To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[02-06]Lancer CS0 - Hamulec ręczny - regulacja

Carloss - 20-07-2016, 11:34

p_k napisał/a:
Ja zawsze miałem zabawę z moim ręcznym. Hamulce rozebrane na części pierwsze przesmarowane i wyczyszczone. Luzuje tak żeby nie obcierało albo obcierało delikatnie to wtedy ręczny jedzie na 8 ząbków i nic nie łapie. Jak bardziej skręcę linkę regulatorem żeby ostrzej łapał to obciera cały czas i się grzeje. Już nie mam siły do tego ręcznego...



Ja mam dokładnie identyczną sytuację.
Wymieniłem ostatnio szczęki i co najgorsze, wydaje się jak by było jeszcze gorzej..
Podciągnięty przy tarczo bębnach i na lince, gdy nie trze to i nie łapie - ew. tylko przy zarzucaniu na prawą stronę - padaka ciężka !!

W Astrzynie F żony, jest tak zrobiony że nie trze nic i łapie na 2-3 ząbku i spokojnie blokuje koła przy jeździe na wprost i przy suchutkim asfalcie :biggrin: a w Mitsu taka padaka... :-X

rudi88 - 20-07-2016, 12:03

U mnie był problem z wyregulowaniem świeżych szczęk na starym bębnie. Ostatecznie wróciłem do starych szczęk i dało się wyregulować. Nowe poszły do znajomego a ja na starych jeżdżę już na drugim komplecie bębnów i jeszcze nieźle biorą.
Używam ręcznego codziennie w każdym aucie i nigdy większych problemów nie miałem.

Kaktus82 - 20-07-2016, 12:08

Dzis sprawdzałem i dzwoni zacisk teraz pytanie co i jak.Zacisk jest skrecony klocki nowe tlok pracuje da sie jakos ten luz skasowac?
Hornet - 20-07-2016, 17:25

Kaktus82 napisał/a:
da sie jakos ten luz skasowac?

Do wymiany prowadnice i być może jarzmo.
http://forum.mitsumaniaki...hlight=#1461049

cygan84 - 04-02-2017, 14:05

Panowie,żeby wymienić szczęki w tarczobębnach trzeba odkręcać piaste,czy można tego uniknąć?
Muszę znowu wymienić szczęki które wymieniane były z pół roku temu przez znajomego mechanika,a od jakiegoś czasu trze,piszczy w prawym kole i jak zaglądałem ostatnio to jednej szczęki już praktycznie nie ma.Chciałbym to sobie naprawić raz a dobrze.

konradod - 04-02-2017, 19:11

Trzeba tylko zrzucić bęben i masz dostęp. A co do zacierania się to kup zestaw naprawczy do szczęk tzn.sprężynki i reszte. Noi nie zapomnij przesmarować i oczyścić rozpieraka i samoregulatora. Trzeba używać ręcznego dość często.
Anonymous - 04-02-2017, 22:42

konradod napisał/a:
Trzeba używać ręcznego dość często.

Zabrzmiało to dosyć perwersyjnie :D

cygan84 - 04-02-2017, 23:07

konradod napisał/a:
Trzeba tylko zrzucić bęben i masz dostęp. A co do zacierania się to kup zestaw naprawczy do szczęk tzn.sprężynki i reszte. Noi nie zapomnij przesmarować i oczyścić rozpieraka i samoregulatora. Trzeba używać ręcznego dość często.


Dzięki,tylko jak pamiętam, to po zdjęciu tarczobębna kołnierz piasty przysłania dostęp do sprężynek i właśnie chodzi mi o to czy uda się rozebrać i zdjąć szczęki.

konradod - 04-02-2017, 23:21

Spoko da się to zrobić srężynki masz góra/dół a co do perwersji to nie o taki ręczny chodzi😀
Hornet - 05-02-2017, 08:28

Cygan84 - trochę obrazków do pomocy, a jak znasz rosyjski to wręcz instrukcja:
https://autorambler.ru/bz/remont/LANCER_brakeSyst_1/brand153model80modif34144tag336.html
https://autorambler.ru/bz/remont/LANCER_brakeSyst_17/brand153model80modif34144tag336.html
https://autorambler.ru/bz/remont/LANCER_brakeSyst_18/brand153model80modif34144tag336.html

cygan84 - 05-02-2017, 10:53

Hornet napisał/a:
Cygan84 - trochę obrazków do pomocy, a jak znasz rosyjski to wręcz instrukcja:
https://autorambler.ru/bz/remont/LANCER_brakeSyst_1/brand153model80modif34144tag336.html
https://autorambler.ru/bz/remont/LANCER_brakeSyst_17/brand153model80modif34144tag336.html
https://autorambler.ru/bz/remont/LANCER_brakeSyst_18/brand153model80modif34144tag336.html



Super,dzięki wielkie,na pewno się przyda :mrgreen:

Carloss - 07-02-2017, 15:11

qbus_b napisał/a:
konradod napisał/a:
Trzeba używać ręcznego dość często.

Zabrzmiało to dosyć perwersyjnie :D


Ja nadużywam go codziennie - nie tylko w zimę, ale teraz w szczególności, no i do wymiany mam tam raczej wszystko, bo wymiana szczęk zupełnie nic nie dała... ale nie powiem - już kupiłem zużyte i na mnie padła wymiana całości.. :?

cygan84 - 17-02-2017, 18:09

Piski i tarcie w prawym kole już mnie tak [denerwowały], że wczoraj znalazłem trochę czasu i wymieniłem te szczęki :evil:

Kupiłem szczęki,zestaw montażowy i do roboty.
Lewa strona Ok ,szczęki jak nowe,a prawa niestety mój ziom mechanik tak założył ciasno dzwignię linki na nową szczękę,że nie mogłem jej ruszyć swobodnie ręką,a co dopiero miała to zrobić sprężyna.Efekt pisków i tarcia taki,że z jednej szczęki została blacha,bęben trochę zrysowany i piasta o którą ocierała dzwignia.
Poskładałem, jak narazie wszystko OK.

Dzięki Hornet za instrukcję z fotkami :wink:

Wartburg87 - 31-03-2019, 11:21

Panowie. A powiecie dla laika jak podciągnąć ręczny na samoregulatorach? Rozumiem że trzeba ściągnąć koło i mieć płaski wkrętak?
krzychu - 31-03-2019, 11:48

tak, w tarczy masz zatyczkę gumową. Wyciągasz ustawiasz otwór na dole i szukasz regulatora "gwiazdkowego". Kręcisz tak żeby bardzo lekko ocierało.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group