To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Space Star Techniczne - [MSS ALL] Kontrolka recznego.

emjot - 19-09-2013, 08:58

Czy taki objaw mogą dawać zużyte / zapieczone cylinderki? Wczoraj super, dzisiaj znowu hamulec prawy tył zapieczony i gorąca felga. Czuć, że auto hamuje. Stało się to po ok. 20km jazdy podczas normalnego hamowania.
cns80 - 19-09-2013, 09:18

emjot napisał/a:
Czy taki objaw mogą dawać zużyte / zapieczone cylinderki? Wczoraj super, dzisiaj znowu hamulec prawy tył zapieczony i gorąca felga. Czuć, że auto hamuje. Stało się to po ok. 20km jazdy podczas normalnego hamowania.
Masz cały zacisk do reanimacji (a najlepiej oba. Wszystko do czyszczenia plus wymiana uszczelniaczy na dźwigienkach ręcznego. Jak uszczelniacze na tłoczkach są całe to możesz je założyć z powrotem.
Podejrzewam że w twojej okolicy nikt się tym nie zajmuje (tylko w Polsce takie rzeczy :) ) więc pozostanie Ci:
- kupić nowe zaciski (nie chcesz wiedzieć ile kosztują),
- rozruszać stare (pewnie ktoś Ci je rozbierze i przeczyści, ale problem będzie wracał)
- skontaktować się z kolegą czarnuch23 ustalić cenę i wysłać mu do reanimacji (ale będziesz jakiś czas bez samochodu).

Mi już kolega zrobił dwa komplety (w MSS i Carismie) i jestem zadowolony.

Ewentualnie opcja łączona czyli kupić u Futrzanego 2 zaciski używane, poprosić o wysłanie do czarnucha i po reanimacji o wysłanie do Ciebie, a tam na miejscu ktoś Ci założy i odpowietrzy :)

emjot - 19-09-2013, 10:24

Hehe... muszę poprawić profil. Jestem już w Polsce...

Zacisk samemu powinienem dać radę wymienić, roboty tyle co przy wymianie tarcz + odpowietrzenie, ale nie wiem, czy z regeneracją sobie poradzę. Poza tym moje zaciski są (wizualnie) już dość mocno zużyte i trochę zjedzone przez rdzę.
Mój mechanior za regenerację zacisku w Zafirze wziął 200, widziałem nowe zaciski za 280. Hmmm...

cns80 - 19-09-2013, 11:28

emjot napisał/a:
widziałem nowe zaciski za 280.
Znaczy się używane :)

emjot napisał/a:
Poza tym moje zaciski są (wizualnie) już dość mocno zużyte i trochę zjedzone przez rdzę.
Ważne co w środku :)
emjot - 19-09-2013, 11:40

Nie, nowy... np. tutaj

Tylko jest kaucja za zwrot starego zacisku - tego nie dopatrzyłem...
Jest jakiś tutorial odnośnie regeneracji zacisku? Jakieś specjalne narzędzia są potrzebne? Może się spróbuję do tego przymierzyć...

cns80 - 19-09-2013, 11:45

emjot napisał/a:
Jakieś specjalne narzędzia są potrzebne?
Doświadczenie :) Żeby to zrobić tak zeby przy pierwszym mocnym hamowaniu nie wystrzelił uszczelniacz :) No i pierścień Segera musisz jakoś ściągnąć i założyć, a lubią się złamać.

Cytat:
Nie, nowy... np. tutaj
Hmm.. ale skoro domagają się zwrotu starego to chyba po prostu je regenerują. Bo inaczej po co by to było ? Dziwne to jakieś.
emjot - 19-09-2013, 12:07

Samochód musi jeździć. Używam go codziennie do pracy. Szukam nowego. Może od Cari lub Volvo podejdzie? Na alle można też kupić regenerowany zacisk za 250pln.
Bizi78 - 19-09-2013, 18:46

cns80 napisał/a:
Hmm.. ale skoro domagają się zwrotu starego to chyba po prostu je regenerują. Bo inaczej po co by to było ? Dziwne to jakieś.

Jeśli nadaje się do regeneracji to zwracają kaucję a jak się nie nadaje to nie wiem :wink: .

Ja kupowałem od tego gościa i jest wszystko ok, nie musisz płacić kaucji ani nic wysyłać :D .
Zacisk z jarzmem.
Oczywiście lepiej wcześniej się jeszcze upewnić czy masz taki sam :D .

Ewentualnie tutaj masz firmę regenerującą zaciski.

emjot - 19-09-2013, 21:13

OK, czyli od Volvo V40/S40 podchodzą? Dlaczego zdecydowałeś się na wymianę całych zacisków a nie regenerację? (tak pytam, decyzja przede mną...)
cns80 - 20-09-2013, 07:41

Bizi78 napisał/a:
Jeśli nadaje się do regeneracji to zwracają kaucję a jak się nie nadaje to nie wiem :wink: .
O to mi właśnie chodziło że to nie jest nowy tylko regenerowany :)
Bizi78 - 20-09-2013, 07:43

Za dwie sztuki z jarzmami zapłaciłem około 600zł.
Zregenerowanie w moim przypadku (wymiana tłoczka, gumek, odpowietrznika, malowanie, koszt transportu do firmy) pewnie wyszła by jeszcze drożej :mrgreen: .
Mój zacisk po zdjęciu z auta :shock: .



Po drugie, już parę razy był delikatnie regenerowany i miałem dość :evil: .
Jak zdecydujesz się na wymianę lub regenerację to dodatkowo wymień linki ręcznego.
Dodatkowo rada mojego mechanika, jak nie chcesz mieć problemów z tylnymi zaciskami to używaj ręcznego :D .

cns80 - 20-09-2013, 07:50

Bizi78 napisał/a:
Mój zacisk po zdjęciu z auta :shock: .
Znajomo wygląda :)

Bizi78 napisał/a:
jak nie chcesz mieć problemów z tylnymi zaciskami to używaj ręcznego :D .
Do nawrotów :P

Uważajcie z tymi regenerowanymi, bo czasem panowie tak namiętnie je piaskują ze zaciera się rant od gumki i potrafi zejść :(

Bizi78 - 20-09-2013, 07:51

cns80 napisał/a:
O to mi właśnie chodziło że to nie jest nowy tylko regenerowany :)

Mój z powyższej aukcji na 100% był nowy, oczywiście to zamiennik TRW.
Jak chcesz kupić ori w ASO to pewnie koszt sztuki przekroczy 600zł.
Mitsusyle chyba miał kiedyś zestaw naprawczy ręcznego, koszt coś około 300zł jak dobrze pamiętam :shock: .
EDIT:
Wydaje mi się, że jak zacisk jest regenerowany to musi być adnotacja o tym, tak jak np. w sprzęcie foto refubrished czy jakoś tam :P .

cns80 - 20-09-2013, 08:13

Bizi78 napisał/a:
Wydaje mi się, że jak zacisk jest regenerowany to musi być adnotacja o tym,
No też mi się tak wydaje, dlatego dziwi mnie kaucja za zwrot starego.
Bizi78 - 21-09-2013, 00:20

Na stronie motoneo.pl przy zaciskach jest adnotacja: produkt podlegający wymianie przy zakupie nowego.
Kiedyś taka adnotacja była też na stronie IC.
Czyli, kupując w sklepie to płacisz za zacisk + kaucję i po montażu oddajesz stary zacisk do sklepu i odzyskujesz kaucję.
Tutaj masz przykład zacisku do Forda.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group