To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Nasze nieMiśki ;-) - VW Golf II 1.8 91' by arturj123

Krzyzak - 18-09-2012, 09:26

właśnie chodzi o to, że ja to E3 specjalnie nie dbałem - dopiero ostatnie 4 lata, kiedy przeszedł na emeryturę :) , to zaczął zimować w garażu i zacząłem go dopieszczać
fakt że miał dziurę w progu, ale widziałem ją już 12 lat temu i wyglądało jakby ktoś postawił śrubę na łapie podnośnika a potem na tym auto
i od tej dziury szło dalej
kupiłem 2 tylne ćwiartki od takiego samego Galanta, kompletnie zdrowe (co świadczy, że nie każdy E3 ma zgnite końcówki progów i że nie jest to normą) i rok temu to zrobiłem
poza tym tam nie ma rdzy (nie liczę elementów klepanych po dzwonie)

custom - 18-09-2012, 09:34

Krzyzak napisał/a:
właśnie chodzi o to, że ja to E3 specjalnie nie dbałem - dopiero ostatnie 4 lata, kiedy przeszedł na emeryturę :) , to zaczął zimować w garażu i zacząłem go dopieszczać
fakt że miał dziurę w progu, ale widziałem ją już 12 lat temu i wyglądało jakby ktoś postawił śrubę na łapie podnośnika a potem na tym auto
i od tej dziury szło dalej
kupiłem 2 tylne ćwiartki od takiego samego Galanta, kompletnie zdrowe (co świadczy, że nie każdy E3 ma zgnite końcówki progów i że nie jest to normą) i rok temu to zrobiłem
poza tym tam nie ma rdzy (nie liczę elementów klepanych po dzwonie)


Widocznie maiłeś trochę szczęścia :D

Niestety japonczyki do dziś nie grzeszą zabezpieczeniem antykorozyjnym wiem z praktyki ale to jest jedna z niewielu ich wad.

Bizi78 - 18-09-2012, 09:54

Dobra coby nie być gołosłownym pozwalam sobie wstawić fotkę rodzinnego golfa mk2:



Tylko taką fotkę mam bo autko przebywa z właścicielem na wiosce 75km od Czewy :D .
Proponuję zakończyć w tym temacie dyskusję na temat: co jest lepsze VW czy Mitsu :wink: .

arturj123 - 18-09-2012, 15:27

Ciekawa dyskusja, mi nie przeszkadza. Jeśli chodzi o atrapę to możliwe, że była zmieniana, jakiś dzwon mógł się przytrafić. Jeszcze nie jechałem nim w nocy, ciekawi mnie jak "świeci". Żarówki H4 Osram Bilux (taki przyzwoity standard).
Ładny ten Golf ze zdjęcia.
Mój ma sporawo jakiś głupotek do poprawy. Najciekawsze jest to, że kupując te auto poprzedni właściciel przez ponad 4 lata nic nie robił z blachami, jeździł cały rok i mimo że jest sporawo jakiś parchów, rys - jednak ta rdza nie "rozmnaża się" - marzenie by taką blachę miał Galant EA2A ....

Użytkując to auto, to co zdążyło mi się spodobać to:
- ilość schowków, jest ich naprawdę sporo
- wymiana żarówek H4 - nawet po ciemku da radę wymienić bez większego problemu
A to co mnie drażni, irytuje:
- auto jest "nudne" w środku, wprawdzie jeszcze brzydsze w tamtych latach miały wnętrze Audi 80 (wyżej cyfrowo bywało nieco lepiej) to do aut z Japonii, wielka różnica
- małe, bodajże 10 cm głośniki, co spotkam Golfa to trzeszczą, podobnie tu (znaczy się tu nie, bo je wyłączyłem)
- słabe hamulce - nie czuje pewności że wyhamuje, brak ABS-u.
- hmm a reszta to wyjdzie w praniu, choć nie wymagam od auta cudów

bbandi - 18-09-2012, 16:47

Miałem Golfa II 1.8 również 91' (5 drzwi) z czerwoną obwódką i 4 lampami z przodu + szyberdach reszta golas - rdzy to tam nie miałem nic, spód jak z fabryki - przyznam że miał lepsze blachy od mitsu...
arturj123 - 30-09-2012, 19:06

Wpadło kilka zdjęć. Auto puki co jeździ i miewa się nieźle:)
rezon - 30-09-2012, 20:15

Piękne autko. TO podobno ostatni prawdziwy Golf :)
czubekxx - 01-10-2012, 22:30

Co do blachy w 20-letnim aucie, to chyba kwestia tego, jak ktoś dbał o autko na przestrzeni tych lat...moje C52 nie miało grama rdzy, rocznik 91, a pamiętam Golfa II znajomej z tego samego rocznika - klapkę wlewu paliwa kleiliśmy klejem, bo wszystko tam wewnątrz było wyżarte, dziury na wylot... :?
arturj123 - 21-11-2012, 22:40

Żeby nie było, że Golfy są tak świetne że się nie psują to lista ostatnich napraw:
- sprzęgło - kompletne Sachs - stare coraz mocniej ślizgało się.
- świece Denso W20TT - 4 sztuki
- kupno 4 sztuk felg 13, poprzednik (Ford) zostawił dobre opony na zimę.
- korek wlewu oleju Febi-Bilstein
- osłony przegubów zewnętrznych (poprzednie wytrzymały aż rok...)

Hugo - 22-11-2012, 17:30

arturj123 napisał/a:
Żeby nie było, że Golfy są tak świetne że się nie psują to lista ostatnich napraw
No to teraz nam ładnie napisz ile kosztowały te części :mrgreen:
arturj123 - 22-11-2012, 20:25

Sprzęgło: ok.300 zł z wysyłką. Sachs (chyba najlepsze jakie jest dostępne na rynku)
Wymieniłem samemu, koszty: 4 piwa żywiec po 2.22,- dla mnie i dla kumpla, który pomógł mi zdemontować i zamontować skrzynię.

Świece Denso W20TT 44zł
4 felgi to nie wiem (jakieś używki za grosze)
osłony przegubów - jeden dostałem od poprzedniego właściciela, a drugi coś około 20 zł
korek wlewu oleju - ok.10 zł

arturj123 - 01-01-2013, 17:23

Ostatnimi czasu wymieniony palec rozdzielacza i kopułka - Beru - oraz żarówki TUNGSRAM H4 MEGALIGHT ULTRA +90%.
Kleju - 02-01-2013, 16:07

Miałem takiego golfa z identycznym silnikiem, robił dla mnie jako wół roboczy :D Przyczepka drzewa/węgla/dachówki nie było problemu 8)
Do -5stC odpalał na gazie, poniżej było trzeba przełączyć na benzynę :D Ale 90KM na gaźniku i jakieś +-850kg wagi robi swoje :lol:

Porównanie galanta do golfa trochę nie teges ;) Nie ta klasa auta ;) Można porównać golfa mk2 vs colt C5x ;) Miałem i to, i to, pod względem wyposażenia wygrywa Japończyk, ale golf bardziej praktyczniejszy i wg mnie dużo lepszy blacharsko. Silnik też nie do zajeżdżenia, mojego dałem tacie, który teraz go też używa "roboczo", na liczniku jest już 450tyś km... Z czego ponad 250tyś na lpg...

arturj123 - 30-06-2013, 16:43

Ostatnimi czasy na VW spadła prawdziwa plaga awarii....

Nie licząc klocków do wymiany, padły z tyłu wymienione jakoś 3-4 lata temu amortyzatory (gazowe Cofap - unikać jak ognia), uszkodził się mechanizm zamykania szyby pasażera, przestał działać licznik (to akurat była drobnostka) oraz nie da się otworzyć klapy tylnej.

Amortyzatory wymienione na Bilstein BTE 6129 (olejowe), klapa z tyłu już działa prawidłowo (drobnostka), pozostał problem z elektrycznym mechanizmem otwierania szyby.

Okazało się, że to oryginalne mechanizmy z Golfa GTi, a do rzeźbienia jest linka, koło nawijające linkę...

arturj123 - 25-08-2013, 11:53

Auto mimo, że nadal jeździ to znów wyskoczyło "coś"
Tym razem króciec(rozdzielacz) w układzie chłodzenia. Koszt naprawy .... 9 zł.

Niestety to nie wszystko, zaobserwowałem większy ubytek oleju.
Pomiar kompresji pokazał wyniki - 3 cylindry jak nówka, 1 słabszy - próba olejowa i jest okej, czyli może trochę spalać oleju.

Aby wykluczyć dalsze wycieki, wymieniłem uszczelkę pokrywy zaworów, a w planach sprawdzenie uszczelniaczy, wymiana korka spustu oleju i uszczelki miski olejowej.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group