To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Sport - Inne - który rower byście brali?

Marcin-Krak - 25-05-2012, 08:40

czarny.marcin, nie do mnie kieruj to pytanie. Nie ja szukam roweru :P
Ja tylko zwracam Ci uwagę co jest przedmiotem poszukiwania, a co Ty polecasz.

karolgt - 25-05-2012, 09:28

napęd 24 będzie trochę trwalszy od tego 27 :)
czarny.marcin - 25-05-2012, 10:07

to jest jeszcze CUBE CURVE PRO lub CUBE LTD CLS
Poza tym ja swoimi propozycjami( wcześniejszymi jak i tymi ) tylko sugeruję a nie zmuszam do zakupu .:)

meydey000 - 25-05-2012, 19:35

co wy macie z tym 24 czy 27 przerzutek? nie jest ważna ilość przerzutek tylko ilość zębów na poszczególnych zębatkach. a druga sprawa jak chcesz mieć dobry rower to najlepiej samemu złożyć i na częściach które ty uważasz. w ten sposób to nigdy nie kupisz roweru bo zawsze się znajdzie jakiś słaby punkt, bo ten ma to a tamten tamto lepsze i tak w kółko. sprawa trzecia to to że jak już kupujesz rower w całości to nie po to żeby na samym początku wymieniać poszczególne podzespoły.
bastek - 25-05-2012, 20:13

meydey000, tylko trzeba mieć wiedzę i czas, albo pieniądze na złożenie przez kogoś. na studiach kasy mało, zakup książki, i kolarkę złozyłem sobie sam. przebieg ok. 120.000 nadal służy teraz tacie mojemu
mi teraz potrzebny krosowy bo fotelik dla dziecka młodszego, bo ze starszym nie jeźdźę po szosie
amortyzator koniecznie z blokadą wg mnie
a 27 przełożeń? dziś jazda ze satrszym - z przodu środkowa, z tyłu 4 czasem 5 (czyli dwie)
powrót samemu-z przodu duża, z tyłu 4-7 (czyli 4)
wynik potrzeba mi 2x4, może 5 czyli 10 przełożeń.......

najważniejsze, żeby rama pasowała do siedzenia

pompec - 25-05-2012, 20:35

mnie nie chodzi o samą ilość przełożeń... bo na dobrą sprawę to i 4 z tyłu by wystarczyły... chodzi mi o to ze 27 ma mniejszą najmniejszą i można szybciej przycisnąć...
bastek - 25-05-2012, 21:47

to Ci jeszcze raz napiszę-chyba lepeij wymienić przód, niż brać 9 zębatek z tyłu.....nie wiem jak teraz, ale kiedyś standartem było 7, a 8 to wyższa półka. i były problemy z ustawieniem wózka, żeby te 8 zębatek chodziło.....
Sticker - 25-05-2012, 22:25

pompec napisał/a:
mnie nie chodzi o samą ilość przełożeń... bo na dobrą sprawę to i 4 z tyłu by wystarczyły... chodzi mi o to ze 27 ma mniejszą najmniejszą i można szybciej przycisnąć...

najmniejsza jest taka sama 11 zębów.

karolgt - 25-05-2012, 22:32

tylko że teraz 8 to chyba przeżytek pomału :)

brać 8 i tyle;]
jak będziesz mało jeździł to wystarczy, a jak dużo i szybko zajedziesz napęd to go szybko wymienisz na nowy i wtedy wybierzesz co będziesz chciał.

meydey000 - 26-05-2012, 01:22

nie masz nikogo kto by to złożył? składanie roweru jest proste tylko troszkę czasu trzeba poświęcić. ale masz to co chcesz, a mało tego to za te pieniądze co chcesz wydać na cały to złożysz sobie lepszy.
a co do meridy to ramy są bardzo dobre. ktoś tu herezje głosi że przy kelly'sie płaci się za markę w przeciwieństwie do meridy.
równie dobrze możesz poszukać czegoś z author'a też bardzo dobre ramy.

jaca71 - 27-05-2012, 10:57

bastek napisał/a:
amortyzator koniecznie z blokadą wg mnie

Dwa razy zablokowałem i dosyć ;) Jak masz dobrze dobraną ramę, dobrze nauczysz się kręcić a nie naciskać, to amora nie ma po co blokować.

bastek napisał/a:
a 27 przełożeń? dziś jazda ze satrszym - z przodu środkowa, z tyłu 4 czasem 5 (czyli dwie)
powrót samemu-z przodu duża, z tyłu 4-7 (czyli 4)
wynik potrzeba mi 2x4, może 5 czyli 10 przełożeń

pompec napisał/a:
mnie nie chodzi o samą ilość przełożeń... bo na dobrą sprawę to i 4 z tyłu by wystarczyły... chodzi mi o to ze 27 ma mniejszą najmniejszą i można szybciej przycisnąć...

To nie chodzi o liczbę przełożeń tylko o różnicę miedzy poszczególnymi przełożeniami. Ale ciasne zestopniowanie można spokojnie uzyskać na kasecie 8-rzędowej np. 11-28 zamiast "standardowej" górskiej 11-32. A jak ktoś się uprze to pewnie znajdzie szosową coś koło 11-25. Ale jak ktoś chce mieć ciasną kasetę i do tego 32 lub 34 na końcu to jednak 9 czy tez 10 rzędów jest jakimś wyjściem.
Najmniejsze tryb z tyłu to 11 zębów. Jeśli chcemy jeździć szybko i duzo po płaskim to w krosach właśnie po to zakłada się korbę z blatami 48-38-28 vs górskiej 44/42-32-22. Moim zdaniem to spokojnie wystarcza do w miarę szybkiej jazdy.

meydey000 napisał/a:
nie masz nikogo kto by to złożył? składanie roweru jest proste tylko troszkę czasu trzeba poświęcić.

Mam sąsiada, który nie potrafił ogarnąć zasady działania szybkozłączki w wężach ogrodniczych, taki osobnik raczej roweru nie złoży z kawałków, ba on nawet takiego z pudła nie poskłada ;)

bastek - 27-05-2012, 11:10

jaca71 napisał/a:
bastek napisał/a:
amortyzator koniecznie z blokadą wg mnie

Dwa razy zablokowałem i dosyć Jak masz dobrze dobraną ramę, dobrze nauczysz się kręcić a nie naciskać, to amora nie ma po co blokować.

ale ja nie umiem podrzucić przedniego koła z amortyzatorem. nie wychodzi mi.
wczesniej miałem (mam nadal) typową szosówke, jak nie podrzuciłem koła przedniego i tylnego, to potem w najlepszym razie centrowanie, w gorszym centroawanie i łatanie.... te koła co mam teraz niby sie da po krawężnikach jeździć...
po lesie amortyzacja fajna rzecz,. po asfalcie - jeden grzyb, po kostce brukowej na scieżce-jakoś lżej bez amortyzacji?
..........
znam fanatyka, co miał z tyło 9 ząbków. mówił, ze sam toczył sobie taką zębatkę... nie wnikam
a z przudu miał duże-małe tarcze, a w środku jajowatą. efekt-noga pracuje przez jakieś 3/4 obrotu tarczy (raz lewa. raz prawa). przy okrągłej przez ok. 1/2 obrotu - drugie pół jest bezproduktywne.

jaca71 - 27-05-2012, 11:18

bastek napisał/a:
ale ja nie umiem podrzucić przedniego koła z amortyzatorem. nie wychodzi mi.

W jeździsz się to się nauczysz ;)
Ja mam górala HT ze skokiem tylko 100mm z przodu i jest właśnie stworzony do krawężników, podrzucam gdy krawężnik ma grubo powyżej 10cm ;) tylko przy najeżdżaniu na krawężnik trzeba pamiętać by robić to pod kątem zbliżonym do 90 stopni :P bo nawet klocki na oponach nie pomogą. Ja kiedyś tak po skosie gałąź w błocie brałem - smak błota w zębach bezcenny :P

[ Dodano: 27-05-2012, 11:19 ]
bastek napisał/a:
a w środku jajowatą. efekt-noga pracuje przez jakieś 3/4 obrotu tarczy (raz lewa. raz prawa). przy okrągłej przez ok. 1/2 obrotu - drugie pół jest bezproduktywne.
Swego czasu na szosie to było w czasówkach popularne. Możliwe że działa.
Bizi78 - 27-05-2012, 11:47

Moim zdaniem najlepiej dopasować pod siebie odpowiednią ramę, dokupić osprzęt np. DEORE skręcić samemu i w cenie sklepowego będziesz miał super maszynkę :D .
pompec - 27-05-2012, 14:41

wygrzebałem Kellysa Axis model 2011... wytargowałem cenę 1699,- przeceniony z 2099... link do innego sklepu bo tu jest lepszy opis... ma 8 zębatek z tyłu ale za to rozstaw 11-34 czyli dla mnie idealnie... bo nawet te 9-tki przeważnie mają 11-32... korby 48x38x28... jedyne co ma trochę słabe to przerzutka z tyłu (Shimano Altus - trochę nie rozumiem dlaczego w rowerze za 2kPLN włożyli tak niską klasę)... ale zmienię sobie na Deore i będzie git... już zamówiony... mam nadzieję, że do końca tygodnia go dostanę...

http://rower-sport.pl/pl_...13abb78b61146e1



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group