To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EA2A/W 2.0] Odpala i po chwili gaśnie

uki_2 - 23-11-2012, 12:29

Raczej to nie twórczość gazowników, bo już 95.000 na gazie bez problemów.
Odwiedzę jeszcze innego elektronika i poproszę o "przelutowanie" wszystkiego. Zobaczymy jaki będzie efekt.

Po krótkim przeglądzie sieci okazuje się, że czujnik (J5T23071A) był montowany w całkiem sporej gamie samochodów: Carisma, Colt V, Galant VI, Lancer V, Outlander I, ...... w silnikach od 1.3 - 2.4 a ponadto Volvo S40/V40 1.8; Hyundai, KIA - całkiem sporo, więc nie powinno być problemu ze znalezieniem niedrogiej używki.

Owczar - 23-11-2012, 14:01

uki_2 napisał/a:
Raczej to nie twórczość gazowników, bo już 95.000 na gazie bez problemów.


Sam sobie zaprzeczasz:
uki_2 napisał/a:
(jeszcze jakieś 2 inne, ale to podobno od zagazowania i nie są problemem).


Na LPG nie powinno być żadnych dodatkowych błędów.

uki_2 - 23-11-2012, 14:16

Owczar napisał/a:
uki_2 napisał/a:
Raczej to nie twórczość gazowników, bo już 95.000 na gazie bez problemów.


Sam sobie zaprzeczasz:
uki_2 napisał/a:
(jeszcze jakieś 2 inne, ale to podobno od zagazowania i nie są problemem).


Na LPG nie powinno być żadnych dodatkowych błędów.


Wyciągnąłeś 2 zdania dotyczące różnych kwestii.

Pierwsze zdanie, które zacytowałeś odnosi się do tego, że gazownicy raczej nie uszkodzili kabli od czujnika, a drugie do tego, że błędy "od zagazowania" nie miały wpływu na obecne zachowanie i błąd 23.

Wieczorem podeślę jakie to dokładnie błędy ale już kilka osób potwierdziło mi, że one często są obecne po instalacji gazu i nie są problemem.

W jednym masz rację, idealnie byłoby bez żadnych błędów. Może i to uda się osiągnąć...

Owczar - 23-11-2012, 14:25

Jakim kompem był odczytywany błąd? Bo u Ciebie można je odczytać tylko przez wymruganie lub przez MUTII. Ewentualnie evoscan. Pytam, bo często interfejsy są niekompatybilne i wprowadzają w błąd.

[ Dodano: 23-11-2012, 14:27 ]
uki_2 napisał/a:
Pierwsze zdanie, które zacytowałeś odnosi się do tego, że gazownicy raczej nie uszkodzili kabli od czujnika, a drugie do tego, że błędy "od zagazowania" nie miały wpływu na obecne zachowanie i błąd 23.


Wiem co miałeś na myśli, ale skoro na gazie wywala błędy to może świadczyć o fachowości instalatorów, a niektóre błędy wychodzą po czasie. Może w poszukiwaniu sygnału z czujnika wału pocięli kabel, a potem niestarannie polutowali. Sprawdź napięcia według manuala.

uki_2 - 23-11-2012, 14:39

Owczar napisał/a:
Jakim kompem był odczytywany błąd? Bo u Ciebie można je odczytać tylko przez wymruganie lub przez MUTII. Ewentualnie evoscan. Pytam, bo często interfejsy są niekompatybilne i wprowadzają w błąd.


Błędy odczytał mi gość wezwany z ADAC na swoim laptopie, ale nie wiem jaki miał tam soft. Zakładam, że odpowiedni - sądząc po ilości modeli, które były do wyboru (ze 20 wersji dla Galanta 2.0) raczej jakaś kobyła z potężną bazą danych. Do tego przyznał się, że zanim zaczął pracę w ADAC kilka lat robił właśnie w Mitsubishi, to on potwierdził mi też info o pochodzeniu i nieistotności błędów "od gazu" w moim przypadku.

PS. kontrolka CE niestety nic nie wymrugała.

Owczar - 23-11-2012, 14:51

A co się działo po zwarciu pinów? Działa w ogóle kontrolka?

Jeśli kontrolka nic nie wymruguje to błedów nie ma... Ona wymruguje nawet błędy zapamiętane, a nie sygnalizowane w danej chwili.

Krzyzak - 23-11-2012, 15:04

Owczar napisał/a:
Ona wymruguje nawet błędy zapamiętane, a nie sygnalizowane w danej chwili.
chyba, że połączenia elektryczne powodują kasowanie ustawień ECU po każdym wyjęciu klucza ze stacyjki... bo brakuje podtrzymania pamięci... znałem takie babole...
uki_2 - 23-11-2012, 15:06

ABS mruga 2 błędy - pewnie od zabawy na śniegu, a CE świeci cały czas bez mrugania.
Owczar - 23-11-2012, 15:31

Krzyzak napisał/a:
chyba, że połączenia elektryczne powodują kasowanie ustawień ECU po każdym wyjęciu klucza ze stacyjki... bo brakuje podtrzymania pamięci... znałem takie babole...


Tak np sobie zrobił milo aby błędy kasować...
Ale wtedy i komputer nic nie pokaże.

uki_2 napisał/a:
CE świeci cały czas bez mrugania.


No to bardzo dziwny objaw. Gdyby się okazało, że auto ma kompa po lifcie to wtedy numery błędów też są zupełnie inne. No i wygląda na to, że ECU jest po drugim lifcie pomimo produkcji w czerwcu 2000. Dziwna konfiguracja, ale nie niemożliwa.
Tylko wtedy nie ma w ogóle takiego błędu jak 23...

Marti - 24-11-2012, 09:47

Też czasami obserwuję przypadek gaśnięcia/nierównej pracy po odpaleniu (objawy jak przy uszkodzonym przepływomierzu). Do tego mam problem gdy chcę przełączyć auto na gaz - wtedy gaśnie i albo muszę dłuuuuuuuuuuuuuużej czekać aż się nagrzeję albo ODŁĄCZYĆ NA CHWILĘ KROKOWCA OD GAZU :shock: - w tedy przełącza od strzała.

Wymieniłem czujnik temp. w reduktorze, reduktor, centralkę gazu i krokowca (miałem dostęp do gratów). Zastanawiam się czy czujnik temp. płynu nie bruździ.... Jaki ma mieć parametry przy zimnym i ciepłym silniku?

P.S. Check nie sygnalizuje błędu, jak się auto trochę "rozjeździ" to śmiga jak ta lala.

Owczar - 24-11-2012, 09:51

Masz instalację starej generacji?
Hugo - 24-11-2012, 09:52

Marti napisał/a:
Zastanawiam się czy czujnik temp. płynu nie bruździ....
Jak najbardziej.
Marti - 24-11-2012, 09:53

Owczar napisał/a:
Masz instalację starej generacji?


TAK - jakiś debil założył tu staga 150 :(

Mam kabel i oprog. do LPG więc mogę go konfigurować. Wg mnie wszystko w sterowniku jest ok.

Owczar - 24-11-2012, 10:04

Rozumiem, że jak odpalasz ciepły to jest ok?
Marti - 24-11-2012, 10:08

Owczar napisał/a:
Rozumiem, że jak odpalasz ciepły to jest ok?


TAK

Jak już przełączę to cały dzień ok, nawet jak wystygnie (przy obecnej temp.) to nie ma problemu. Na PB gaśnięcie poranne występuje po długim czasie nie używania auta (stoi biedak w garażu a ja pomykam służbowym ;) )

Myślę że TO załatwiło by sprawę, ale wolałbym znać oporności właściwe żeby przemierzyć swojego.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group