To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - Przerywanie na niskich obrotach

szczepan358 - 03-06-2013, 20:46

ale tego nie bylo kiedys, silnik pracowal idealnie zarowno jak na PB i LPG
Owczar - 04-06-2013, 02:13

Ale silnik nie młodnieje i jest bardziej czuły na najmniejsze niedoskonałości układu zapłonowego. W szczególności ma znaczenie cewka, która może z czasem działać trochę gorzej.
polaff - 04-06-2013, 05:32

Owczar, tak tylko dlaczego u jednych one występują a u innych nie... :twisted:
Owczar - 04-06-2013, 09:13

Jeden ma najechane 130kkm, a drugi 330kkm. Badaliśmy z Bartkiem impulsy zapłonowe i na biegu jałowym są drastycznie skracane. Obserwowałem też iskrę, która co jakiś czas zamiast fioletowa jest czerwona.
Marcino - 04-06-2013, 09:22

Mam 205kkm na liczniku być może jest to już 270kkm. Jeżdzę od 2006r (113kkm), od początku na LPG i nie zaglądnąłem jeszcze do kopułki i apratu zapłonoowego..:D, przy 150kkm wymieniłem kable i świece choć nie było takiej potrzeby bo nic mu nie dolegało, ale to za namową gazownika. A to że zapłon wypada.... olewam i zwalam na Valteki.
polaff - 04-06-2013, 09:23

czyli komp skraca czas ładownia cewki by zaoszczędzić jej cierpień? Czy może po prostu coś niedomaga bo jest zużyte?
Ja mam przejechane 360kkm, jak kupowałem auto na liczniku było 220 czy 230 i telepie cały czas tak samo. Mimo wymiany świec przewodów i kopułki, a nawet kompletnego aparatu.

Marcino - 04-06-2013, 09:30

Polaf, dokładnie u mnie świece i kable nic nie zmieniły. Bazując na twoich doświdczeniach i tym co pisali wczesniej nie warto z tym walczyć.
Jedynie projekt Owczara ma powodzenia z nowymi cewkami.

polaff - 04-06-2013, 09:37

A moim zdaniem nie. Nie sądzę, że one z salony z drganiami wyjeżdżały więc pewnie jest na to sposób prostszy niż Owczara.
Gdyby patent OWczara był tak wspaniały to już by funkcjonował, a z tego co wiem to tak nie jest(no chyba, że się mylę....).

Owczar - 04-06-2013, 09:52

polaff napisał/a:
A moim zdaniem nie. Nie sądzę, że one z salony z drganiami wyjeżdżały więc pewnie jest na to sposób prostszy niż Owczara.


Oczywiście, że nie. Założysz nową oryginalną cewkę i resztę układu WN i podejrzewam, że będzie po problemie (bodajże deejay tak zrobił). W końcu ten element jak każdy inny się zużywa. Podejrzyj iskrę i zobacz czy za każdym razem jest identyczna.

Na filmie poniżej widać jak wąskie są sygnały PT na biegu jałowym. Według mnie zaprojektowane po bandzie bez uwzględnienia, że cewka straci parametry po latach i po danym przebiegu.



polaff napisał/a:
Gdyby patent OWczara był tak wspaniały to już by funkcjonował, a z tego co wiem to tak nie jest(no chyba, że się mylę....).


Nikt nie pisał, że ten patent jest tak wspaniały, a szczerze mówiąc w ostatni weekend dopiero zamocowałem wszystkie cewki pod maską oraz dokończyłem wiązkę. Podczas pierwszych prób okazało się, że sam układ nie działa jak powinien. Jeszcze bardziej skraca impulsy i od czasu do czasu się zatyka. Niestety bez oscyloskopu nie mam jak diagnozować w którym miejscu układ się przytyka. Czekam aż Bartek znajdzie chwilę.

Ale optymistyczne jest to, że po podłączeniu sygnału z PT 1:1 na cewkę z sejaka układ daje piękną iskrę. Silnik pracował już na 4 cylindrach z kopułki i 2 z cewki seicento. Każdy z cylindrów na cewce od sejaka dostawał po 6 iskier na cykl pracy. Na biegu jałowym bez problemu, ale tak nie może być. Musi być separacja impulsów, którą ma realizować układ. Brak czasu i zaplecza powoduje, że projekt posuwa się bardzo wolno. Przykładowo czekałem 3 tygodnie żeby powiększyć otwory mocujące w cewkach z braku wiertarki. W końcu sobie kupiłem wiertarkę ;)

polaff - 04-06-2013, 10:05

Owczar, wszystko sie zgadza, ale MArcin czy finansowo jest to również uzasadnione?
Ile kosztuje cewka do gala i palec z kopułką?
W celach ambicjonalno - reklreacyjno - eksperymentalnych ma to sens - tu się zgadzam.

Owczar - 04-06-2013, 10:24

Czy ma to sens? Z punktu widzenia działania auta pewnie nie. Bo jeśli nie zrobisz tego sam to finansowo się nie opłaca.

Cewka od gala dostępna jest pewnie tylko w aso- mowa o oryginale. Podejrzewam, że cewka, palec i kopułka to koszt na pewno wyższy niż 500zł.

Tutaj wydałem póki co 150zł na oryginalne włoskie cewki, 80zł na moduł od audi. Około 150zł kosztowała budowa modułu, ale w tym koszt narzędzi, których nie miałem, a które mi zostaną na inne zabawy. Same graty może ze 40zł z obudową.

Ja to traktuję jako zabawę, tak jak napisałeś. Nawet jeśli wszystko się uda zrobić, będzie działało, to wątpię by ktoś chciał się w to bawić i przerabiać zapłon. Ja chcę potem jeszcze bardziej agresywnie pojechać z kątem wyprzedzenia zapłonu na LPG, a kopułka mnie ogranicza w tej chwili. Możliwości determinuje szerokość palca rozdzielacza. Swoją drogą to już od jakiegoś czasu siedzi tam customowy palec z szerszą końcówką od Matiza :lol: Niedługo w sklepie z częściami będę wyjmował listę z numerami VIN żeby kupić części do jednego auta ;)

W tej chwili znam na pamięć ten właściwy i od Anglika :P

Jednak tak czy inaczej, po długiej i nierównej walce, myślę, że udało się znaleźć przyczynę wypadających zapłonów na biegu jałowym. Które tak na prawdę nie są całkowitym wypadaniem zapłonu, tylko gorszym zapłonem. Jeśli projekt wypali to będzie potwierdzał lub negował te tezę. Choć też nie do końca, bo bez wydłużenia czasów impulsów nie będzie można mieć pewności na tych cewkach, które fabrycznie dostają dłuższe impulsy. Bartek rozpoczął programowanie nowego procka który by wydłużał impulsy tak jak należy. Ten moduł ma taką opcję, ale przez opóźnianie zbocza opadającego PT.

polaff - 04-06-2013, 10:54

Ja chyba jednak jak mnie zmęczą te drgania to kupię cewkę - na alledrogo można kupić co prawda zamiennik ale za 250zł więc warto spróbować, choć moze okzać się uszkodzony np. tranzystor mocy...
Owczar - 04-06-2013, 10:57

Tranzystor też może mieć wpływ. Generalnie mitsubishi BARDZO zaoszczędziło na zapłonie do tej klasy auta. Starsze mitsu miały porządne układy...
polaff - 04-06-2013, 11:02

Tak trzy cewki.
Nawet w sonacie 2001 z z silnikiem G6 (przecież od GALA) jest okład na 3 cewkach...

szczepan358 - 04-06-2013, 17:38

czy przez taki "gorszy zaplon" swiece nie obrywaja?


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group