Nasze Miśki - GALANT V6 AVANCE manual
azbest - 19-09-2012, 08:30
Owczar napisał/a: | Ale czy okazyjna cena jest warta tego by pogarszać bezpieczeństwo?
Po opadach deszczu ten samochód będzie wpadał w aquaplaning jak szalony. Na nowych dunlopach o rozmiarze 205 nie ma problemu by wpaść w aquplaning, a na tym rozmiarze będziesz musiał jechać wolniej od aut typu seicento. DO tej masy ta opona jest stanowczo za szeroka. Podobny problem będziesz miał na polskich nierównych drogach. Takie koło będzie miało tendencje to wpadania w drgania i gorzej będzie się trzymało nawierzchni.
Niezaprzeczalnie, na równej, suchej drodze trzyma się lepiej, ale takich dróg w Polsce mamy jak na lekarstwo |
Napewno skorzystam z waszych rad podczas kolejnego zakupu opon. Auto jednak służy mi głownie do jazdy po mocno zakorkowanym Wrocławiu więc i tak max pręktość jaką pocinam to prędkość seicenta które jedzie przede mną Swoją drogą... nie popadamy trochę w zbytnią skrajność ? Bez urazy ale 245 wzgledem zalecanej 215 to zaledwie 1.5 cm na stronę. Mój instynkt podpowiada mi, że raczej te 3cm nie stanowią tak wielkiej przepaści w temacie użytkowalności jak opisujecie Tymbardziej, że nie startujemy tymi autkami w rajdach WRC Pozdro
Owczar - 19-09-2012, 11:03
245, a 215 to 3cm różnicy na oponie. W stosunku do całej szerokości opony to jest dużo. Przy czym 215 to jest najszerszy rozmiar jaki dopuszczało mitsubishi. W autach przedliftowych były bodajże 195 na 15sto calowych felgach. W dieslach były nawet 185. A masa tych aut jest identyczna.
azbest napisał/a: | Mój instynkt podpowiada mi, że raczej te 3cm nie stanowią tak wielkiej przepaści w temacie użytkowalności jak opisujecie |
Twój instynkt Ci źle podpowiada, bo fizyka jest w tej kwestii bezlitosna Potwierdzają to nawet testy. Tylko, że nikt nie robił testów hamowania przed światłami, gdzie jest najbardziej nierówna nawierzchnia. Tutaj wąskie opony są dużo lepsze od szerokich. Inna sprawa, że w Galancie, na suchej nawierzchni nie będzie nawet lepszego hamowania na suchym, równym asfalcie, bo najsłabszym punktem przy takiej przyczepności będą już hamulce.
azbest napisał/a: | Tymbardziej, że nie startujemy tymi autkami w rajdach WRC Pozdro |
No właśnie nie, a Ty założyłeś opony na takie rajdy
Poza tym szerokości i zadowolenia z jazdy życzę No i witam w klubie posiadaczy Galanta V6
Tomek - 19-09-2012, 11:10
Owczar napisał/a: | 245, a 215 to 3cm różnicy na oponie. W stosunku do całej szerokości opony to jest dużo. Przy czym 215 to jest najszerszy rozmiar jaki dopuszczało mitsubishi. W autach przedliftowych były bodajże 195 na 15sto calowych felgach. W dieslach były nawet 185. A masa tych aut jest identyczna.
|
w 2.0 angliku były (albo bywały) 185 R14
azbest, załóż 195-205 a zobaczysz jak auto popyla
ja się już zimy nie mogę doczekać
azbest - 19-09-2012, 15:51
tomek84 napisał/a: | Owczar napisał/a: | 245, a 215 to 3cm różnicy na oponie. W stosunku do całej szerokości opony to jest dużo. Przy czym 215 to jest najszerszy rozmiar jaki dopuszczało mitsubishi. W autach przedliftowych były bodajże 195 na 15sto calowych felgach. W dieslach były nawet 185. A masa tych aut jest identyczna.
|
w 2.0 angliku były (albo bywały) 185 R14
azbest, załóż 195-205 a zobaczysz jak auto popyla
ja się już zimy nie mogę doczekać |
Na zime już czekają 195
|
|
|