To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Nasze Miśki - Galant 2.5V6 EA5W by komarsnk

komarsnk - 14-08-2012, 00:12

moniaquba napisał/a:
Bezawaryjnej jazdy :)
To do ilu km nadajesz teraz na CB?? :P

Dzieki :)
Wiesz co nie powiem Ci bo dalej walcze :)
Tą nową antenę oddałem bo stwierdziłem że nowe radio dobrze gra że starą anteną:)
Ale postanowiłem zrobić jej przegląd i to co tam zobaczyłem w tym magnesów powaliło mnie z nóg ;( obudowa magnesu jest jedną wielką rdzą... Próbuje to oczyścić bo przecież na pewno tam nie ma masy (która w magnesówkach i tak jest dyskusyjna) ale podejrzewam że i tak skończy się na nowej antenie... Ale tym razem montowanej na stałe do relingu :D
Jak skończę wszystkie przeboje to zdam relację z zasięgu :D

komarsnk - 30-08-2012, 12:55

No to jest jasność co do radia CB :)
Skończyło się jednak na nowym radiu - Lafayette Ermes PRO.
Działa elegancko ze starą wyremontowaną anteną magnesową :D
Skręcać dużo nie trzeba - tak 1/4 skali a w mieście 1/3, czasem na pół, ale to radio ma wyczepistą funkcję automatycznej redukcji szumów więc w mieście tylko z tym jeżdżę :)
Jak wyjechałem na jakąś górkę koło Wieliczki to słyszałem nadawców na wylocie z Limanowej :D nadawanie też jest przyzwoite - do 10km. Jedyne co to mi mówią, że cicho mnie słychać... ale ja już tak mówię po prostu :D :D

Gorzej bo coś mi zaczyna ostatnio stukać w przekładni kierowniczej :/ Muszę zbadać czy to któryś drążek (tak to brzmi) czy te zmęczone przez całe kosmiczne 20 tys. km. (w rok) końcówki Yamato z popękanymi gumami...

Sir_Futur - 01-09-2012, 08:34

Ja u siebie używałem Unidena 520 XL (nie wiem czemu nie chciałeś tego napisać...), Alana 42 Multi, a teraz mam Presidenta Taylora z 1988 roku i nigdy nie miałem problemu z polem elektromagnetycznym. Fachowcem nie jestem, ale to może być wina anteny że radio szumi bądź wydaje dziwne dźwięki. Galant jest jednym z najlepiej odfiltrowanych samochodów... Szerokości.
komarsnk - 01-09-2012, 09:45

Sir_Futur napisał/a:
Ja u siebie używałem Unidena 520 XL (nie wiem czemu nie chciałeś tego napisać...),

Przezorności nigdy za wiele :D ja miałem pro 510 XL

Sir_Futur napisał/a:
to może być wina anteny że radio szumi bądź wydaje dziwne dźwięki.

Próbowałem również nową antenę - nie byle jaką - Sirio ML145 - fakt, że też na magnesie ale poprawa była bardzo niewielka. Możliwe, że albo mi się altek kończy albo mam już słabe masy na budzie... :( nie wiem.
A jaką Ty antenę używasz?

Sir_Futur - 03-09-2012, 23:40

W tym momencie używam Presidenta SuperFloridy. Trochę radyjek już słyszałem i nauczyłem się że jak chcesz mieć CB, to tylko President. A wszystko inne to szumofony. No chyba że możesz sobie pozwolić na RCI, Yaesu lub ori amerykańską Cobrę, no to sprawa wygląda inaczej... :)
Moja rada. Jedź gdzieś, żeby zestroić antenę do auta. Sprawdź czy antena ma folię pod magnesem, czy jest szczelna, nieskorodowana, może coś się w środku odlutowało... To wszystko jak się poskłada ma naprawdę spore znaczenie. Następnie radio, podłączenie, styki, mikrofon (wtyk). Do podłączenia radia do zasilania nie radzę używać rozgałęźników... Chyba że zwyczajnych, bez świecących diod... :) Posprawdzaj i powinno być OK.
A jaki sprzęt obecnie posiadasz?

komarsnk - 04-09-2012, 00:04

Sir_Futur napisał/a:
W tym momencie używam Presidenta SuperFloridy. Trochę radyjek już słyszałem i nauczyłem się że jak chcesz mieć CB, to tylko President. A wszystko inne to szumofony. No chyba że możesz sobie pozwolić na RCI, Yaesu lub ori amerykańską Cobrę, no to sprawa wygląda inaczej... :)
Moja rada. Jedź gdzieś, żeby zestroić antenę do auta. Sprawdź czy antena ma folię pod magnesem, czy jest szczelna, nieskorodowana, może coś się w środku odlutowało... To wszystko jak się poskłada ma naprawdę spore znaczenie. Następnie radio, podłączenie, styki, mikrofon (wtyk). Do podłączenia radia do zasilania nie radzę używać rozgałęźników... Chyba że zwyczajnych, bez świecących diod... :) Posprawdzaj i powinno być OK.
A jaki sprzęt obecnie posiadasz?

Tak jak pisałem wczesniej: zrobiłem antenie porządną renowację: wszystkie elementy zostały wrzucone do odrdzewiacza na noc, rano były cycuś. Poskładałem ładnie, nakleiłem folię aluminiową na cienkiej warstwie jakiegoś kleju polimerowego, założyłem nową gumę. Sprawdzone miernikiem, masa ma przejście, gorąca żyła z promiennikiem też. SWR mam 1 na kanale 1, 1 na kanale 20, i 1,3 na kanale 40 więc dość nieźle :D
Obecnie nie narzekam na zestaw - jest całkiem przyzwoicie, działa na max możliwości tej anteny.
Antena Lemm AT 71
Radio Lafayette Ermes Pro - nówka więc tam nic się nie dzieje :) na zasilaniu z zapalniczki.
Ja też już kilka lat jeżdzę z CB i trochę problemów miałem, i wiem jak brzmią zakłócenia z auta a jak zwykłe szumy z eteru i to co teraz zbieram to w zdecydowanej większości szumy z eteru :)

Sir_Futur - 04-09-2012, 08:04

Oznacza to że doszedłeś ładu z tematem. Ja Ci mówię... Zmień na Presidenta. :)
komarsnk - 04-09-2012, 08:13

Sir_Futur napisał/a:
Oznacza to że doszedłeś ładu z tematem. Ja Ci mówię... Zmień na Presidenta. :)

Wiesz - marka to nie wszystko :)
Przecież President Harry to jest to samo co Uniden pro 520 bo to jest dokładnie ta sama płyta z podzespołami :) Więc czasem nie ma co się napalać :)

Sir_Futur - 04-09-2012, 21:52

Ja wiem swoje...
komarsnk - 12-09-2012, 15:47

Ostatnio poświęciłem trochę czasu kwestii tylnych hamulców bo od dłuższego czasu mnie to martwiło...
Klasyka: rozebrałem wszystko, poczyściłem, posmarowałem co się dało smarem miedzianym - działa. Dodam jeszcze, że chyba w końcu szarpnę się na zestaw nowych prowadnic zacisków na przód i na tył bo 3 z 8 mają wżery na dużych powierzchniach i wiem, że na długa metę to nie będzie dobrze działało :-X
Po złożeniu - przejażdżka...
Auto hamuje... inaczej. Czuć, że mniej nurkuje i tył hamuje bardziej ale pedał zrobił się jakiś taki bardziej miękki :|
Było nawet tak, że mogłem wcisnąć heble w podłogę (wcześniej tak nie było) i nie załączył ABSu. Teraz jest trochę lepiej - już potrafi zahamować tak, żeby ABS pochrupał ale pedał jest wciąż miękki... Wiem, że czeka mnie też wymiana płynu hamulcowego ale czekam z tym aż będę miał kumpla do pompowania :D
Zobaczymy czy po wymianie płynu i odpowietrzeniu będzie coś lepiej...
Mam tylko nadzieję, że to nie oznacza początku końca pompy...
Dodam jeszcze jedną moją obserwację: od początku tak miałem, że jak jadę z klimą i stoję np. na światłach, hamulec wciśnięty, sprężarka działa, obroty są podniesione na ok. 900. Gdy tak trzymam ten pedał wciśnięty i sprężarka się wyłączy i obroty spadają, czuję jak pedał wpada mi głębiej jakieś 2-3 cm (powiedzmy, że mierzone na jego końcu :) ). Czy to normalne? :?

Tomii - 12-09-2012, 18:35

komarsnk napisał/a:

Gdy tak trzymam ten pedał wciśnięty i sprężarka się wyłączy i obroty spadają, czuję jak pedał wpada mi głębiej jakieś 2-3 cm (powiedzmy, że mierzone na jego końcu :) ). Czy to normalne? :?


mam tak samo

Hugo - 12-09-2012, 18:59

komarsnk napisał/a:
jak jadę z klimą i stoję np. na światłach, hamulec wciśnięty, sprężarka działa, obroty są podniesione na ok. 900. Gdy tak trzymam ten pedał wciśnięty i sprężarka się wyłączy i obroty spadają, czuję jak pedał wpada mi głębiej jakieś 2-3 cm (powiedzmy, że mierzone na jego końcu ).
Też tak mam.
komarsnk - 12-09-2012, 19:09

A no to luz :D
To zmienię płyn i zobaczymy co się będzie działo :)

Sir_Futur - 14-09-2012, 08:01

Stawiałbym na zapowietrzony układ.
Weź kumpla i posadź za fajerą, a Ty biegaj i odpowietrzaj przy każdym kole.
Pamiętaj o uzupełnieniu płynu po odpowietrzaniu. Lubi czasem trochę uciec...

komarsnk - 12-10-2012, 18:05

No i stało się... W trybie pilnym musiałem zamówić wysprzęglik bo ten chyba ma już dość... Nie będę bawił się w zestawy naprawcze bo ten może być w środku zjedzony więc zamówiłem w IC wysprzęglik TRW za ok.40zł (dziwne ale podobno ma być). Przy okazji wziąłem zestaw naprawczy pompy sprzęgła chociaż nie mam pewności, że będzie pasował bo w katalogach go nie było. Koleś zasugerował żeby wziąć zestaw do galanta V :) może akurat :) Przy okazji nowy płyn oczywiście - mam nadzieję, ze 0,5L wystarczy :D
Mam też nadzieję, że poradzę sobie sam z wymianą tego wszystkiego :roll:
Sprzęgło nieciekawie już działa, szczególnie na zimno aczkolwiek dziś przy redukcji z 5 na 4 na autostradzie tak nisko złapało, że trochę się wystrachałem... :|
Dam znać czy pomogło :D
oczywiście czeka jeszcze sprawa płyny hamulcowego i jako proprytet - zlanie wody z układu chłodzenia i zalanie K2 Kuler - ciekawe czy sprawdzi się ten płyn...



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group