To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - [Cari 1.8 GDI] Pod obciążeniem Cari prawie gaśnie.Rzuca siln

Dudi84 - 08-02-2013, 19:27

Witam! Ciesze się, że widzę Cię na forum, bo zauważyłem właśnie że masz prawie identyczne objawy. Dzisiaj dodatkowo wywaliło mi błąd 58, czyli nadmiar zasysanego powietrza. Czy udało Ci sie rozwiązać ten problem?
Jeśli chodzi o mój samochód to chodził idealnie, aż do momentu czyszcenia przepustnicy. Jest to przestroga dla innych: jeśli coś chodzi dobrze to nic nie ruszać!!!
Nowa przepustnica już w drodze, oby nie byłą rozregulowana...

ross - 08-02-2013, 20:02

mateusz8230, Szarpanie w mojej carismie występuje w zależności od paliwa - po tankowaniu na bliskiej, staram się nie tankować na bliskiej i wcale na prywatnych stacjach .Najlepsze spalanie osiągnołem na paliwie statoil 5,2l/100km przy równej jeździe ponad 100km/h.
krst - 08-02-2013, 22:15

spalanie super, nie można narzekać, heh podobnie jak kolega mateusz też już mam dość i brak siły, pomysłów. Jestem pewien, że przez pierwsze 10 lat ktoś za odrą miał super auto , ale polskie paliwo potrafi wykończyć każdy silnik. (Dlatego też nie jestem entuzjastą obecnego kierunku,w którym podążą motoryzacja, downsizingu itd.) najzabawniejsze jest to , że przy -10 chodzi igła, w zakresie od -5 do +10 stopni - tragedia, nie da się jeździć manewrować...pierwsze 3 skrzyżowania kończą się wyłączeniem silnika. ...nic nie pomaga
p.s. tankuje orlen lotos i shela bez wiekszych roznic

mateusz8230 - 09-02-2013, 09:29

Problemem błędu 48 oraz 58 u mnie był zapieczony nagarem tłoczek od pompy podciśnienia-znajduję się on za wtryskami ,trzeba ściągać kolektor dolotowy=masa pracy:) bez kanału sprawa też bardzo trudna bo kolektor od dołu trzymają 4 śruby 2 od EGR i 2 od mocowania kolektora do sanek czy coś takiego.W dodatku błąd 58 i 48 nie występuję w GDI!!! tylko w silnikach diesla:) ale u mnie się pojawił ( i to na 2 ECU które wymieniłem bo na tym 1 nie był tego błędu) i wymiana przeplywki nie pomogła:/ bo miałem u siebie o tyle dziwną sytuację że nie było w niej plastra miodu ale błędy nie wyskakiwały:) 58- powodował podbijanie obrotów do 3tys co jakieś 20sek przez pierwsze 4 minuty potem silnik zmienia mieszankę i wskakiwał na 1500:) oraz brak podbicia obrotów po załączeniu dodatkowych odbiorników.
Ja u siebie polerowałem płyty zaworowe w pompie WC i wszystkie inne kanały od tej pompy trochę szarpanie jakby znikło ale tylko trochę,wydaję mi się że wymiana regulatora ciśnienia od pompy WC oraz regulatora pompy NC poprawi sytuację.No i sprawa ładowania z alternatora nie daję mi spokoju duże spadki napięcia nawet na biegu jałowym.Na logach z evoscana od innych kolegów widać takie same skoki,przygasanie świateł.W innych samochodach ładowanie jest w miare stałe 14,0-14,4V (porównanie do matiza)i nie ma gaśnięcia silnika i przygasania świateł.Co najlepsze na biegu jałowym po dodaniu gazu słychać że pompa w baku zaczyna głośniej pracować=więcej pompować czyli ładowanie się poprawia i pompa nabija ciśnienie żeby pompa WC miała co regulować,po puszczeniu gazu pompa NC spada jakby z obrotów i wtedy silnik może zgasnąć bo ma małe ciśnienie np 4Mpa-ja rozumuję w tym kierunku,ale nie wiem czy dobrze:)A co do paliwa i szarpania to syutacja poprawiła się troszkę na paliwie tym NIBY 100 oktan z shella ale płacić o wiele więcej za paliwo przy obecnych cenach paliw to porażka.Wole zalać 98 i za resztę kupić 0,5L wódki :) :):)

Dudi84 - 09-02-2013, 11:53

No to widze, że jakaś masakra z tymi błędami. On mi się pojawił jak pyrkał na jałowym i podbiło obroty do 3k i potem od razu spadły i kontrolka silnika zgasła, ale potem wymrugałem ten błąd metodą na spinacz. Jeszcze nie odpinałem klemy, więc może to był jednorazowy wybryk. Mi też o 4 minutach wskakuje na 1500. Jeśli chodzi o obroty to ok. 800, ale kiedy wyłącze światła to wchodza na jakieś 900. Troche za wysokie. Następna sprawa to podczas jazdy przy redukcji biegu również lekko przygasają światła.
Teraz dopiero widze jak skomplikowany jest to silnik: jak wszystko działa ok to jest super, ale jak tylko jeden element się zepsuje to już wszystko wali się jak domek z kart:/

mateusz8230 - 09-02-2013, 13:56

Mi po naprawie tego bledu 58 juz nie wskakuje na 1500 tylko na okolo 1000 max! Ale śrubką SAS w przepustnicy też regulowałem...
Bismarck - 09-02-2013, 21:34

mateusz8230 napisał/a:
I ta śrubka o ile sie nie mylę ,,SAS,, w przepustnicy za co ona odpowiada? bo dzis po adaptacji ją wkrecałem i wykręcałem bez większych zmian w pracy silnika.


Wygrzebałem cos takiego tu na forum

http://forum.mitsumaniaki...t=33071&start=0

mateusz8230 - 10-02-2013, 08:27

No ok...Jeśli miałem bardzo niskie obroty że auta nawet odpalić się nie dało to wykręciłem o 1 obrót SAS i poprawiły się obroty.Po prostu wykręcając śrubkę zwiększasz ilość powietrza i dokręcając zmniejszasz.To tyle w teorii...
Dudi84 - 11-02-2013, 16:53

mateusz8230 napisał/a:

Choć problem rzucania silnikiem i brakiem podbicia obrotów podczas załączania np klimatyzacji rozwiązałem sam i nie był to wcale silniczek krokowy ani nawet czysta przepustnica albo adaptacja czy wymiana ECU....Choć czasem na zimnym silniku nie ma ssania ale nauczyłem się sobie z tym radzić i jest ok.No a szarpania podczas stałych obrotów nie usunę,raczej będzię próbował to usunąć następny właściciel...:(


Widze, że mamy chyba identyczne objawy teraz, choć przed czyszczeniem przepustnicy poza lekkim szarpaniem na stałych obrotach(nie było to dla mnie problemem) ich nie było. Np. teraz też jakbym nie miał ssania, bo po odpaleniu od razu wskakuje na 900 obrotów i koniec.
Najbardziej jednak interesuje mnie jak poradziłeś sobie z tym rzucaniem silnikiem, bo miałem to już wcześniej, ale ponieważ nic się nie działo to tak jeździłem. Silnikiem zaczynało trząść dopiero jak drgnęła wskazówka temperatury. Proszę, podziel się wiedzą :D

ross - 11-02-2013, 17:28

Proponuję zastosowanie do benzyny EXTRA CLEANER art nr 20122 dedykowny do GDI ,który czyści i smaruje układ paliwowy itd .
Morfi - 11-02-2013, 17:30

Wystarczy jeździc na pb98. Ja żałuje, że nie mam juz GDI najlepszy silnik jaki posiadałem.
ross - 11-02-2013, 17:36

Morfi, Ja nie narzekam ,bo znam ''duszę'' tego silnika.Ze wszystkim trzeba się zaprzyjaźnić i jest ;OK.
krst - 11-02-2013, 17:52
Temat postu: Pb 98?
mowisz, że na 98 zobaczyc? na wlewie wyraznie zaznaczona jest 95??
ross - 11-02-2013, 18:16

krst, To jest minimum 95 , ale lubi więcej oktan.
mateusz8230 - 11-02-2013, 20:15

No ja zalałem ostatnio prepearat na wtryski....No i musiałem je wymienić:) Leje teraz na próbe paliwko 100 oktan no ale szarpanie nadal występuję na stałych obrotach.Ciekawe co jeszcze mozna wymienić żeby nie szarpało...może EGR? czasami na tym paliwie na trasie nie czuć kompletnie zadnego szarpania a za moment podczas ponownego włączenia silnika szarpie:)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group