To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - odpala za 2 razem, 1.8 gdi

nashkarol - 30-01-2013, 09:41

Ale ja mam Cari 1.8 GDI 2000rok , po lifcie i pompka również włącza się razem z rozruchem silnika, bo nie słychać jej po przekręceniu na zapłon ... A gdzie jest jakiś sterownik, który daje pompce sygnał, że ma pompować :P ? Może tam trzeba jakieś wtyczki poruszać, muszę jeszcze jedną operację zrobić: poproszę kogoś, żeby uruchamiał auto, a ja "przykleję" ucho do podłogi pod tylnym siedzeniem i bede nasłuchiwał ... Może ona nie włącza się od razu po prostu, jeśli tak by było, to jakiś czujnik pewnie daje zły sygnał czy coś ... Bo jeśli pompuje od razu, to raczej problem z pompką.
plecho1 - 30-01-2013, 10:09

W Carismie II jest tak samo jak w I. Pompę załącza komputer silnika który podaje sygnał - masę na przekaźnik który załącza zasilanie pompy. Bez problemu i za małe pieniądze można przerobić aby pompa załączała się na kilka sekund po włączeniu na zapłon bez jakiejkolwiek szkody dla auta.
Przekaźnik pompy to B97 http://imageshack.us/photo/my-images/858/cari.png/

mateusz8230 - 30-01-2013, 11:05

A jeśli można takie coś zrobić to jak? Bardzo chętnie podepnę się pod temat:) Rzecz polega na wymianie tego przekaznika czy co?
Jak silnik już pracuje i przyłożysz ucho do kanapy to słychać jak pompuje-takie piszczenie,buczenie jakby...:)
Podczas włączania pompy za pomocą actuatora w Evoscanie słychać nawet że koło lewarka zmiany biegów słychać jakiś przekaznik,więc to na pewno to o czym piszesz:)

plecho1 - 30-01-2013, 12:50

Wystarczy dołożyć dodatkowy czasowy przekaźnik obok oryginalnego i ustawić go na określony czas np. 3s. Po włączeniu na zapłon przekaźnik ten załączy pompę na ustawiony czas po czym się wyłączy.
Taki przekaźnik będzie do tego dobry http://www.ase.hoste.pl/2tp.html

nashkarol - 30-01-2013, 20:41

plecho1 napisał/a:
Wystarczy dołożyć dodatkowy czasowy przekaźnik



No tego już niestety sam nie wykonam, bo się na tym nie znam ... Trzeba zlecić jakiemuś elektrykowi. Jeśli nie pomoże czyszczenie pompy, wymiana świec i filtra paliwa, to spróbuje z tym przekaźnikiem. Chyba, że zaworek zwrotny przy pompie, żeby paliwo nie wracało.

plecho1 - 30-01-2013, 21:18

Zaworek zwrotny też powinien pomóc ale montaż takiego przekaźnika powinien się sprawdzić kiedy auto nie jest odpalane przez kilka dni. A jest to bardzo proste bo ten przekaźnik trzeba podłączyć do trzech kabli idących do przekaźnika pompy paliwa oraz do masy auta. Po zdjęciu środkowej konsoli zajmie to około 10min dla kogoś kto potrafi lutować kabelki.
nashkarol - 30-01-2013, 21:25

Ja używam auta codziennie i taki stan rzeczy jest strasznie frapujący (delikatnie ujmując ;) )

A ten zaworek to jaki najlepiej zakupić ? Z montażem raczej nie powinno być większych kłopotów, tylko muszę się jeszcze zorientować na który wężyk go założyć :P

maniak30 - 30-01-2013, 21:37

Zakładałem zaworek i nic nie pomogło dopiero jak zmieniłem pompkę to problem ustał za pompkę zapłaciłem około 100zł i filtr 120 zł
nashkarol - 31-01-2013, 15:25

To koszta nie są duże ... Jak będzie chwila, to zmieniam pompke paliwa wraz z filtrem i opisze rezultat.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group