To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - [Cari 1.6] Auto gaśnie na zimnym

bravo99 - 19-06-2012, 15:58

do 1.6, jeden i drugi jest - przynajmniej tak sprzedający twierdził
cebik - 19-06-2012, 20:42

Komputer zlokalizowałem i jest srebrno-złoty po prawej str od pasażera natomiast nie widzę przekaźnika sterującego kompem ale może jest pod środkowym panelem.
Czy jest jakiś sposób sprawdzenia czy trzeba wymienić cały komputer czy tylko ten przekaźnik a może jak się wymienia to jedno i drugie?? Najchętniej bym podłączył auto na stacji pod komputer ale z tego co wyczytałem na forum to nie pokazuję żadnego błędu więc szkoda kasy i czasu

wichura1 - 20-06-2012, 16:15

bravo99 napisał/a:
do 1.6, jeden i drugi jest - przynajmniej tak sprzedający twierdził


Numer musi się zgadzać, taki ECU jest dedykowany do osprzętu, który masz. Pamiętaj, że są Carismy 1.6 o różnej mocy silnika, z aparatem zapłonowym, albo fajkocewkami. Koła też kupujesz o obojętnie jakim rozmiarze, otworze centrującym i ET? producent oznakował, znaczy że się różnią.

cebik, jeżeli nie masz błędów ECU,a dzieje się to na zimnym silniku, sprawdź czujnik temperatury cieczy chłodzącej. Są dwa, jeden do ECU, drugi do wskaźnika temperatury w liczniku. Ten pierwszy poprzez ECU steruje obrotami, na zimnym silniku i podbija je do 1500-2000. Podwyższone obroty spadają po rozgrzaniu silnika.

scoratir - 20-06-2012, 20:47

A no są dwa czujniki temperatury, tylko który czujnik jest który?
Hugo - 20-06-2012, 20:56

scoratir napisał/a:
A no są dwa czujniki temperatury, tylko który czujnik jest który?
2 pinowy do ECU, 1 pinowy do wskaźnika na desce rozdzielczej.
kkmaslowski - 20-06-2012, 20:58

Ten drugi bardziej schowany jest od ECU i wchodzą do niego dwa kable. Drugi bardziej z przodu ma jeden przewód i odpowiada tylko za wyświetlanie temperatury na zegarach.
scoratir - 22-06-2012, 07:35

Rozwiązałem swój problem. Dla przypomnienia ja miałem trochę inne objawy: obroty na biegu jałowym były za wysokie.
Co było zepsute? Co najlepsze to NIC! :D
Po czyszczeniu przepustnicy po prostu utworzyła się minimalna szparka dookoła klapki i tędy zasysało dodatkowe powietrze. Wcześniej szparka ta zatkana była nagarem i nie było problemu. Wkręciłem o jeden obrót śrubkę od regulacji powietrza na wolnych obrotach i wszystko się uspokoiło. (Śrubka plastikowa, teraz jest wykręcona w sumie o pół obrotu od pozycji wkręconej-zamkniętej). Ja posiadam nowy typ przepustnicy tak że nie da się regulować położenia klapki śrubką bo takiej nie ma. Klapka jest na sztywno i przy czystej przepustnicy w pozycji zamkniętej stoi całkiem pionowo - wtedy jest szparka. W starszym typie klapka w pozycji zamkniętej jest pochylona i prawdopodobnie całkowicie zamyka szparkę.

ahalek23 - 25-06-2012, 17:53

No to fajnie teraz jeszcze by poczekać co to u Cebika ?
cebik - 26-06-2012, 19:05

u mnie trochę zejdzie bo na razie brak funduszy na diagnostyke :? na dniach będe czyścił przepustnicę żeby wyeliminować następną przyczynę.
Natomiast dzisiaj zaobserwowałem jeszcze coś :x
Z powodu braku gazu w butli musiałem pojeździć trochę na Pb i co zaobserwowałem? na gazie jeździ lepiej tzn na benzynie auto jakby nie miało mocy jak wciskam gaz to muszę odczekać sekundę żeby auto zareagowało a z zewnątrz na biegu jałowym silnik pracuję jakby nie regularnie w porównaniu do gazu gdzie pracuję dobrze , miarowo.


Więc może teraz ktoś na coś wpadnie i ponawiam pytanie czy jest sposób na sprawdzenie samego sterownika do kompa?

zwolin - 27-06-2012, 00:14

cebik,
1. pompa paliwa
2. zasyfione wtryskiwacze
3. zasyfiony filtr paliwa

Jest jeszcze opcja, że masz nieprawidowy sygnał np z przepływki ew z czujnika temperatury silnika (i może jeszcze z kilku innych) i na ich podstawie komp źle dawkuje paliwo. Gazownia z tego nie korzysta, więc nie ma tego efektu.
Ja bym zaczął od doprowadzenia do ładu pracy na benzynie.

cebik - 03-07-2012, 21:52

witam
Jak zapowiadałem tak zrobiłem, mechanik wysłuchał objawów i stwierdził, że przepustnica do czyszczenia rozkręcił i wyczyścił. w domu odczekałem kilka godzin do schłodzenia silnika odpaliłem, ruszyłem zatrzymałem sie gwałtownie i o dziwo auto nie zgasło. Z euforią poczekam do rana kiedy silnik będzie definitywnie ostygnięty ale chyba czyszczenie pomogło.


Jeżeli chodzi o problemy z brakiem mocy na Pb to mechanik wyregulował zapłon i też mam różnicę na +

Jedyne co mnie martwi to po czyszczeniu obroty na jałowym są trochę ponad 1000 obrotów a powinno być 750, czy jest to normalne po czyszczeniu przepustnicy? i czy wróci do normy czy jutro atakować tego mechaniora?
pozdrawiam

wichura1 - 03-07-2012, 22:14

Nauczy się po około 10-20km. Możesz też go nauczyć, odpalasz (zimny silnik) na światłach i pozwalasz mu chodzić na wolnych obrotach aż do włączenia wentylatora chłodnicy. W tym czasie nie dotykasz gazu, wyłączasz i już jest nauczony.
Hugo - 04-07-2012, 08:09

cebik napisał/a:
Jedyne co mnie martwi to po czyszczeniu obroty na jałowym są trochę ponad 1000 obrotów a powinno być 750, czy jest to normalne po czyszczeniu przepustnicy?
Jak najbardziej normalne i prawidłowe. Unormują się po kilku dniach.
cebik - 06-07-2012, 21:35

Witam
Problem rozwiązany a co do obrotów to regulacja śrubką przy przepustnicy i wszystko wróciło do normy.
Dzięki wielkie wszystkim za rady :finga:


Ma ktoś fotę lub odnośnik do str gdzie jest pokazane położenie czujnika od świateł wstecznych?
mam do wymiany, nie wiem gdzie jest a nie chce zakładać nowego wątku.
pozdrawiam

scoratir - 07-07-2012, 23:07

Tu masz pokazane gdzie jest.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group