To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - Wentylator chłodnicy

ahalek23 - 25-06-2012, 18:24

Carpezo a sprawdziłeś czy wentylator jest sprawny? masz tam tylko 2 kable zapnij do akumulatora na dwa kable i jak to nie to to się poszuka gdzie indziej
carpezo - 25-06-2012, 18:32

nie sprawdzałem. a gdzie wychodzą te dwa kable?:-) podłaczyć je bezposrednio do aku i powinien działać ?
ahalek23 - 25-06-2012, 18:50

si senior kabelki masz po prawej stronie chłodnicy w dole szara wtyczka mówimy o wentylatorze po stronie kierowcy bo ten jest od obiegu płynu napisz co i jak ? to posiedzę i znajdziemy co go boli
no i co tam bo wygląda że mamy naprawę online ?

carpezo - 25-06-2012, 19:14

oki jutro sprawdze i dam znac bo dzis czasu nie mam. jak nie dziala wentylator to moge przegrzać silnik w czasie normalnej jazdy ?
ahalek23 - 25-06-2012, 19:25

zależy od temperatury jeśli wzrasta znacząco to jest problem ewentualne następstwa to uszkodzenie uszczelki pod głowicą itd czyli kosztowne rzeczy raczej radzę sie tym zainteresować
kristof - 25-06-2012, 20:01

Ja swoje auto oddałem poraz drugi na tą usterkę do elektryka, teraz wie że nie odbiorę go póki tego nie zrobi, więc jak naprawi i będzie wiadomo co jest nie tak, na pewno podzielę się tą informacją z wami...póki co jak pisali koledzy wcześniej przy włączonej klimie działa wentylator chłodnicy -> i to zawsze mają się załączyć oba wentylatory - ale jak jest sprawna klima ;-p
carpezo - 25-06-2012, 20:03

wentylator podlaczylem i działa. nie wiem co dalej sprawdzac. temp nie wzrasta na wskazniku

może poprostu nie slysze tego wentylatora podczas jazdy :-) ale to normalne ze rura jest taka goraca od chłodnicy i bagnet np tez? nie zwracalem na to nigdy uwagi

ahalek23 - 25-06-2012, 21:50

Ciepło to pojęcie względne zależy od obserwatora radzę poprostu odpalić auto na słońcu niech sobie pyrka obserwujesz temp na wskazniku i czekasz jeśli wskazówka wejdzie dale niż znacząco za połowę skali a wentylator się nie załączy to wtedy się będziemy martwić dodam tylko że może to potrwać nawet 20 minut
carpezo - 26-06-2012, 08:35

no wlasnie ostatnio robilem nauke obrotow i chodzil ok 30 min i wentylator nie zalaczyl sie ale temp byla tak troche mniej niz w polowie czyli ok wszystko ?
Hugo - 26-06-2012, 08:58

carpezo napisał/a:
ale to normalne ze rura jest taka goraca od chłodnicy i bagnet np tez? nie zwracalem na to nigdy uwagi
Normalne, wszystko pod maską jest bardzo gorące. Tymbardziej latem, podczas upałów, po otwarciu maski można odnieść wrażenie, że wszystko tam zacznie się zaraz topić.
zwolin - 27-06-2012, 00:02

kristof napisał/a:
zwolin powiem Ci w prost nie stać mnie na taki luksus

Ale jaki to luksus? To podstawowe narzędzie do dłubania w miśkach. Tym bardziej, że soft można ten...tego.... Nie pochwalam jakby co, ale można. Zwraca się po jednym podłączeniu.

carpezo napisał/a:
silnik pracował ok 30 min i wentylator nie zalaczyl sie co zdziwilo


może tak być. Ma małe straty i dużą powierzchnię chłodzenia. Sprawdź z wyższymi obrotami (tak ze 2 krpm). Obserwując wskaźnik oczywiście.
Aha, maskę zamknij :D

[ Dodano: 27-06-2012, 00:04 ]
carpezo napisał/a:
chlodnica ta górna goraca że ledwo mozna dotknac.


A próbowałeś potrzymać cos innego, co ma 90st :lol:

zuk38 - 01-07-2012, 10:40

kristof, I co auto odebrane?

Ja bylem z moja Cari u mechanika i podpielismy ja pod kompa. Odczyt temperatury jest ok, na zgaszonym silniku test aktywacji przechodzi, ale zalacza wentylator przez te przeaczniki z lewej strony pod maska (od klimy), natomiast jak silnik jest odpalony to test aktywacji jest nieudany.. zauwazylismy, ze przy przekazniku po prawej stronie (w tej wiekszej skrzynce) w oby dwoch stykach sterujacych jest +12, a gdy wyciagnelem przekazniki z tej skrzynki po lewej, to te +12 zniknelo... Mechanik stwierdzil, ze gdzies jest slaby styk i dzieje sie tak jak np. w przyczepce, gdy sa slabe styki - choinka.. niestety nie bylo czasu, zeby szukac dalej...

Moze mi ktos powiedziec gdzie jest komputer, bo moze to jego wtyczka jest zasniedziala... ?

ahalek23 - 04-07-2012, 11:31

Moze mi ktos powiedziec gdzie jest komputer, bo moze to jego wtyczka jest zasniedziala... ?[/quote]

Jeśli chodzi o sterownik silnika ECU to jest po stronie pasażera prawa noga na ścianie

kkmaslowski - 04-07-2012, 14:13

Udało mi się wreszcie połączyć z ECU przez VAGa (VAG KKL USB). Bez problemu można włączyć wolne lub szybkie obroty wiatraków chłodnicy z poziomu EvoScan'a przy zgaszonym silniku. Nie da się jednak włączyć wiatraków z jego poziomu po uruchomieniu silnika.

Pytanie czy to normalne zachowanie. Dobrze by było gdyby ktoś u kogo problem nie występuje sprawdził czy da się włączyć wiatraki z EvoScana przy zapalonym silniku.

ahalek23 - 05-07-2012, 14:40

Bez problemu można włączyć wolne lub szybkie obroty wiatraków chłodnicy z poziomu EvoScan'a przy zgaszonym silniku.

O ile pamiętam to problem był z niezałączającym się wiatrakiem chłodnicy a ten ma tylko jeden bieg mniejszy wiatrak odpowiada za chłodnice klimatyzacji i ma 2 biegi (4 kable) jak się mylę to niech ktoś mnie poprawi (takie spostrzeżenie)



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group