Carisma - Ogólne - [Cari 1.8 GDI] Carisma: wymiana silnika 1.8 GDI na mocniejsz
SHARK1979 - 28-09-2012, 21:49
Klikałem dziś w tym temacie i nic nie widzę
Więc jeszcze raz
xluki napisał/a: | zenedith, widziałem swego czasu na mobile.de Carismę z silnikiem z Volvo V40 T4 (200KM) |
Jeśli ktoś ma kasę to ciekawy pomysł, ten silnik naprawdę daje radę
zenedith napisał/a: | Planowałem zamknąć się ze swapem w 7k zł i tyle jestem w stanie dać.. |
Myślę że nie są jakieś małe pieniądze bo znajomy wsadził teraz 2.8 v6 do bory i dał za przekłąde z silnikiem oraz skrzynką kole 8.5tyś więc to real
Fajnie że jest ktoś kto ma pomysł i chce go zrealizować jestem za i powodzonka w temacie
ReaperEzg - 29-09-2012, 16:32
Ja również jestem za, bo jeśli ktoś myśli o zwiększeniu mocy, propozycje typu zmień auto, to kiepski pomysł, jeśli coś mieści się w rozsądku finansowym ( zależy od grubości portfela ) niech walczy. Nie jestem jakimś super znawcą aut japońskich ale auto to auto, zdenerwowało mnie tutaj kilka wypowiedzi, jeśli tylko usiądę przy kompie, wrzucę kilka krótkich filmików z przebiegu mojego swapu i w jednym z opli, ze 115 konnej ósemki na 150 KM 16v, w warunkach garażowych to mało powiedziane, fakt druciarstwo, ale jeździ już trochę lat, nie będę sie rozpisywał co było wymieniane prócz motoru bo to nie jest temat o niemcu
xluki - 29-09-2012, 20:26
Swap jest wykonalny w tych pieniądzach ze względu na to, że nie trzeba dużo rzeźbić. Mocowanie silnika jest takie same, więc najważniejszy problem z głowy. Czekam na efekty!
zenedith - 29-09-2012, 21:22
Wraz z mechanikiem szukamy silnika - ale nie robimy tego na hop-siup - silnik MUSI być w dość dobrym stanie i nie spieszymy się z jego zakupem (analogicznie skrzynia biegów).
Głównie rozważamy zakup walniętego "anglika" albo przynajmniej tego, co nas z niego interesuje.
Zatem czasowo nie wiem, czy uda nam się do końca tego roku - obstawiam raczej początek wiosny (zatem jeśli ktoś będzie chciał coś po swapie z mojej cari to najwcześniej wiosna).
Cieszę się, że pojawiły się wypowiedzi utwierdzające mnie w przekonaniu, że jest sens to zrobić.
PS. Jutro idę kolejny raz na tor poznań (tptd.pl) - zapewne ostatnia taka szansa do mojej cari w obecnej formie.
ReaperEzg - 30-09-2012, 08:14
Tak jak obiecałem, kilka filmików jak to kombinuje się aby zaoszczędzić i mieć trochę frajdy że można zrobić coś samemu
Jakość kiepska, jako aparat posłużył SE Z520i, jest to "przed potopowy " telefon, akcja miała miejsce dobrych kilka lat wstecz.
Konstrukcja użyta do wyciągnięcia i umieszczenia motoru to...wycięta huśtawka
Jak widać na foto, silnik wyjęty BEZ demontażu skrzyni, a podobno nie było takiej opcji..
http://www.youtube.com/wa...eature=youtu.be http://www.youtube.com/wa...eature=youtu.be http://www.youtube.com/wa...eature=youtu.be http://www.youtube.com/wa...eature=youtu.be http://www.youtube.com/wa...eature=youtu.be
Jeśli nie masz pewności co do dobrego stanu motoru, zawsze możesz pokusić się o jego otwarcie, wiadomo, kolejne koszta, ale wiesz już przynajmniej czym będziesz się poruszał
Saqu - 30-09-2012, 09:20
zenedith, gdzieś był opis całego swapa 2.0t z v40 do carismy ale nie pamiętam gdzie
na pewno ktoś go na forum wrzucał, było opisane co i jak robili
robertdg - 30-09-2012, 09:23
Saqu, na pierwszej stronie już było wklejone
Powtórka http://www.racingforum.pl...showtopic=62315
ReaperEzg - 30-09-2012, 10:55
szkoda tylko że nie ma fotek, przynajmniej ja ich nie widzę, przydał by się dokładny opis, wtedy nie było by mowy żeby stanąć w martwym punkcie. Z tego co doczytałem, tylne zawieszenie nie koniecznie musiało by być przeszczepiane, ciekawe jak tam kielichy sobie poradzą, stabilizator mile widziany. A czy wymiana skrzyni jest obowiązkowa ?
tom1312 - 30-09-2012, 22:29
Trzymam kciuki za projekt i czekam na informacje o postępach w szukaniu gratów
Swoją drogą jest kilka filmików z Cari 2,5 v6 TT
http://www.youtube.com/watch?v=YSt3_U99uhA
http://www.youtube.com/watch?v=RLnyPucuMVI
oraz wg mnie majstersztyk 2,5 V6 MIVEC
http://www.youtube.com/watch?v=DAQkw8_f0BU
gigant87 - 01-10-2012, 08:37
Mas Cari GDI, z tego co pamiętam to skrzynia pasuje (ma krótsze przełożenia niż ta w T4), zobacz czy zwrotnice nie będą musiały być wymienione... Jakiś czas temu (jak miałem GDI) przerabiałem temat, ale niewiele już pamiętam.
Najlepsza opcja - kupić anglika z dobrym przodem.
i9i - 01-10-2012, 08:51
tom1312 napisał/a: | oraz wg mnie majstersztyk 2,5 V6 MIVEC |
6A12 to 2.0 ale za to dźwięk powala
ReaperEzg - 01-10-2012, 14:04
Jeśłi skrzynia jest krótsza nawet dobrze, będzie się szybciej zbierał, lecz może ale nie musi, ograniczyć prędkość maksymalną, ciekawe czy da radę przy dłuższym butowaniu do odcinki, przydało by się nie tanie sprzęgło do tego zestawu.
robertdg - 12-10-2012, 21:22
Ktoś zaczął i nie skończył http://moto.allegro.pl/ca...2711516778.html
zwolin - 12-10-2012, 22:04
robertdg, coś mi się wydaje, że ten silnik to trochę za bardzo przed przednią oś jest wysunięty Dla równowagi trzeba będzie teściową wozić
SHARK1979 - 12-10-2012, 23:41
http://moto.allegro.pl/ca...2711516778.html
to jest to
|
|
|