To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Space Star Techniczne - [MSS 1.6] [PRZEPUSTNICA] - Problem po czyszczeniu przepustni

eve1988 - 01-06-2014, 10:51

a czy resetowales ecu po czyszczeniu przepustnicy? bo ecu powinien sie zaadoptowac do czystej przepustnicy ja tak robilem i dzialalo bez problemu. tak jak plecho napisal, napisz jaki masz silnik.
smolec - 01-06-2014, 11:03

Po wyczyszczeniu odłączyłem akumulator na noc i rano ustawiałem obroty.

A jak mam sprawdzić czy są jakieś nieszczelności?

Silnik mam 1.3 rok produkcji 2002

Bizi78 - 01-06-2014, 17:38

smolec, a uszczelkę dałeś nową czy wsadziłeś starą :?: .
smolec - 01-06-2014, 19:00

No tak się składa że dałem tą starą i tak właśnie teraz myślr że to może być to a czy jak dam nową uszczelke to znowu ustawiać obroty czy już nie ma takiej potrzeby?
Bizi78 - 01-06-2014, 19:15

smolec napisał/a:
czy jak dam nową uszczelke to znowu ustawiać obroty czy już nie ma takiej potrzeby?

Po wymianie uszczelki ja bym ponownie odłączył aku i nauczył obrotów :wink: .

RaVciO - 01-06-2014, 19:43

Jeśli będziesz wymieniał uszczelkę zrób fotki i napisz tutoriala jak się zabrać do demontażu przepustnicy :-)
smolec - 01-06-2014, 19:48

Ok dzięki we wtorek będę miał troche czasu to postaram się wymienić uszczelke i zobaczymy czy to to a fotki też porobie
plecho1 - 01-06-2014, 22:01

Nieszczelność można sprawdzić za pomocą Plaka lub Samostartu psikając w podejrzanych miejscach na włączonym silniku pracującym na biegu jałowym. Jak trafisz na nieszczelność, to to rozpylone paliwo zostanie zaciągnięte przez silnik i powinny odrobinę wzrosnąć obroty.
Janq - 01-01-2016, 15:12
Temat postu: [MSS 1.3] Wysokie obroty po czyszczeniu przepustnicy
Bry Wszystkim,
Otóż mam problem z kosiarką 1.3. Po wyczyszczeniu przepustnicy obroty nie chcą zejść poniżej 1krpm. Przepustnicę wyczyściłem dość solidnie, bo była cała czarna w środku, trzpień krokówki zalepiony brudem, podobnie jak śrubka od regulacji wolnych i liść umieszczony na sprężynie wykonanej z bimetalu robiący za uchylenie na zimnym i dostarczenie większej ilości powietrza.
Całość złożyłem na starą uszczelkę, ale użyłem silikonu, tak więc raczej nie ma mowy o nieszczelnościach. Liść się uchyla i zamyka prawidłowo - czyli drobna szczelina zostaje między korpusem, a liściem. W sumie wcześniej było tak zaklejone, że prawie jej nie było.

Naukę kompa zrobiłem - aku na 12h odpięty, a potem odpalenie i czekamy aż się włączą wiatraki na chłodnicy. Nie pomogło, obroty cały czas 1krpm i niżej nie chcą zejść.
Prawidłowo powinny być 750-800rpm - ale mogę się mylić, bo Mitsubishi aż tak dobrze nie znam.

Ktoś ma jakiś pomysł co może być nie tak?

robertdg - 01-01-2016, 17:11

Zacznijmy od tego czy jak odpalasz zimny samochód to obroty wzrastają do okolic rzędy 2000RPM a potem stopniowo opadają wraz ze wzrostem temperatury silnika
Janq - 01-01-2016, 17:20

Odpalenie to standard - 2 krpm, a po dosłownie chwili 1,5-1,6 krpm i powoli sobie potem spadają wraz ze wzrastającą temperaturą silnika.
plecho1 - 01-01-2016, 19:18

Raczej rozregulowałes przepustnice kręcąc śrubami regulacyjnymi. Pewnie w manualu jest instrukcja regulacji.
Janq - 01-01-2016, 20:24

plecho1, TPSa nie ruszałem, jedyne co wykręciłem, to co napisałem. Krokówkę, wyjąłem, wyczyściłem i włożyłem. Liścia od "ssania" ustawiłem tak, jak był - ryskę sobie zrobiłem. Śrubą od regulacji wolnych, raczej z definicji ustawia się wolne.
robertdg - 01-01-2016, 20:35

Janq napisał/a:
Liścia od "ssania" ustawiłem tak, jak był - ryskę sobie zrobiłem
Jaki liść :?:

Uszczelka od krokowca byla cała :?:


Hugo - 01-01-2016, 21:00

Przecież to normalne, że po czyszczeniu przepustnicy wolne obroty są wyższe. Miałem to samo w Galancie. To znaczy, że dobrze została wyczyszczona i obroty należy teraz wyregulować śrubką 07708S na schemacie powyżej. Wkręcając śrubkę obniżasz obroty, wykręcając podnosisz.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group