To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Sigma/Diamante Techniczne - Koło pasowe wału korbowego - pomocy!

mazda10000 - 13-09-2012, 09:21

Ja swoje na aucie już "zaoszczędziłem". Każdy ma swoje auto i o nie dba, po prostu uważam że ten tłumik drgań tam jest tam, bo ma tam być, jak go nie ma to drgania przechodzą na wał i obrywa.
Za te porównania do panów C. i G. sorry mmatulek, nie mam pojęcia czemu tak napisałem

VirMan - 13-09-2012, 09:52

Już pisałem co i jak z aluminium ,stalą itd etc - osobiście uważam po oglądnieciu n-ty raz tego silnika, że to raczej chodzi o osprzęt niż sam wał - a jeśli koło jest połowę lżejsze, to i nie wpadnie w drgania o takiej częstotliwości która by mu zagrażała. ten wał ciągnie silniki tt gdzie jest 320 hp i działa - nie przesadzajmy :P

ale nic nie mówię ,że jak ktoś chce wulkanizować to jest be :P - po prostu ja wybrałem tak a można i wulkanizować :P tylko moim skromnym zdaniem nie ma sensu :P (a kto wyważy ? )

mmatulek - 13-09-2012, 10:03

Cytat:
Za te porównania do panów C. i G. sorry mmatulek, nie mam pojęcia czemu tak napisałem
Spoko, przy soczystej dyskusji można czasami popłynąć. :D
zbyszek05 - 13-09-2012, 20:21

Ale ...drgania z koła pasowego przenoszą się na łożyska osprzętu ,mogą wycinać paski napędowe oraz zmniejszac skuteczność ich działania - ładowanie ,klima ,pompa wspomagania i napinacze .Fakt ,stosuje się aluminowe koła by zmniejszyć rotacię i siły wirujące na silniku ale to jest znikome bo masa tego też jest znikoma .Jednak samochody tak tuningowane nie robią przebiegów rzędu 200 - 300 tys. tylko 1/3 tych przebiegów od nowości . Zatem coś w tym jest ... a sigmy mają już po 20 lat !
mmatulek - 13-09-2012, 20:41

Zbyszek !!!

- pasków nie wycina
- z łożyskami też nie ma problemu
- itd.

Z takim rozwiązaniem zrobiłem ok 50 tys. km, później samochodem jeździł mój znajomy i też nie miał problemów. Także chyba nie jest tak źle jak piszesz. Ważne, zrobić to porządnie i nie zapomnieć wyważyć. Virman też jeździ z podobnym rozwiązaniem i też problemów nie ma. Na jakiej podstawie piszesz to co piszesz, czy masz to poparte jakimś dowodem tak jak ja z Bartkiem :wink:

VirMan - 13-09-2012, 21:33

tak btw- ostatnio zdejmowałem paski jak robiłem rolkę rozrządu i popychacze na tylnej głowicy, i muszę powiedzieć, że koło nie nosi śladów wytarcia, a paski wyglądają jak nowe, a nowe już nie są. jak mamy silnik I4 , to i wibracje większe itd, ale v6 - naprawdę to jest równy silnik w pracy - może nie v8 ale pracuje równo i nie ma takich problemów.
lukasz12 - 14-09-2012, 07:33

mmatulek napisał/a:
Nikt nie pisał o spawaniu, był bym daleki od tego. Każdy zrobi jak uważa. Wybrałem takie rozwiązanie, działało przez 50kkm i było tanie w związku z tym piszę o nim. Także myślę że nie ma co demonizować i krytykować.

ps. Jestem ciekaw czy forumowi teoretycy też są tak bezkompromisowi w życiu jak na forum?


Ja nowe koło pasowe ściągałem zza Oceanu 6 lat temu :-) Dzięki temu Sigma sobie przestała całą jesień ;)

[ Dodano: 14-09-2012, 07:40 ]
Powiem tak: żeby ocenić czy jest jakiś wpływ koła pasowego na osprzęt lub wał pasowałoby po prostu zrobić z takim kołem 200-250K - ale przy użytkowaniu Miśków to zajmie pewnie jeszcze całą dekadę :)
W amerykach też toczą boje czy "ameliniowe" koła pasowe są dobre dla silnika czy nie - zdania są podzielone, a prawda pewnie leży po środku ;)

robertdg - 14-09-2012, 08:18

lukasz12 napisał/a:
W amerykach też toczą boje czy "ameliniowe" koła pasowe są dobre dla silnika czy nie - zdania są podzielone, a prawda pewnie leży po środku ;)
Tutaj nalezy zadać sobie pytanie, po co wkładka amortyzująca w kole pasowym i w jakich warunkach odgrywa swoją rolę.
lukasz12 - 14-09-2012, 09:26

Myślę, że jednym z celów jest poprawa kultury pracy silnika jak i trwałości układu korbowego jak i samych akcesoriów. Pytanie, które tu należy postawić to o ile % zmniejsza sie żywotność silnika jeśli pozbędziesz się tłumika drgań.

http://en.wikipedia.org/wiki/Harmonic_balancer

[ Dodano: 16-09-2012, 13:40 ]
VirMan napisał/a:
tak btw- ostatnio zdejmowałem paski jak robiłem rolkę rozrządu i popychacze na tylnej głowicy, i muszę powiedzieć, że koło nie nosi śladów wytarcia, a paski wyglądają jak nowe, a nowe już nie są. jak mamy silnik I4 , to i wibracje większe itd, ale v6 - naprawdę to jest równy silnik w pracy - może nie v8 ale pracuje równo i nie ma takich problemów.


Każdy układ cylindrów silnika ma swoje charakterystyczne wibracje i sposoby aby je niwelować. Jedyne konfiguracje które nie potrzebują dodatkowego wyważenia to B6, B12, I6, V12,

Tutaj jest ciekawy artykuł
http://www.autozine.org/t...ine/smooth1.htm

VirMan - 08-06-2013, 22:20

Tak dziś wpadłem przez przypadek na taką aukcję ;)

http://www.ebay.com/itm/C...9&_qi=RTM759770

czyżby kopia mojego koła ? :D

mazda10000 - 13-10-2013, 14:28

Czytuje czasem forum 3000gt i natknąłem się na ciekawy temat, dotyczący koła pasowego, mam nadzieję że się nie obrażą jak Wam to pokażę

http://www.3000gt-forum.c...der=asc&start=0

lukasz12 - 13-10-2013, 17:03

mazda10000 napisał/a:
Czytuje czasem forum 3000gt i natknąłem się na ciekawy temat, dotyczący koła pasowego, mam nadzieję że się nie obrażą jak Wam to pokażę

http://www.3000gt-forum.c...der=asc&start=0


Nie wiadomo, w końcu to elitarne forum - tylko dla posiadaczy 3000GT,a nie dla "szaraków" co Sigmami jeżdżą.

mazda10000 - 13-10-2013, 19:21

Heh :D Mniejsza o to, w każdym razie wiadomo, że można kupić nowy zamiennik i to nawet w Polsce, za w miarę ludzkie pieniądze i nie jesteśmy zdani tylko na używki i wątpliwej skuteczności regenerację
katzenjammer - 05-12-2016, 09:53

Co do koła pasowego od Hyundaia Sonaty 89-98, to które oglądałem różniło się od tego w Sigmie, bieżnia o większej średnicy nie jest na wieloklin. SOHC 12V

Pozdrawiam!

mmatulek - 05-12-2016, 20:15

No właśnie.... nie dla szaraków. Trzeba się zarejestrować.... mazda10000 podrzuć tekst co piszą, a przynajmniej esencję.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group