Pajero II - Filtr z podgrzewaczem paliwa ?
Mirek1275 - 10-11-2012, 03:07
Jeżeli naprawdę sterownik dogrzewania paliwa znajduje się w module sterującym świecami to nie zdziwiłbym się gdyby wystarczyło tylko podłączyć wtyczkę i już ...
Słyszałem taką opinię od kogoś kto demontuje Pajero na części.
Znajdę chwile to zrobię w moim Pajero test za pomocą rezystora.
Można nieco podnieść temperaturę przy której załączy się dogrzewanie paliwa.
Należy zamontować równolegle do termistora podstawy rezystor o oporze nieco większym od wartości uruchamiającej grzałkę.
Podejrzewam że dogrzewanie ON w Pajero jest nie mniej wydajne jak w typowym filtrze VW.
Podgrzewane w Mitsubishi grzałką jest paliwo, które wpływa do filtra gdzie najłatwiej może stłumić przepływ.
W zbiorniku paliwo w bezpośredniej bliskości ssaka dogrzewać ma chyba powrót .
Po to włożyłem podstawę do zamrażarki aby sprawdzić co to za element steruje dogrzewaniem i na bank nie jest to włącznik bimetaliczny.
lukas 78 - 10-11-2012, 11:14
które przewody-piny sprawdzałeś Mirek
Mirek1275 - 10-11-2012, 14:31
Zrobiłem fotki
lukas 78 - 10-11-2012, 20:03
http://www.fotosik.pl/pok...be5ed2e799.html
tak to wygląda w manualu
i ta podstawa w manualu sterowana jest włącznikiem bimetalicznym
Mirek1275 - 10-11-2012, 20:47
Zgadza się bimetal i grzałka w Twojej podstawie są połączone szeregowo i wystarczy podłączyć to pod jeden przekaźnik.
Natomiast w podstawie, którą mam
steruje grzałką termistor.
Nie wiedziałem że są w Pajero II takie podstawy filtra ON jak Twoja.
rico.1 - 10-11-2012, 21:00
W starszych był termistor, a w nowszych bimetal.
W twojej podstawie nie siedzi bimetal tylko termistor PTC albo CTR (kiedyś mierzyłem przy +15 st. miał 8.5 kohm, a przy trochę wyższej temperaturze jakieś 22 kohm).
Więc jeśli załączanie przy wyższej temp. od -4 to zastosować mniejszą oporność.
Ale gdy brak przy filtrze instalacji do grzałki to dużo prościej zastosować bimetal + przekaźnik, bo nie każdy ogarnie struganie pająka do termistora, a nowsze też korzystają z bimetalu.
lukas 78 - 10-11-2012, 21:05
no to się dogadaliśmy
do tej podstawy ze zdjęć potrzebny jest tylko włącznik bimetaliczny i hula jak pisałem na dwóch przekaźnikach
rico.1 - 10-11-2012, 21:31
wystarczy jeden przekaźnik: masa do bimetalu, stamtąd na cewkę przekaźnika i i drugi 12v po zapłonie na cewkę, 12v do przekaźnika i od niego do grzałki, drugi przewód grzałki na stałej masie
lukas 78 - 10-11-2012, 22:18
zgadza się można na jednym jak dać masę z bimetalu do sterowania cewki
Mirek1275 - 11-11-2012, 22:44
Pod podstawą filtra gniazda wyglądają tak
Przeprowadziłem test za pomocą potencjometru oraz woltomierza.
Wynika z niego że nie ma większej szansy na uruchomienie podgrzewacza na 4 piny z wykorzystaniem oryginalnej instalacji bez przyłączenia modułu odpowiedzialnego za dogrzewanie ON.
rico.1 - 12-11-2012, 23:05
jeśli masz podstawę z termistorem i wtyk na instalacji do niej, to zmierz oporność na żółtych przewodach instalacji.
Jak oscyluje w granicach 15-16kohm - podłącz wtyk i ciesz się działającym podgrzewaniem paliwa , a jeśli nie wskazuje żadnej wartości to prościej wykombinować bimetal w podstawę i do tego przekaźnik jak wyżej.
Mirek1275 - 26-11-2012, 00:24
Niestety nie mam w aucie pomimo wtyczki odpowiedniego sterownika do podgrzewacza.
Zakupiłem już gotowy układ termostatu elektronicznego do którego podłącze przekaźnik i oryginalny termistor.
Za pomocą zwykłego termometru elektronicznego z czujnikiem na kabelku oraz omomierza odczytałem przybliżone wartości rezystancji termistora w funkcji temperatury.
Z wykresu wynika iż sterownik uruchamia grzałkę przy wartości ok. 2,675 kΩ.
Przy równoległym podłączeniu do termistora (żółte przewody) rezystora o dostępnej wartości 6,8 kΩ sterownik załączy dogrzewanie przy około +5 °C. Przy zastosowaniu opornika 10 kΩ dogrzewanie uruchomi się przy ok +1,5 °C.
rico.1 - 26-11-2012, 21:22
Dokopałem się wreszcie do instalacji tego grzania i jednak jak pisałeś załączaniem zawiaduje takie coś jak np tu:
http://allegro.pl/mitsubi...2754273639.html
sprawdź pod konsolą na słupku czy masz taki pusty wtyk z podobnymi kolorami przewodów,
jak znajdziesz to zawsze możesz podłączyć oryginał
... albo to cudo które wystrugasz
Mirek1275 - 27-11-2012, 00:46
Rewelacja
Mam nadzieje że to ten moduł, biorę w ciemno.
Cztery kolory się zgadzają i raczej mam taką wolną kostkę w aucie.
Gdzie dokładnie pod konsolą powinien się znajdować się moduł dogrzewania ON?
Wolałbym uruchomić oryginalny moduł i zmodyfikować jedynie temperaturę jego załączenia.
rico.1 - 27-11-2012, 22:11
Mirek1275 napisał/a: | Gdzie dokładnie pod konsolą powinien się znajdować się moduł dogrzewania ON? | mocowany jest na słupku (masz na nim taki uchwyt metalowy)obok skrzynki bezpieczników, więc w tych okolicach szukaj wtyku do niego
|
|
|