To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[07-XX]Lancer CYxA Techniczne - Instalacja HHO do lancera ??? czyli Lancer na wode :-)

Bartek - 09-11-2012, 11:51

jaceksu79, bilans energetyczny, czyli ilość materii i energii na wejściu urządzenia musi być taka sama jak na wyjściu - urządzenie może jedynie zmieniać materię w energię i w pewnych przypadkach odwrotnie. Oczywiście różne są formy energii (energia chemiczna uwalniana z paliwa np) ale przy instalacji HHO temat jest prosty jak drut:
Wejście:
Woda + prąd

Proces - przy pomocy prądu rozłączamy cząsteczki wody na wodór i tlen przy pomocy enegrii elektrycznej....

Następnie spalamy wodór w tlenie, z czego powstaje energia + woda

czyli energia dostarczona do układu+ilość wody na wejściu nie może być większa niż energia odebrana z układu+ilość wody na wyjściu. Załóż, że ilość wody jest stała (jak rozłączysz 1000 cząstek wody dostaniesz 2000 atomów wodoru i 1000 atomów tlenu, spalając otrzymane 2000 atomów wodoru w tlenie otrzymasz znów 1000 cząstek wody, zakładając idealne warunki w których żaden atom wodoru nie ucieknie Ci do atmosfery)

Uki_NH - 09-11-2012, 12:07

http://www.pb.pl/2660789,80799,auto-na-wode

Było o tym nawet na tvn turbo, co nie zmienia faktu że do nowego samochodu bał bym się założyć coś takiego, ale do niezniszczalnej beczki można :)

Bartek - 09-11-2012, 12:35

Uki_NH, kolejna bzdura.....

Termoliza wody (czyli rozdzielenie cząsteczki wody na wodór i tlen przy pomocy ciepła) wymaga ponad 2000K, nie 130 st. C i jak to zwykle bywa pochlania ogromne ilości energii

jaceksu79 - 09-11-2012, 13:17

ok, akurat ten dział( elektrolizy itp) nie jest moją mocną stroną.. ale jestem ciekawy, czy może ktoś z produkujących te urządzenia potrafi przedstawić np. bilans pracy lub energii .. jak by to inaczej określić...hmmm.. po prostu ilość Juli włożona w wytworzenie 0,1m sześciennego wodoru w ilość Juli powstałą ze spalenia tego 0,1m sześć. wodoru... ma ktoś takie informacje, czy tylko same dywagacje? :idea:

[ Dodano: 09-11-2012, 13:19 ]
Bartek napisał/a:
Termoliza wody (czyli rozdzielenie cząsteczki wody na wodór i tlen przy pomocy ciepła) wymaga ponad 2000K


...a sam proces spalania mieszanki w cylindrze?...temp tego rzędu są realne

Uki_NH - 09-11-2012, 13:25

Bartek napisał/a:
Uki_NH, kolejna bzdura.....

Termoliza wody (czyli rozdzielenie cząsteczki wody na wodór i tlen przy pomocy ciepła) wymaga ponad 2000K, nie 130 st. C i jak to zwykle bywa pochlania ogromne ilości energii


nie znam się na tym więc dlatego piszę, że w beczce mozna się tak bawić :)
bo ona na wszystko pojedzie nawet jak tam wlejesz wode bezpośrednio z ropą :)

jaceksu79 - 09-11-2012, 14:03

trochę ludzie grzebią się w tym temacie i nawet wystawiają się na targach... aż zadzwonię do nich :) jestem po prostu ciekawy :D http://www.youtube.com/wa...KM&feature=plcp
i9i - 09-11-2012, 15:17

Co do "wynalazku" Pana Gulaka
Cytat:
Systemy wtrysku wody (Waterinjection) praktycznie sa wymagane tylko w silnikach turbodoladowanych (?) i w tych bardzo obciazonych. Pierwsze zastosowanie tego systemu datuje sie na czasy drugiej Wojny Swiatowej, gdzie patent ten znalazl zastosowanie w silnikach samolotowych.


A cały szkopuł polega na tym, że przegrzana para w cylindrze zwiększa ilość mieszanki co skutkuje większym ciśnieniem kompresji. Stosowano to kiedyś nagminnie w rajdach ale świat poszedł do przodu i przestało być użyteczne.

Krzyzak - 09-11-2012, 15:56

i9i napisał/a:
większym ciśnieniem kompresji
jak to mówią - woda się nie spręża
gdy jest jej zbyt dużo zrobi taką samą dziurę w tłoku jak kawałek metalu

Bartek - 09-11-2012, 16:37

jaceksu79, zakładając, że nie tworzysz cząstek, ani ich nie anihilujesz bilans jest prosty - w najlepszym przypadku ile włożysz, tyle wyjmiesz - a zakładając real-life włożysz x odzyskasz max 50%x - taką sprawność ma proces termolizy w........ reaktorze atomowym, nie w silniku starego W124 :D

jaceksu79 napisał/a:
...a sam proces spalania mieszanki w cylindrze?...temp tego rzędu są realne


mam nadzieję, że żartujesz a nie wierzysz w to co napisałeś - płynny wodór + płynny tlen = paliwo rakietowe i to faktycznie spala się w 3300 st.C, a dogooglałem temperaturę rozpadu - 2730 st.C, więc przy spalaniu takiej mieszanki można liczyć na rozpad cząsteczek wody, ale...... pokaż mi materiał z jakiego zrobisz cylinder, tłok i inne zabawki, gdzie dla przypomnienia temperatura topnienia wolframu to 3420 st.C i jest to najwyższa temperatura topnienia znana ludzkości.....dla porównania Tytan to tylko 1660 st.C

i9i - 09-11-2012, 17:06

Krzyzak napisał/a:
jak to mówią - woda się nie spręża

więc zabiera miejsce dla mieszanki (tak łopatologicznie)
Krzyzak napisał/a:
gdy jest jej zbyt dużo zrobi taką samą dziurę w tłoku jak kawałek metalu

to właśnie jest jeden z głównych powodów wycofania się z takiego "doładowywania". Na początku szał pał a później ciekawe kwiatuszki. A pisanie w artykule o konstruktorze i wynalazku, który to już za Hitlera był stosowany, dobitnie świadczy o profesjonalizmie całego "projektu".

Bartek - 09-11-2012, 17:19

Jeszcze przy okazji googlania wpadła mi w oko informacja o kosztach i metodach pozyskania wodoru - najtańsza (0.7 $ za kg) jest metoda uzyskania wodoru z........ ziemnego gazu. Reforming z udziałem pary wodnej i metanu zachodzi w temp. 1100 st.C i przy obecności katalizatora, natomiast powstają w jego wyniku wodór oraz dwutlenek węgla. Termoliza w reaktorach atomowych kosztuje 2.1 do 7$ za kg. Elektroliza jest energetycznie nieopłacalna....

[ Dodano: 09-11-2012, 17:30 ]
Jeszcze jest jeden ciekawy aspekt wodoru jako paliwa - ciepło spalania 1 kg wodoru to 144MJ - benzyna ma tylko 41 MJ, jednak 1 kg skroplonego wodoru zajmuje objętość 11.1 m3 podczas gdy 1 kg benzyny zajmuje 1.2 dm3, czyli 0.0012 m3......

RalfPi - 09-11-2012, 17:40

lukas1 napisał/a:

Co z tego ze koncerny samochodowe laduja miliardy w hybrydy itd to dlatego ze np takie HHO jest do wykonania latwiejszego i jest tansze a redukuje zuzycie paliwa.
Laduja milardy ale biliony zarabiaja bo auto elktryja czy hybrydy nie przerobisz sam tak latwo jak montaz HHO. i auto hybryda czy elektryk kosztuje 2 razy jak normalne i jest zajebiscie drogi jak ci ogniwa siada


Panowie - przecież to bzdury!

To popyt kreuje podaż - ja chcę mieć tanie auto w eksploatacji.. tak jak każdy z Was.
Wobec tego każdy z Nas kupi samochód, który pali mniej (jeżeli jest w tej samej cenie...).
Wobec tego producentom zależy, żeby robić jak najlepsze fury, za jak najmniej pieniędzy.. Bo to my wymagamy - czyli rozumiem, że zwolennicy HHO uważają, że na świece jest spisek, żeby zablokować produkcję tego typu aut!?!? Dobre...

Póki nie zobaczę wielogodzinnych badań, porównań itd.. to nie uwierzę.
Pozdrowienia!

pablo diablo - 09-11-2012, 17:54

Cytat:

To popyt kreuje podaż - ja chcę mieć tanie auto w eksploatacji.. tak jak każdy z Was.
Wobec tego każdy z Nas kupi samochód, który pali mniej (jeżeli jest w tej samej cenie...).


Ja ci polecam 1.8 DID jak robisz dużo kilometrów, spalanie na trasie 4,5 do 5,2 a frajda z jazdy niezła, zostaje ci połowa pieniedzy przy dystybutorze

jaceksu79 - 09-11-2012, 18:11

Bartek napisał/a:
2730 st.C


to zmienia postać rzeczy w porównaniu do wcześniejszej informacji 2000K :wink:

Bartek - 09-11-2012, 18:18

jaceksu79 napisał/a:
Bartek napisał/a:
2730 st.C


to zmienia postać rzeczy w porównaniu do wcześniejszej informacji 2000K :wink:


Absolutnie i wcale nie - napisałem:

Bartek napisał/a:

ponad 2000K


wystarczy nie cytować selektywnie, lub czytać ze zrozumieniem :wink: ale przyznaję, że "ponad" to dokładnie 1003 st. C - "ponad 2000K" waliłem z pamięci, a studiowałem duże kilkanaście lat temu ;)



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group