To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Forum ogólne - Elektroniczna kierownica

krzychu - 22-10-2012, 09:12

Wiesz to jest logiczne. Przez takie wygładzenie możesz zrobić słabsze sprzęgło, skrzynię i przeguby bo cały układ napędowy nie będzie miał strzałów. Ja sobie z tego nie zdawałem sprawy do czasu jak u siebie kilka razy szybko nacisnąłem i puściłem gaz i to nie na 1-dynce tylko na 2-jce... Szarpie całym autem zdrowo...
Krzyzak - 22-10-2012, 09:19

i9i napisał/a:
W użytkowaniu codziennym nie czuć różnicy
czuć ogromną - jest spora zwłoka tego układu w porównaniu z linką
i9i - 23-10-2012, 08:41

Krzyzak napisał/a:
czuć ogromną - jest spora zwłoka tego układu w porównaniu z linką


Zwracam honor, pojeździłem wczoraj Carismą i ma delikatne lagi przy reagowaniu na gaz, szarpnięcia są ale takie wiotkie co na codzień ciężko zauważyć jak się człowiek nie skupi :P

Krzyzak - 23-10-2012, 09:36

i9i napisał/a:
ma delikatne lagi
wypróbuj jeszcze inne japończyki - np. nissana - wtedy zaczniesz przyśpieszać jeszcze przed puszczeniem sprzęgła, żeby jakoś sensownie ruszyć :)
tam dopiero są lagi...

Uwex - 28-10-2012, 09:26

Więcej informacji.
robertdg - 28-10-2012, 10:24

No niby lepiej wygodniej, ale to upośledza sprawność motoryczną człowieka
rezon - 31-10-2012, 14:35

krzychu napisał/a:
Przez takie wygładzenie możesz zrobić słabsze sprzęgło, skrzynię i przeguby bo cały układ napędowy nie będzie miał strzałów. Ja sobie z tego nie zdawałem sprawy do czasu jak u siebie kilka razy szybko nacisnąłem i puściłem gaz i to nie na 1-dynce tylko na 2-jce...
masz całkowitą rację co do zwłoki, możliwości oszczędności, itd... Przyczyna wprowadzenia el. przepustnic była nieco inna - ekologia i ekonomia. Dzięki ingerencji ECU w sterowanie przepustnicą, wtryskami i turbiną zoptymalizowano skład mieszanki paliwowo-powietrznej, dzięki temu zredukowano zużycie paliwa odbierając kierowcy możliwość samodzielnego działania. Spróbuj zalać świece ;)
W samolotach przyczyna wprowadzenia Fly by wire była podobna. Samoloty były budowane jako stabilne dynamicznie tzn. po zaburzeniu samolot sam potrafił wytłumić je. Wymagało to jednak dużych powierzchni stateczników i sterów. Samolot był wtedy mniej zwrotny. Jednym z pierwszych samolotów FBW był dobrze nam znany F-16, w którym drążek sterowy mający podobny sposób działania jak układ kierowniczy ze wspomaganiem zastąpiono joystick'iem i wyłącznie elektronicznym sterowaniem. B-2 jest najdalej posunięty - nie ma w ogóle statecznika pionowego. A skoro można było w wojskowym to stopniowo wprowadzono i do cywila, gdzie oszczędność paliwa ma kolosalne znaczenie. Dzięki FBW powierzchnie stateczników i sterów są znacznie mniejsze, stawiają mniejszy opór - ale samolot jest niestabilny dynamicznie tzn. sam nie wytłumi już odchylenia, robi to cały czas komputer. Jak popatrzycie na zdjęcia np. Tu-154 i jakiegoś nowoczesnego Boeinga czy Airbusa widać różnicę w powierzchni statecznika pionowego. Brak połączenia mechanicznego to też setki kg mniej w branży gdzie walczy się o każdy kg.
Podobnie i w przypadku pomysłu Nissana. Obecnie mamy w samochodach stabilność dynamiczną - puszczamy kierownicę i samochód jedzie prosto pomimo zakłóceń (nierówności drogi, itp.) A tak koła będą mogły być ustawione idealnie w kierunku jazdy bez kątów niezbędnych do utrzymania stabilności dynamicznej czyli będą mniejsze opory toczenia, odpadną dziesiątki kg przekładni kierowniczej, o wychyleniach kół będzie decydował komp. A kierunek rozwoju samochodów najlepiej pokazuje Google ze swoimi samochodami :) Miejsce kierowcy jest na tylnym siedzeniu, bo jak bierze się za kierowanie to powoduje wypadki ;) Jak pójdzie tak dalej to wróci wkrótce temat sterowania wszystkimi czterema kołami.

[ Dodano: 31-10-2012, 14:43 ]
i9i napisał/a:
W użytkowaniu codziennym nie czuć różnicy, natomiast zaglądając pod maskę nie da się ręcznie poczuć jak się wkręca. Ale by kierować elektronicznie to nie tędy droga.
czuć różnicę i wg mnie w takim kierunku to będzie szło. Lotnictwo już dawno poszło, a samochodziarze podążają wiernie za nim od kilkudziesięciu lat. Nawet ABS jest przecież z awiacji, o tempomatach, wspomaganiu, klimatyzacji, itd... to nawet nie wspominam


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group