To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EA5A] Tuning mechaniczny V6

Owczar - 22-10-2012, 00:03

Marcelinho napisał/a:
to z tego co mówią mogą podnieść moc i moment do 15-20 % w 2.4 GDI za 2000-2500 tyś.


A czy zgadzają się na pomiary mocy przed i po na niezależnej hamowni jako odniesienie?

MKV - 22-10-2012, 00:09

Owczar napisał/a:
Marcelinho napisał/a:
to z tego co mówią mogą podnieść moc i moment do 15-20 % w 2.4 GDI za 2000-2500 tyś.


A czy zgadzają się na pomiary mocy przed i po na niezależnej hamowni jako odniesienie?


Osiagnecie 15-20% przez mody glowicy i inne walki to nie problem. Ale mozesz spytac. Spytaj tez np w PromotoR oraz ECU Performance

Owczar - 22-10-2012, 00:13

Pytam z ciekawości, bo hamownię łatwo ustawić, a jeśli chodzi o mody to największy fan jest w robieniu tego samemu :) Nawet te kilkanaście koni więcej nie daje takiej frajdy ;)
MKV - 22-10-2012, 00:50

Owczar napisał/a:
Pytam z ciekawości, bo hamownię łatwo ustawić, a jeśli chodzi o mody to największy fan jest w robieniu tego samemu :) Nawet te kilkanaście koni więcej nie daje takiej frajdy ;)


No i zdobywa sie bezcenna wiedze czyli tzw "Know how"

m6riano - 22-10-2012, 14:04

MKV, nabassu lata na elpidżi i gra gitara..;-)
MKV - 22-10-2012, 14:23

m6riano napisał/a:
MKV, nabassu lata na elpidżi i gra gitara..;-)


No to fajnie - ja narazie moim się będę toczył bo nie chce mi się kupować jakiegoś anglika i robić przekładki - no chyba, że już jakiś spolonizowany by był ale to nie o tym wątek tylko o tym co można zrobić w silniku 6A13 :P
Aż ciężko mi uwierzyć, że nikt nie robił żadnych poważniejszych modyfikacji mechanicznych w tym silniku :(

Owczar - 22-10-2012, 14:59

Bo do tego silnika nie ma gotowych kitów, jest raczej mało popularny. Do hond jest tego mnóstwo. Można składać jak z klocków. Wiele elementów pasuje z jednego silnika do drugiego.

A tutaj nawet mapą niewiele można ugrać. Nabassu chyba nawet pisał gdzieś, że z samej mapy nie można za wiele wycisnąć. Obróbka głowic, wywalenie kata, prekatów, zmiana wydechu i jakieś strojenie pewnie dadzą jakiś przyrost, tylko czy to jest tego warte?

Ja już odbijam się od ściany planując montaż kompresora. Nie ma za bardzo miejsca na sam kompresor i jego napęd.

MKV - 22-10-2012, 15:06

Owczar napisał/a:
Bo do tego silnika nie ma gotowych kitów, jest raczej mało popularny. Do hond jest tego mnóstwo. Można składać jak z klocków. Wiele elementów pasuje z jednego silnika do drugiego.

A tutaj nawet mapą niewiele można ugrać. Nabassu chyba nawet pisał gdzieś, że z samej mapy nie można za wiele wycisnąć. Obróbka głowic, wywalenie kata, prekatów, zmiana wydechu i jakieś strojenie pewnie dadzą jakiś przyrost, tylko czy to jest tego warte?

Ja już odbijam się od ściany planując montaż kompresora. Nie ma za bardzo miejsca na sam kompresor i jego napęd.


Mnie interesuje najbardziej właśnie obróbka głowic oraz co by dało wywalenie katalizatora czy tych prekatów - niew eim w jakim stanie sa po prawie 240tys km. Inna opcja to zastąpić zwłaszcza główny katalizator uniwersalnym, sporym zamiennikiem metalowym o mniejszej gęstości np 100 ale nie 400 jak ma większość fabrycznych. Te prekaty bym najchętniej chyba wywalił. Do tego na pewno trzeba by było jakoś przeprogramować komputer.
Do tego zamontować Ecumastera DET3 lub jakąś inną świnkę (jeśli Mitsu z innymi lepiej współpracuje) i lekko poprawić mapę paliwa żeby trzymać jak najbliżej idealnego AFR.
Do tego jakiś fajny tłumik na końcu, zeby nie był za głośny ale wydobył dźwięk V6 - np komorowy z 2 okrągłymi końcówkami (takie lubie ;) ) i wszystko powinno dać okł 20% przyrostu osiągów i lepsza reakcję na gaz - w praktyce spodziewałbym się po czymś takim okł 180-190 koni i momentu rzędu 250Nm a to powinno dać juz dość odczuwalne rezultaty.

Owczar - 22-10-2012, 15:21

MKV napisał/a:
wywalenie katalizatora czy tych prekatów - niew eim w jakim stanie sa po prawie 240tys km. Inna opcja to zastąpić zwłaszcza główny katalizator uniwersalnym, sporym zamiennikiem metalowym o mniejszej gęstości np 100 ale nie 400 jak ma większość fabrycznych.


Główny możesz wywalić bez konsekwencji. Z prekatami jest gorzej bo sondy za nimi działają w pętli zamkniętej i mają wpływ na mieszankę. Ich wywalenie nie jest łatwe. Najpierw trzeba zgrać rom, potem go złamać i znaleźć bity odpowiedzialne za korekty po tych sygnałach. U mnie romu nie udało się w ogóle zgrać mimo, że jest flashowalny procek.

Po wywaleniu tego wszystkiego możliwe, że wróci moc seryjna, ale bonusów bym się nie spodziewał, poza wyższym spalaniem.

Obróbka głowic i strojenie pewnie coś da. Ale nikt tego jeszcze nie robił.

MKV - 22-10-2012, 15:25

Owczar napisał/a:
MKV napisał/a:
wywalenie katalizatora czy tych prekatów - niew eim w jakim stanie sa po prawie 240tys km. Inna opcja to zastąpić zwłaszcza główny katalizator uniwersalnym, sporym zamiennikiem metalowym o mniejszej gęstości np 100 ale nie 400 jak ma większość fabrycznych.


Główny możesz wywalić bez konsekwencji. Z prekatami jest gorzej bo sondy za nimi działają w pętli zamkniętej i mają wpływ na mieszankę. Ich wywalenie nie jest łatwe. Najpierw trzeba zgrać rom, potem go złamać i znaleźć bity odpowiedzialne za korekty po tych sygnałach. U mnie romu nie udało się w ogóle zgrać mimo, że jest flashowalny procek.

Po wywaleniu tego wszystkiego możliwe, że wróci moc seryjna, ale bonusów bym się nie spodziewał, poza wyższym spalaniem.

Obróbka głowic i strojenie pewnie coś da. Ale nikt tego jeszcze nie robił.


No to prekaty zostawić, główny wymienic na metalowy o niskich oporach i obrobić głowice.
Po tym co dała obróbka głowycy w Swifcie jestem bardzo pozytywnie nastawiony do takiej modyfikacji ;)

NArazie jednak msuzę ogarnąc gdzie mi uciekło 9 koni bo wyszło na hamowni tylko 151KM ale podobno niedomaga któryś wtryskiwacz więc pewnie to jest powodem - narazie do pełnego baku benzyny dolałem ten dodatek STP do czyszczenia wtryskiwaczy - wyjeżdżenie takeij ilości benzynki jeżdżąc na LPG moż ejednak trochę potrwać.

Swoją drogą wiesz może gdzie można tanio wtryskiwacz kupić nowy ??

Owczar - 22-10-2012, 15:33

MKV napisał/a:
ale podobno niedomaga któryś wtryskiwacz więc pewnie to jest powodem


Ale wtedy na LPG byłoby lepiej.

Ciężko powiedzieć. Japaneze pewnie jest w stanie załatwić lub ASO. Wtryskiwacze się rzadko psują w galantach, a robią bez problemu po 400kkm, więc ja bym brał używkę.

A ten kat główny bym odpuścił zupełnie, chyba, że zależy Ci na normach emisji. Ale po modach głowicy normy i tak przekroczysz.

MKV - 22-10-2012, 16:10

Owczar napisał/a:
MKV napisał/a:
ale podobno niedomaga któryś wtryskiwacz więc pewnie to jest powodem


Ale wtedy na LPG byłoby lepiej.


Na LPG mam tylko 1km mniej ale na wysokich obrotach podobno i tak się przełącza na benzynę więc może to jest powodem?? Muszę chyba wymienić ten przewód od butli z 6mm na 8mm i elektrozawór w butli razem z tym... kurcze - z oryginalnej instalacji zostanie tylko butla, komputer i wtryskiwacze (a i one niedługo zostaną wymienione na Hany) :/

Marcelinho - 22-10-2012, 16:19
Temat postu: Mitsubishi Galant 2.4 GDI RalliArt
Oni mówią że mają jakąś maszynę do badania jaki efekt dadzą modyfikacje.Koszt takiego badania 300zł.Jeśli się decydujesz na modyfikacje,kwota wchodzi w koszta operacji.Jeśli nie,tracisz 300zł.
Owczar - 22-10-2012, 16:22

Ale przed punktem kulminacyjnym wykres na LPG nie wychodzi nad wykres na PB.

MKV napisał/a:
Muszę chyba wymienić ten przewód od butli z 6mm na 8mm i elektrozawór w butli razem z tym...


Najpierw warto sprawdzić czy rzeczywiście spadki są tak duże, czy próg przełączania jest nisko ustawiony, a może ktoś dał ograniczenia na obrotach.

MKV - 22-10-2012, 16:35

Owczar napisał/a:
Ale przed punktem kulminacyjnym wykres na LPG nie wychodzi nad wykres na PB.

MKV napisał/a:
Muszę chyba wymienić ten przewód od butli z 6mm na 8mm i elektrozawór w butli razem z tym...


Najpierw warto sprawdzić czy rzeczywiście spadki są tak duże, czy próg przełączania jest nisko ustawiony, a może ktoś dał ograniczenia na obrotach.


To nie wiem co może być przyczyną utraty przez silnik 9KM względem serii - na zlocie chyba tylko jeden silnik V6 wypadł słabiej od mojego...



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group