To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Sigma/Diamante Techniczne - uszczelka pod głowicą - co potrzebne do naprawy

mkm - 25-06-2012, 10:14

VirMan napisał/a:
A wymieniłem 3 świece bo 3 pozostałe miałem dobre (!) i kabli też nie musze bo są dobre

W jaki sposób sprawdzasz, że są dobre?

zbyszek05 - 25-06-2012, 10:22

Virman nie kreślę nikogo - mam swoje zdanie tak jak ty i jeżeli cię uraziłem to oficjalnie przepraszam
VirMan - 25-06-2012, 14:58

mkm, miałem z tyłu trzy platynówki w idealnym stanie.. takie zostawiłem przy pierwszym remoncie, - akurat nie mieli kompletu w IC na miejscu więc wziąłem 3. i z przodu wsadziłem denso iridium tough. po 25k, przy okazji zdjęcia kolektora dolotowego wymieniłem pozostałe na denso iridium Tough, choć w sumie były jeszcze całkiem znośne.. Teraz mam komplet. Wiadomo jak wygląda wypalona świeca a jak dobra. jeśli mamy szczelinę odpowiednią i wygląd świecy jest w porządku, to znaczy że jest.. jeśli kable nie wykazują oznak zawyżonej impedancji, to też są ok. Zresztą silniczek chodzący jak zegarek oznacza ,ze wszystko z zapłonem jest dobrze.

Zabyszek ok. po prostu zabrzmiało jak zabrzmiało - napijemy sie czegoś na następnym spocie :)

mmatulek - 25-06-2012, 17:13

Panowie tak trzymać, żadnych nieporozumień, a co do planów na zlot to ja też jestem chętny. 8)
mkm - 28-06-2012, 00:18

Czyli świece zbadałeś organoleptycznie.
VirMan napisał/a:
jeśli kable nie wykazują oznak zawyżonej impedancji, to też są ok.

Mógłbyś rozwinąć ten temat.

VirMan - 28-06-2012, 00:38

ok - więc jak jest kabelek, to na każde 10 cm kabla powinno być nie więcej niż 2 kohm oporu. to raz - dwa, że kabel nie może mieć przebić czyli zwilżając kabel słoną wodą( po wierzchu) i przykładając zmasowany miedziany drut wzdłuż kabla nie powinno być przeskoku iskry ani zauważalnego pogorszenia pracy badanego cylindra. (nie zalejmy całego układu bo będą zwarcia i upływy gdzie indziej. )

jest jeszcze metoda wizualna ale wymaga ciemnego miejsca (lub nocy) podczas pracy nie powinno być widać silniejszych punktowych wyładowań wewnątrz kabli ani dookoła nich. Zależy to od kabla i nie zawsze jest miarodajne lub wskazuje na uszkodzenie (półprzeźroczyste kable z rdzeniem ferrytowym sobie iskrzą naturalnie ale równomiernie. )

mkm - 28-06-2012, 14:35

VirMan,piszesz do laika, więc staraj się pisać jezykiem mniej "elektrycznym".
Miałem nadzieję, że jest sprytne urządzonko gdzie podpinasz kabel i wiesz wszystko.
Dopytuję, bo ja zmieniam kompletami jak tylko mam podejrzenia, że "już czas".
Nie wyrzucam też starych na wypadek akcji gryzoni lub innych niespodziewanych przypadków i podejrzewam, że poszczególne kable z kompletu mam jeszcze bardzo dobre, część jest tylko dobra, a część to już śmietnik i niepotrzebnie miejsce zajmują.
Jak przeczytałem, że da się zdiagnozować kabel to zainteresowało mnie to bardzo.
Spryskiwanie wodą, oglądanie, nawet kręcenie rozrusznikiem ze świecą i patrzenie na iskrę to ponoć wróźenie z fusów, bo w ten sposób wychwycimy tylko te na "smietnik".
Różnic "dobry", a "jeszcze pojeżdzi" już nie.

VirMan - 28-06-2012, 15:05

To się mierzy miernikiem - multimetrem cyfrowym ze wskazaniem chwilowych stanów maksymalnych. - jesli chodzi o przebicia- a o rezystancję - to dowolny inny miernik który można podpiąć :)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group