To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Chcę Kupić Space Stara - [MSS DID] Oceńcie proszę tego Space Stara :)

tomwasz - 25-03-2014, 21:31

A jak z awaryjnością? Myślałem nawet o 1.3...
pablo eldiablo - 27-03-2014, 10:40

tomwasz napisał/a:
A jak z awaryjnością? Myślałem nawet o 1.3...


1.3, 1.6 i 1.8 MPI (nie GDI!) to pokrewne silniki, co do zasady bezawaryjne. Ja miałem i 1.3 i 1.6 - i polecam 1.6. Pod tą samą nogą (moją ;-) ) palił zauważalnie mniej niż 1.3, bo jazda odbywała się na niższych obrotach przy tych samych predkościach przelotowych. Przyśpieszenie i komfort wyprzedzania też lepszy.

Podejrzewam, że 1.8 MPI byłby jeszcze fajniejszy - tylko niestety jest najmniej popularny, pojawił się dopiero pod koniec produkcji MSS.

Co do poprzednich wypowiedzi w tym wątku odnośnie Pb vs. ON - też raczej nieufnie podchodziłbym do starych, ale już nowoczesnych diesli. To takie proszenie się o kłopoty przy praktycznie żadnych oszczędnościach na paliwie.

Dla przykładu: jeździłem swego czasu służbowym dieslem Peugeot 307 SW 2.0 HDI 90HP. Opinia o nim panuje, że to bardzo oszczędny silnik. Palił mi po Warszawie więcej, niż MSS 1.6. W trasie był oszczędniejszy - ale raptem o 0,5-1,0 litr/100km. Przy tych samych cenach benzyny i oleju na stacjach - nie warto ryzykować kosztownych napraw wtryskiwaczy, kól dwumasowych, turbin itp...

kisian - 28-03-2014, 18:21

1,8 nie jest pokrewny, to motor z rodziny 4G9x. Pozostałe są bliźniacze z rodziny 4G1x.
tomwasz - 28-03-2014, 19:05

To znaczy, że który bardziej żywotny?

I jeszcze mam pytanie do doświadczonych: czy fabrycznie był montowany tempomat? W jakich wersjach?

kisian - 29-03-2014, 10:39

To znaczy że 1,3 i 1,6 będą po pewnym przebiegu paliły olej a 1,8 tego problemu nie ma. Są to słowa mechanika z ASO w Boguchwale, mój 1,6 pali olej...
RaVciO - 29-03-2014, 10:52

Określił jakoś bliżej "po pewnym przebiegu" ?
kisian - 29-03-2014, 20:11

Mój ma 180000 i pali olej. Według pewnych przekazów takie sytuacje miewają miejsce nawet po przekroczeniu 120000km. Być może u mnie sytuacja wynikła z przejścia z Castrola rallye 10w60 na Elfa 10W40. Teraz przeszedłem na Mobila. Miał być 5W50, mechanik walnął się i wlał 5W40. Wypaliło - olej. Fakt że mocy zyskał. Nie wiem czy z Ceramizera czy oleju. Po skończeniu zapasu 5W40 z bańki, dolewam 5W50 Peak Life. Chyba mniej go zużywa. Następny wleje znów 10W60 i zobaczymy. Baz jest od przebiegu 18000km do dziś.
RaVciO - 29-03-2014, 22:50

Ile dolewasz oleju na 10.000km?


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group