To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Space Star Ogólne - zmiana radia

jewiurz - 15-01-2013, 14:33

cns80 napisał/a:
Jedynie przyciski na kole kierownicy maja jakies spektrum zastosowań.

Taaaa, i przyciski są za każdym razem są w innym miejscu zależnie jak koła skręcone :P
Teraz mam właśnie pilota na kierownicy... a w Spejsie miałem właśnie Sony z pilotem i również polecam :idea:

cns80 - 15-01-2013, 15:13

jewiurz napisał/a:
Taaaa, i przyciski są za każdym razem są w innym miejscu zależnie jak koła skręcone :P
Zazwyczaj nie bawię się radiem wykonujac manewry na drodze. To moze poczekac na dogodniejszą chwilę. Wtedy kierownicę mam prosto i nie widzę problemu.

Ale jak już pisałem to moja subiektywna opinia.

Papiez - 15-01-2013, 19:45

Wiesz, posiadanie pilota przez to radio nie jest dla mnie zadnym, wyznacznikiem ;) poporstu porozgladalem sie troche po naszym rynku i to radyjko jest naprawde bardzo dobre za przywoita cene... pozatym podoba sie mojej dziewczynie :P pilot pewnie wyladuje w schowku albo w domu w pudelku :P co do masy to ma ktos z was oryginalne radio? wydaje mi sie ze to jest ten czarny kabel przypiety najbardziej po prawej, czy sie myle? i wtedy mam go chyba przypiac bo tego srebrnego kolka w nowym radiu (na zdjeciu tylnego panelu jest ono w lewym dolnym rogu) czy sie myle?

[ Dodano: 15-01-2013, 19:52 ]


a tak wyglada moj tylny panel radia... jakby to mialo wam jakos pomoc w pomocy mi ;)

jedna malutka rzecz ktorej sie jeszcze obawiam to taka ze to radio nie bedzie mi pasowalo wymiarowo, juz jeden kolega mi pisal ze bedzie pasowalo na 100% ale jak patrze na jedno i drugie to, to "nowe" wydaje mi sie wezsze... jest taka mozliwosc w ogole?

plecho1 - 15-01-2013, 20:29

W obecnej Carismie też mam ten kabel masowy ale w poprzedniej GDI z 1999 takiego kabla nie było. Najprawdopodobniej masa do oryginalnego radia była doprowadzona poprzez antenę. Ja tamto auto kupiłem z nieoryginalnym radiem podłączonym przez podobną przejściówkę jak podałem wcześniej z masą przykręconą do jakiegoś kawałka metalu w miejscu, gdzie siedzi radio.
SiMa - 16-01-2013, 07:18

Papiez, Ten czarny kabel, calkowicie z prawej, wpięty w radio, to właśnie masa :wink:
cns80 - 16-01-2013, 08:04

Papiez napisał/a:
co do masy to ma ktos z was oryginalne radio? wydaje mi sie ze to jest ten czarny kabel przypiety najbardziej po prawej, czy sie myle?
Nie mylisz się :)

Papiez napisał/a:
jedna malutka rzecz ktorej sie jeszcze obawiam to taka ze to radio nie bedzie mi pasowalo wymiarowo, juz jeden kolega mi pisal ze bedzie pasowalo na 100% ale jak patrze na jedno i drugie to, to "nowe" wydaje mi sie wezsze... jest taka mozliwosc w ogole?
1DIN to 1DIN. Nie ma opcji żeby nie pasował. Pomijając dziwne radia fabryczne zabudowane w desce nowych samochodów to każde jedno radio jest 1DIN lub 2DIN (2x grubsze) więc musi pasować.

Za nim zamontujesz od razu przemyśl czy chcesz żeby grało tak jak teraz czyli po przekręceniu kluczyka, czy wolisz żeby grało też bez kluczyka. Jest to łatwa kwestia podmiany jednego kabla.

Faraday - 16-01-2013, 10:56

pablo eldiablo napisał/a:
Jeśli decydujesz się na Sony, możesz dokupić pilot-joystick rmx4s albo rmx2s.

Bardzo dziękuję za informację. Przejrzałem sklepy i allegro w poszukiwaniu tego pilota i wiem, gdzie mogłbym go nabyć... jednakże po wczorajszej przejażdżce Carismą doszedłem do wniosku, że pilot jest zupełnie zbedny. Radio jest na tyle wysoko, że dostęp do niego jest bardzo swobodny. Wyświetlacz widać bardzo dobrze i naprawdę nie ma potrzeby używania dodatkowego pilota. Z resztą byłby on niewidoczny gdybym zamontował go na kolumnie kierownicy i dostęp do niego byłby utrudniony.

Myślę, że pilot to jest bardzo dobre rozwiązanie, ale niestety nie dla mnie i mojego auta.

Papiez - 16-01-2013, 20:22

cns80

A na czym polega ta podmiana kabla?

plecho1 - 16-01-2013, 20:42

Do radia idą dwa plusy, oryginalnie jeden jest zasilany ciągle a drugi dopiero jak przekręcisz klucz w stacyjce na pierwszą pozycję. Jest to przewód sterujący, jeśli pojawi sie na nim napięcie, to wtedy można odpalić radio lub radio same wtedy się odpala. Można też te dwa kable plusowe wychodzące z radia podłączyć pod plus na którym jest ciągle napięcie i wtedy radio będzie można odpalić bez wkładania klucza do stacyjki ale wtedy nie będzie się samo włączało po przekręceniu klucza na pierwszą pozycję i nie będzie się samo wyłączało po wyjęciu klucza ze stacyjki.
pablo eldiablo - 16-01-2013, 23:07

... i dodatkowo takie stałe podpięcie radia - obejście stacyjki - powoduje większe zużycie prądu, gdy radio jest wyłączone. Radio zawsze pobiera odrobinę prądu na podtrzymanie pamięci, ale podłączenie nie przez stacyjkę, a ciągle, powoduje zwiększenie poboru i tym samym szybsze rozładowywanie akumulatora. Nie ma to większego znaczenia przy nowej baterii, ale przy starej i w zimie może robić różnicę... :?
Wg. elektryków samochodowych z jakimi rozmawiałem, zgodnie ze sztuką podpina się przez stacyjkę. 8)

plecho1 - 16-01-2013, 23:14

Z pominięciem stacyjki miałem tylko w jednym aucie, w którym zasilenie po stacyjce działało dopiero po włączeniu na zapłon. W innych przypadkach według mnie nie ma sensu tak podłączać.
Papiez - 17-01-2013, 00:38

a mam jeszcze pytanie dotyczace tych dwoch wejsc na tylnim panelu nowego radia L i R domysalem sie ze jest to swego rodzaju "rodzielnik" na glosniki, pytanie czy jak tego nie podlacze to bedzie wszystko smigalo? bo podlaczyc tego nie mam jak zbardzo...
plecho1 - 17-01-2013, 06:17

To jest wyjście sygnału na wzmacniacz i nie musisz tego nigdzie podłączać. Tu masz schemat tego co Cię interesuje http://www.forum.alfaholi..._kostka_iso.jpg
cns80 - 17-01-2013, 07:41

plecho1 napisał/a:
Do radia idą dwa plusy, oryginalnie jeden jest zasilany ciągle a drugi dopiero jak przekręcisz klucz w stacyjce na pierwszą pozycję. Jest to przewód sterujący, jeśli pojawi sie na nim napięcie, to wtedy można odpalić radio lub radio same wtedy się odpala. Można też te dwa kable plusowe wychodzące z radia podłączyć pod plus na którym jest ciągle napięcie i wtedy radio będzie można odpalić bez wkładania klucza do stacyjki ale wtedy nie będzie się samo włączało po przekręceniu klucza na pierwszą pozycję i nie będzie się samo wyłączało po wyjęciu klucza ze stacyjki.
Zgadza się.

pablo eldiablo napisał/a:
... i dodatkowo takie stałe podpięcie radia - obejście stacyjki - powoduje większe zużycie prądu, gdy radio jest wyłączone. Radio zawsze pobiera odrobinę prądu na podtrzymanie pamięci, ale podłączenie nie przez stacyjkę, a ciągle, powoduje zwiększenie poboru i tym samym szybsze rozładowywanie akumulatora.
Opowiadasz bajki. Radio niezależnie od sposobu podłączenia pobiera prąd do potrzymania pamięci (tyle co alarm albo jeszcze mniej). I nawet jak podłączysz na stałe zasilanie to pobór prądu się nie zwiększy, bo przecież radio jest wyłączone. Co niby miałoby pobierać ten prąd ? Ilość prądu dostarczona do radia nie zmienia się w zależności od sposobu podłączenia.
Faraday - 17-01-2013, 07:43

pablo eldiablo napisał/a:
... i dodatkowo takie stałe podpięcie radia - obejście stacyjki - powoduje większe zużycie prądu, gdy radio jest wyłączone. Radio zawsze pobiera odrobinę prądu na podtrzymanie pamięci, ale podłączenie nie przez stacyjkę, a ciągle, powoduje zwiększenie poboru i tym samym szybsze rozładowywanie akumulatora. Nie ma to większego znaczenia przy nowej baterii, ale przy starej i w zimie może robić różnicę... :?
Wg. elektryków samochodowych z jakimi rozmawiałem, zgodnie ze sztuką podpina się przez stacyjkę. 8)

No i to jest konkretny argument za tym, aby poprawić instalację.

W mojej Cari po zakupie auta mam radio podłączone "na stałe" i przy poprzednim akumulatorze zauważyłem rozładowywanie. Teraz jest nowy i raczej się nie rozładuje, ale poprzedni nawet latem "trzymał" max. tydzień. Jeśli auto nie jeździło przez ten czas, to trzeba było go doładowywać. Zastanawiałem się, dlaczego. Teraz już wiem :)

Obejrzę instalację i nowe radio podłączę pod stacyjkę.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group