inny temat). Stosuje się też inną granulację papieru między szlifowaniem na mokro i sucho.
Metoda zależy od Ciebie jaką wybierzesz. Jak nie wiesz jaki papier zastosować to lepiej zacznij od drobniejszego - np. 1500 i widząc/nie widząc efektów zmniejszaj granulację np. do 1000, 800 itd w granicach rozsądku.
Rideee - 26-10-2013, 06:32
źle sprecyzowałem pytanie, ale odpowiedź i tak otrzymałem
Cytat: | na mokro stosuje się aby wyprowadzić łądnie powierzchnię |
RaVciO - 19-11-2014, 18:28
Moja operacja przetrwała 2,5 roku - obecnie reflektory wymagają ponowienia zabiegu.
- edit -
Zabieg przeprowadzony ponownie w lipcu 2015 i znowu jest pięknie
Anonymous - 29-08-2015, 14:38
Moje reflektory nie wyglądały tak tragicznie jak Wasze i postanowiłem spróbować PlastX. Efekt niestety nie jest taki jak podaje producent na swoim filmiku. Trochę wygląd się poprawił, ale do pełnej przejrzystości jeszcze daleko. Jedynie co dobrze schodzi to żółty kolor i robale. Minimalne zarysowania dalej są.
Bizi78 - 01-09-2015, 20:36
Ghostman napisał/a: | Jedynie co dobrze schodzi to żółty kolor i robale. Minimalne zarysowania dalej są. |
PlastX najlepiej użyć dopiero po potraktowaniu lamp papierem o różnych gradacjach.
To jest tak jakbyś chciał grubą rdzę usunąć papierem o wysokiej gradacji i w dodatku ręcznie .
Jak masz foty przed - po to wrzuć do tematu, pewnie ktoś ze znawców tematu oceni .
viader - 02-09-2015, 09:29
Ghostman napisał/a: | Moje reflektory nie wyglądały tak tragicznie jak Wasze i postanowiłem spróbować PlastX. Efekt niestety nie jest taki jak podaje producent na swoim filmiku. Trochę wygląd się poprawił, ale do pełnej przejrzystości jeszcze daleko. Jedynie co dobrze schodzi to żółty kolor i robale. Minimalne zarysowania dalej są. |
Polerowałeś ręcznie, czy maszynowo? Ręcznie faktycznie gówno uzyskasz, za to przy pomocy krążka polerskiego na wiertarce/wkrętarce można uzyskać świetny efekt. Jeśli masz rysy na reflektorze to najpierw musisz je usunąć papierem bo sama pasta jedynie delikatnie wygładza/poleruje.
Anonymous - 02-09-2015, 12:12
Ryski są prawie niewidoczne, ale widać, że światła są lekko matowe.
Mój tata w sceniku ma na części od kierunkowskazów taki wykwit i tego też się nie da ruszyć.
Jak bym chciał robić papierem ściernym to jak wygląda temat?
Ręcznie czy wiertarką?
Jakie grubości?
viader - 02-09-2015, 12:26
Przecież wyżej już to było pisane. Gradacja papierów w zależności od stanu reflektorów, kończysz 2000 na mokro. Papierami pracujesz ręcznie, natomiast polerowanie pastą tylko maszynowo bo ręcznie się namachasz i nic nie uzyskasz. Ja np. swoje reflektory potraktowałem tylko pastą, bez papierów ściernych ale u mnie nie było rys i odprysków a jedynie zmatowienia i zazółknięcia.
tomwasz - 23-02-2016, 18:04
Dużo wygodniej będzie jak się lampy wymontuje?
mkm - 23-02-2016, 19:03
To zależy od Ciebie.
SpaceStar ma proste lampy więc w sumie obojętne.
Ja robiłem i na aucie i wyciągnięte.
Na wyciągniętych trzeba uważać, żeby nie porwać uszczelki i nie zaokrąglić rogów.
Trzeba też skombinować kawałek grubego styropianu, żeby je ustabilizować.
Na aucie dokładnie okleić, żeby nie uszkodzić lakieru. Trudniej też dopolerować róg i narożnik "kierunkowskazu".
[ Dodano: 24-02-2016, 01:08 ]
i jeszcze fotki z innego tematu - te były straszne...
Praktycznie tak samo jak przy poprzednich tylko koniec szlifowania przy pomocy Trizacta 3M czyli "papierów" 3000 i 6000
|
|
|