To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[07-XX]Lancer CYxA Techniczne - Jaki najlepszy olej do Lancera i dlaczego?

jaceksu79 - 16-10-2012, 08:30

krzychu, nie rozśmieszaj mnie.... co będzie bardziej wiarygodne jak to? http://www.youtube.com/watch?v=ByAtdFOzJQk

i to na zwyklym XSS 10W40 czyli półsyntetyku.... wcześniej był motulaa, a jeszcze wcześniej yamalubu i wcześniej catrol magnatek

[ Dodano: 16-10-2012, 08:32 ]
RalfPi, płukanka i później http://www.millersoils.pl...-oils-xfs-5w40/
mógłbyś od razu zalać 5W30 ale wolę abyś miał jak wyczuć różnicę w teoretycznie tej samej lepkości

RalfPi - 16-10-2012, 08:59

Niepokoi mnie jedna rzecz dotyczących olejów Millers'a - mianowicie, że silnik szybciej łapie temperaturę w zimę... Skąd się bierze ta zwiększona dynamika zmiany temperatury.. hmm?? czyżby z większego tarcia?
A może przy niskiej temp. jest większe tarcie.. a przy wyższej mniejsze ? :?:
Widzę, że na necie ludzie chwalą oleje Millers'a.

tyku - 16-10-2012, 10:03

jaceksu79 napisał/a:
Ja osobiście zalał bym Shell-em 5W40 - nigdy nie zawiódł mnie i moich byłych klientów ( silnik był zawsze cichy, suchy i czysty). Dodatkowo oleje te zmiękczają uszczelnienia powodując ich wydłużoną trwałość/szczelność. Sam na swoich starych autach nawet doświadczyłem samo-uszczelnienie się zapoceń.

Bez obrazy, ale najpierw taki związek z Shell-em, a teraz Millers - trzeba się zastanowić czy Ci za reklamę nie płacą :D

Do tematu: Po rozpoznaniu rynku olejów, sam bez pomocy wybrałem Millers XF LONGLIFE C2 5w30. Dlaczego : Millers Oils to marka brytyjska, od roku 2008 dostępna w Polsce dzięki wyłącznemu importerowi - firmie DIFF. (nie rozlewany po garażach i piwnicach w Polsce)
Zgadzam się z opinią kolegi z forum "tomekrvf " - " lepiej lać lotosa i zmieniać co 8-10 kkm niż jakiś mega olej i wymieniać co 20 000km." - Święta Prawda. ( Sprawdzone w 100%)

Powiem tak po zalaniu Millersa cudów się nie spodziewałem, ale też nie można narzekać. Na razie olej dobrze spełnia swój obowiązek bo jest i go nie ubywa. :D

jaceksu79 - 16-10-2012, 14:26

tyku napisał/a:
Bez obrazy, ale najpierw taki związek z Shell-em, a teraz Millers - trzeba się zastanowić czy Ci za reklamę nie płacą


wiesz, że tylko krowa nie zmienia poglądów?
wtedy jeszcze millers nie był tak dostępny, a jak był to w dużo większej cenie

usatysfakcjonowała Ciebie ta odpowiedź?

[ Dodano: 16-10-2012, 14:27 ]
RalfPi napisał/a:
Niepokoi mnie jedna rzecz dotyczących olejów Millers'a - mianowicie, że silnik szybciej łapie temperaturę w zimę... Skąd się bierze ta zwiększona dynamika zmiany temperatury.. hmm?? czyżby z większego tarcia?
A może przy niskiej temp. jest większe tarcie.. a przy wyższej mniejsze


jeżeli szukasz wad tego oleju to rozczaruję Ciebie ...nie znajdziesz ich ... :mrgreen:

[ Dodano: 16-10-2012, 14:47 ]
tomekrvf, jeszcze co do helix ultra racing... wiesz, że dla kilku osób stanęły panewki w wrx-ah na tym oleju? i z tego co napisał mi mój znajomy - po 2tys km spełnia SAE 40... czyli taki prawie minerał :mrgreen:
Ja aż tak dokładnie jemu się nie przyglądałem

JCH - 16-10-2012, 15:00

jaceksu79 napisał/a:
a oszczędności około 10% na paliwie są godne na pokuszenie :D
jaceksu79 napisał/a:
co będzie bardziej wiarygodne jak to? http://www.youtube.com/watch?v=ByAtdFOzJQk
Jacek, no co Ty.... :lol: :lol: :lol:
Rzeczowe argumenty dawaj a nie te marketingowe fiu-bździu i filmy z yuotuba :lol:
RalfPi, Millersa weź, jak najbardziej, płukankę też, nie zaszkodzi :)

jaceksu79 - 16-10-2012, 15:09

JCH napisał/a:
Rzeczowe argumenty dawaj a nie te marketingowe


nikt nie będzie chciał tego czytać :mrgreen:

ludziska po prostu muszą go spróbować i sami ocenią dlaczego już nie zmienią na żaden inny :wink:

a ten film to przecież mój z autopsji - miałem na celu pokazać, że półsyntetik lata na 6500obr/min i bije motula bo silnik rewelacyjnie żyje zyskał 200obr/min maksymalnych i mniej pali

I tak żeby nie padały więcej takie zarzuty, że ktoś mi płaci za reklamę...NIE...po prostu zajmuję się tą branżą.. mam też inne bardzo dobre produkty ale sam je testuję i są przeznaczone bardzo wąskiej grupie odbiorców ze względu na cenę, mianowicie ROYAL PURPLE legenda NASCAR-u

JCH - 16-10-2012, 18:02

krzychu napisał/a:
A swoją drogą rozglądam się za olejem do skrzyni i nie ma Milersa który by spełniał:
API GL-4, SAE 75W-85W lub 75W-90W

:arrow: Półsyntetyczny TRX 75W-90
:arrow: Syntetyczny TRX 75W-90
Ja brałem ten drugi.

jaceksu79 - 16-10-2012, 18:16

JCH napisał/a:
:arrow: Syntetyczny TRX 75W-90


TRX SYNTH 75W90

[ Dodano: 16-10-2012, 18:18 ]
JCH, dlaczego TRX-a brałeś do OBK?

Ja bym zalał tam EP do przekładni hipoidalnych... w rajdach nie jeździsz więc nie przegrzejesz, natomiast EP ma bardzo mały współczynnik tarcia w parze hipoidalnej

tyku - 16-10-2012, 18:23

JCH, Do Lancera w instrukcji obsługi jest zalecany 75w80, tak że proszę nie wprowadzać w błąd użytkowników skrzyni manualnej. Właśnie na taki wymieniłem.Zgodny ze specyfikacją i instrukcją obsługi samochodu.

http://www.millersoils.pl...e/ep-75w80-gl5/

http://www.millersoils.co...=211§or=Car

A tu można sprawdzić: http://www.millersoils.pl/formularz-php/

A tu temat o wymianie w skrzyni biegów : http://forum.mitsumaniaki...rzynia+bieg%F3w

jaceksu79 - 16-10-2012, 18:27

tyku, tak może nie bronię kolegi, ale 75W90 tez z powodzeniem tam się nadaje... co prawda bardziej bym zalał go już po 100kkm
krzychu - 16-10-2012, 18:32

JCH napisał/a:
/tds-automotive.asp?prodsegmentID=118&sector=Car]Półsyntetyczny TRX 75W-90[/URL]
:arrow: Syntetyczny TRX 75W-90
Ja brałem ten drugi.


A czemu np. nie ten:
DuraBlend GL-4 75W-90

http://www.valvoline.nl/m...ar-Oil-GL-4.pdf

Może były specjalista od zachwalania Shell-a wyjaśni w czym Millers jest lepszy? Szczególnie, że nie polecał olejów GL5 do skrzyń w których powinien pracować GL4? Ten jest typowy GL4

jaceksu79 - 16-10-2012, 18:36

krzychu, o co Ci chodzi? millers jest tez typowym GL-4 spełnia 1 i drugą normę, pisałem już... natomiast jeżeli dany olej spełnia tylko jedną z tych norm to trzeba mocno uważać
JCH - 16-10-2012, 18:42

tyku napisał/a:
JCH, Do Lancera w instrukcji obsługi jest zalecany 75w80, tak że proszę nie wprowadzać w błąd użytkowników skrzyni manualnej.
Nie wprowadzam w błąd tylko Krzychu pytał o 75W90 a nie do Lancera. Co prawda mogę się domyślać, że chce do Lancera i wg Millersa wystarczy EP 75W80. Chyba każdy umie się posłużyć szukajką? :roll:
Ale, podkreślam, pytał o GL4 75W85 lub 90. Jest? Jest.

krzychu - 16-10-2012, 18:42

jaceksu79 napisał/a:
krzychu, o co Ci chodzi? millers jest tez typowym GL-4 spełnia 1 i drugą normę, pisałem już... natomiast jeżeli dany olej spełnia tylko jedną z tych norm to trzeba mocno uważać


Jeśli coś ma być dobre w tarciu granicznym (GL4) i mieć dużą odporność udarową (GL5) jak dobrze zrozumiałem to jak jest dobre w tym i w tym to muszą być gdzieś kompromisy...?

JCH napisał/a:
Krzychu pytał o 75W90 a nie do Lancera


Do Lancera lancera tylko tego starszego :P

jaceksu79 - 16-10-2012, 18:46

krzychu napisał/a:
Jeśli coś ma być dobre w tarciu granicznym (GL4) i mieć dużą odporność udarową (GL5) jak dobrze zrozumiałem to jak jest dobre w tym i w tym to muszą być gdzieś kompromisy...?


technika idzie do przodu i to mocno... konstruktorzy olejów millers są bardzo innowacyjni.. Nie wszystkie informacje są upubliczniane( konkurencja nie śpi i bardzo intensywnie penetruje produkty millers-a...sam wiem o kilku przypadkach wysyłania próbek do USA celem wykrycia rodzaju cząsteczek nano co i tak im sie nie udało skopiować), ale zdecydowanie bardzo mocno zaufałem tej marce i to nie bez powodu :idea:



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group