To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[96-02]Colt CJ0 - Wymiana amortyzatorów na jakie ?

MITSU87 - 16-11-2012, 15:14

Czy amorki firmy SACHS sprawdzą się? Znalazłem coś takiego - amortyzatory, czy ktoś miał z nimi do czynienia?
robertdg - 16-11-2012, 20:39

MITSU87 napisał/a:
Czy amorki firmy SACHS sprawdzą się?
Markowy produkt - pierwszy montaż w wielu markach
krzysieg - 17-11-2012, 16:40

MITSU87 napisał/a:
Czy amorki firmy SACHS sprawdzą się? Znalazłem coś takiego - amortyzatory, czy ktoś miał z nimi do czynienia?


Drogie , Kyb to optymalny wybór dobra cena i jakość .
Ja płaciłem 140 zł sztuka olejowe , w internecie za te same pieniądze gazowe w sklepie pewnie
z 20 zł drożej .
Co do moich dźwięków to dobrze że chociaż na postoju można to zauważyć , łatwiej będzie znaleźć . Jak otworze bagażnik i nacisnę z jednej lub drugiej strony to słychać te trzaski piski .
Szkoda że nie powiedziałem o tym żeby założyć wężyki gumowe na końcówki sprężyn .
Sprubuje przesmarować .

Bizi78 - 17-11-2012, 17:32

krzysieg, zawsze możesz przeciąć kawałek węża, podnieść miśka na lewarku i nasunąć :wink: .
Ja tak zrobiłem w moim MSS i nic nie słychać :D .

Hugo - 17-11-2012, 17:33

krzysieg napisał/a:
Jak otworze bagażnik i nacisnę z jednej lub drugiej strony to słychać te trzaski piski
Źle zamontowane sprężyny. Nie opierają się zakończenieniami na dole o talerzyk amortyzatora, a u góry o gumę i przy nacisku się przestawiają. Trzebaby ustawić odpowiednio gumę, ale do tego trzeba wyjąć amortyzator ze sprężyną i ściskami ścisnąć sprężynę trochę.

[ Dodano: 17-11-2012, 17:36 ]
krzysieg napisał/a:
Sprubuje przesmarować
Nie radzę. Przyklei się brud, kurz i będzie jeszcze gorzej.
krzysieg - 19-11-2012, 10:53

Hugo napisał/a:
Trzebaby ustawić odpowiednio gumę

Tzn. jak ?

Hugo napisał/a:
Źle zamontowane sprężyny. Nie opierają się zakończenieniami na dole o talerzyk amortyzatora

W sumie nie widzę co tam można zrobić źle ,koniec sprężyny jest w miejscu niższej części talerza i to wszystko .


Dzwoniłem do mechanika i powiedział że dobrze założył gumy i wszystko złożył ...
już jestem umuwiony i zobaczymy .
Ale to jest dobry warsztat i raczej nie będzie chciał zakładać węży ogrodowych na sprężynę.

Jak by to były piski trzaski tylko jak jest mokro to bym się nie przejmował ale to dzwoni cały czas na każdej nierówności .

[ Dodano: 19-11-2012, 10:57 ]
Może to tłucze na styku sprężyn jak to napisał Bizi78 ,sprawdzę to czy coś dało .

Krzyzak - 19-11-2012, 13:39

może tłoczysko trze o uszczelnienia i piszczy - miałem tak w polskich amorach magnum technology - jeździć się nie dało... czeskie Kamoka też tak piszczały
reklamowałem i kupiłem KYB

krzysieg - 19-11-2012, 14:30

Właśnie założone są KAYABA 441085 olejowe wg. różnych źródeł są przeznaczone do colta CA wg. innych do CA i CJ .
Przed założeniem wyciągałem i wsuwałem tłoczysko i nie piszczało .
To jest bardziej metaliczny lekki przydźwięk jakby jakaś podkładka luźno latała albo pęk kluczy .

Krzyzak - 19-11-2012, 15:12

to amory bym wykluczył
niech gość sprawdza - skoro wcześniej nie było, to teraz też nie powinno być tego dźwięku
pamiętam, jak mi tłumikarz założył osłonę przekręconą o 90* i tarła od druty... masakra... ale tu miałem łatwiej, bo ten tłumikarz był takiej jakości, że najpierw zamiast tłumik, to sprawdzał... rurę wlewu paliwa :) - więc wiedziałem, że to jakiś jego błąd..

Hugo - 19-11-2012, 17:55

krzysieg napisał/a:
Tzn. jak ?
Słuchaj, końce sprężyn zawieszenia znajdują się naprzeciw siebie. Montując ją w amortyzatorze, koniec górny zapiera się o gumę, a koniec dolny o próg w talerzyku amortyzatora. Podczas dokręcania śruby tłoczyska należy tak ustawić gumę u góry, aby sprężyna była dobrze zaparta, zarówno o próg gumy u góry, jak i próg talerzyka na dole. Jeśli będzie choć minimalna niedokładność (szczególnie w Colcie czy Lancerze) to podczas jazdy będą dochodziły różne brzdęki z zawieszenia, bo sprężyna podczas ruchów zawieszenia będzie miała możliwość obracania się w pewnym zakresie na amortyzatorze. Miałem tak w Galu z przodu z lewej strony. Minimalny błąd podczas montażu i głośne stuki podczas jazdy w deszczu. Od razu wiedziałem, że to sprężyna, poprawiłem to i jest GIT.
krzysieg - 20-11-2012, 07:15

Ogólnie mam wrażenie że powoli się poprawia jest rzadziej i ciszej , na pewno na początku po wymianie częściej to się odzywało , więcej brzęczało niż była cisza .
Ze 2 dni temu naciskając płytę bagażnika słyszałem metaliczne dzwonienie a teraz to bardziej przypomina pompowanie .

Najlepiej nagram to bo może szukam dziury w całym i zawracam tylko głowę ...
Dziękuje za pomoc .

[ Dodano: 21-11-2012, 15:39 ]
Mechanik nic nie znalazł , powiedział że dobrze się opiera sprężyna od strony gumy od góry i o ten talerz na amorku ,zwracał na to uwagę .
Raczej to chodzi o dźwięk pracy amorka, jest podobny do tego jak
naciskam boki w bagażniku ,głośno te KYB-y przepompowują olej .
Włożyłem wełnę wygłuszającą pod plastikowe osłonki mocowania amorków w bagażniku i jest duuużo lepiej praktycznie cisza :)

Tylko takie pytanie fabrycznie były olejowo gazowe czy olejowe ?
w miarę zużycia nie słychać efektu pompowania oleju ?

majkel123 - 09-12-2012, 09:06

krzysieq a ile zapłaciłeś za wymianę u mechanika? pytam bo w jednym z warsztatów we Wrocławiu zawołali mi jakieś kosmiczne pieniądze, chciałbym porównać.
Czy na przód będą amory z takim samym oznaczeniem?

krzysieg - 09-12-2012, 13:07

majkel123 napisał/a:
krzysieq a ile zapłaciłeś za wymianę u mechanika? pytam bo w jednym z warsztatów we Wrocławiu zawołali mi jakieś kosmiczne pieniądze, chciałbym porównać.

70 zł za sztukę ten mechanik liczy nie ważne czy przód czy tył , czyli powinieneś się zamknąć w 300 zł za wszystkie 4 .
majkel123 napisał/a:
Czy na przód będą amory z takim samym oznaczeniem?

Nie , są zupełnie inne .
Tutaj masz opisane :

http://coltmania.pl/post2...cowania#p202504

Ja mam inne założone z tyłu tzn. KAYABA 441085 bo chciałem mieć starego typu czyli zwykłe olejowe dedykowane bardziej do colta CA ale pasują też do CJ .
Płaciłem za nie 140 zł / sztuka w miejscowym sklepie , w internecie bym za tyle samo kupił olejowo gazowe , ale wolałem zwykłe olejowe bo są bardziej miękkie .
Na przód będą do colta droższe o jakieś 100 zł /sztuka .
Polecam firmę Kayaba .

Przód i tył ci padł jednocześnie ?
Ja kupiłem Colta 2 lata temu z zajechanymi tylnymi amorkami , regenerowałem ale to był zły pomysł....teraz to dopiero ogarnołem tak jak trzeba .
Nie wiem czy od początku zostałem oszukany czy po jakimś czasie padły te niby zregenerowane , po regeneracji niewielką różnice poczułem a teraz jak są założone te nowe Kayaby jest wyraźna różnica na + w amortyzacji, komforcie :)
Przednie mam cały czas w porządku .

majkel123 - 12-12-2012, 20:46

Dzięki wielkie za pomoc.
U mnie przód na pewno do wymiany bo już ciekną i strasznie tłuką. Z tyłem tak tragicznie chyba nie jest, ale też coraz bardziej słychać. Póki co pomyślę nad wymianą przednich.

Swoją drogą zna ktoś jakiś konkretny warsztat we Wrocławiu/Legnicy, gdzie zajrzą i konkretnie, bez naciągania powiedzą co jest do wymiany?

mkm - 12-12-2012, 21:12

krzysieg napisał/a:
czyli zwykłe olejowe dedykowane bardziej do colta CA ale pasują też do CJ .

Czyli mam rozumieć, że CA4A, CA5A też latały na olejakach... :mrgreen: ?
CA to trochę zbyt ogólnie, nie wydaje Ci się? :wink:



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group