[07-XX]Lancer CYxA Ogólne - Garaż czy chmurka?
krzychu - 15-06-2012, 11:55
Luk napisał/a: | myjnia ręczna 35 zł |
Hmm a u mnie 2-6zł też ręczna . Do opłukania wystarczy. A tak co 3 razy trzeba dokładniej umyć.
[ Dodano: 15-06-2012, 11:57 ]
Marian_K napisał/a: | Żeby mieć 100% pewność należałoby zrobić testy laboratoryjne, w innym przypadku to tylko domysły. |
Jakby każdy był w stanie zrobić testy w labolatorium (a i tak jest sporo rozważań jakie parametry przyjąc ile czasu w garazu ile na dworze, co ile myć auto itd). To by nie były potrzebne fora dyskusyjne. Więc nie gań ludzi którzy chcą się czegoś dowiedzieć lub podyskutować.
Lucas123w - 15-06-2012, 12:10
Zimą w ogrzewanym garażu na pewno lakier dostaje po tyłku bardziej od soli. Takie prawa natury że sól działa w dodatniej temperaturze.
Inna sprawa w nieogrzewanym i wentylowanym gdzie różnica temperatury jest minimalna, tam jest tak jak pod chmurką tylko nic nie leci na auto i go dodatkowo nie brudzi.
Luk - 15-06-2012, 13:21
krzychu napisał/a: | Hmm a u mnie 2-6zł też ręczna . Do opłukania wystarczy. |
Nie no, taka ręczna to u mnie też 6zł. Tylko że ona zmywa wyłącznie "gruby" brud, odchody i takie tam... Ale tej szarej, tłustej powłoki nie rusza...
Karwoś - 16-06-2012, 20:35
Ja jestem w 100% pewny - jeżeli chodzi o rdzę itp to na pewno samochód z orginalnym lakierem bez rys i obtarć do blachy wytrzyma dłużej pod chmurką - szczególnie zimą - ciągle wszystko jest zamrożone a sam bród dziala jak izolator dla soli (szczególnie te najgorsze miesjca - progi, nadkola itp. Lancer z 2004roku nie ma śladu rdzy - poza obtarciem na blotniku - przy nadkolu - obcierka na parkingu i po 3 latach cos sie tam zażółcilo.
Ale jeżeli chodzi o kolor lakieru i jego wizualny aspekt - pod chmurką matowieje, bieleje i wszystko co nie dobrze - szczeólnie dach, maska - polerowanie nic nie daje - sprawdze jak zadziala porządny wosk który troche przed tym promieniowaniem chroni - zrobilem zwykłą paską K2 polowę dachu - różnica całkowita - po zrobieniu - czerwony bijący po oczach - orginal - lepiej nie mówić - ale co z tego - efekt na 1 tydzień - może czysty wosk zadziala na dłużej.
Marian_K - 18-06-2012, 09:37
krzychu napisał/a: | Więc nie gań ludzi którzy chcą się czegoś dowiedzieć lub podyskutować. | Nie miałem zamiaru ani uprawnień aby kogoś ganić napisałem tylko swoje zdanie.
Karwoś napisał/a: | Ja jestem w 100% pewny - jeżeli chodzi o rdzę itp to na pewno samochód z orginalnym lakierem bez rys i obtarć do blachy wytrzyma dłużej pod chmurką - szczególnie zimą - ciągle wszystko jest zamrożone a sam bród dziala jak izolator dla soli (szczególnie te najgorsze miesjca - progi, nadkola itp. | Tylko ten brud, który niby ma być izolatorem dla soli sam zawiera sól... Poza tym przez całą zimę nie panują temperatury ujemne - bywają też dodatnie i wtedy cały ten syf się rozmraża i wsiąka w szczeliny itp. Na pewno dzieje się to rzadziej niż w przypadku samochodów garażowanych, ale jednak się dzieje.
Izolacją dla soli/chemii/brudu jest porządna konserwacja podwozia (specjalne środki) i nadwozia (woski/powłoki ochronne), a nie sam bród.
Garaż pozwala na aplikację ww środków - nawet w ciągu zimy (jeśli ogrzewany).
Pozdrawiam!
Karwoś - 18-06-2012, 22:15
Ale w garażu te wachania są codziennie - no chyba że to wiata - ma dach i przewiew gorszy niż bez garażu.
Pawcho - 19-06-2012, 08:50
Karwoś napisał/a: | Ale w garażu te wachania są codziennie - no chyba że to wiata - ma dach i przewiew gorszy niż bez garażu. |
Niby dlaczego wiata ma być gorsza od garażu??
Drive4Fun - 19-06-2012, 17:25
krzychu napisał/a: | maniax86 napisał/a: |
Ściema czy jednak coś jest na rzeczy? |
Ja to też kiedyś słyszałem. Różnica może być w zimie kiedy to na dworze sól jest przymarznięta i wolno zachodzi proces degradacji lakieru/blachy, a w garażu ma cieplej i szybciej zachodzi ten proces. |
Sorrki, sól przymarznięta? To po kiego grzyba ją sypią zimą na drogi?
Posyp sobie solą kostkę lodu i zobaczysz, czy sól zamarznie
Trik - 19-06-2012, 17:42
Drive4Fun, mieszanki solne (piasek z solą lub solankę) sypane na polskie drogi zamarzają z wodą poniżej bodaj -8stC. Jest też dostępna (lotniska to stosują) inna sół bodaj wapnia, która przy temp poniżej -10 wiąże wodę w kryształy (o ile czegoś nie poplątałem) i nie robi lodowiska, ale jest droższa od tej zwykłej o jakieś 3-4 razy. A w Norwegi to nawet nie wiem czy solą drogi czy tylko potrawy.
Drive4Fun - 19-06-2012, 17:49
Dzięki za wyjaśnienie
krzychu - 19-06-2012, 17:53
Drive4Fun weź sobie 2 kawałki blachy. Wrzuć do osobnych pojemników, wlej tyle samo wody i sporo soli (ale tyle samo). Jeden pojemnik daj do zamrażalki ale takiego ~ -5 stopni, a drugi daj na przy kaloryferze i zostaw na tydzień. Obejrzyj efekty.
Drive4Fun - 19-06-2012, 18:06
Chodzi tobie o rdzewienie, ok- rozumiem.
Mi chodziło o zamarzanie/przymarzanie soli.
Luzik. Pozdrawiam.
Karwoś - 19-06-2012, 22:46
Panowie - odczepcie sie od tej soli - w polsce sól drogową dodaje sie do zupy a nie na drogi.
gzesiolek - 20-06-2012, 02:01
Karwoś napisał/a: | Panowie - odczepcie sie od tej soli - w polsce sól drogową dodaje sie do zupy a nie na drogi. |
Nie wiem gdzie mieszkasz i jak jest u Ciebie, ale Kraków jest pod wzgledem ilosci "chemi" na drogach przesrany... a zabili mnie w zeszlym roku gdy zaraz po swietach cala Wielicka i chodniki wzdluz przysypali cm warstwa takiego ni to piasku, ni to blota, ni to soli... oblebialo wszytko jak sie dalo... w smaku raczej slone (choc smakowalem na zasadzie dotkniecia palcem i palca czubkiem jezyka) generalnie syf jakich malo...
a wtedy ledwo co mroz w nocy zlapal i nie wiem czy choc cokolwiek przypruszylo...
no ale zapewne rok sie konczyl i trzeba bylo budzet usankcjonowac, bo jeszcze by wyszlo, ze za duzo pieniedzy dostaja
Karwoś - 20-06-2012, 22:00
gzesiolek napisał/a: | dotkniecia palcem i palca czubkiem jezyka |
Człowieki - ciesz sie że żyjesz - moze sie pomylili i soli kuchennej dali zamiast drogowej - którą przecież przez pomylke dodawali do zup.
Może kontrol mieli komisji UE w sprawie dofinansowania i pożytkowania środków otrzymanych w ramach współpracy to musieli sie wykazać wysokim współczynnikiem zużycia materiałów.
|
|
|