To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Problemy techniczne - 4G63, montaż rozrządu

krzychu - 20-11-2012, 08:45

Krzyzak napisał/a:
znaczniki na kołach zębatych wałków rozrządu skierowane do siebie a nie do góry


WOW no to się można by było zdrowo i kosztownie pomylić...

elektryk - 20-11-2012, 15:35

Krzyzak napisał/a:
przykro mi, że nie mogę ze 100% pewnością tego potwierdzić, ale nie robiłem jeszcze tego silnika - tzn. robiłem tylko 4G63DOHC, które mają znaczniki na kołach zębatych wałków rozrządu skierowane do siebie a nie do góry - czyli inne głowice...
i tam pasek był napięty
Ja mam 4G63 DOHC dokładnie taki jak na rysunkach pokazanych wyżej. Rozrząd jest jest poprawnie zsynchronizowany jeśli znaki na kołach pokrywają się ze znakami na obudowie i z reguły są one ustawione pionowo u góry.

Dla ciekawskich udało się ustawić rozrząd, trzeba trzymać się krok po kroku instrukcji i ustawić wszystko o jeden ząbek dalej. Instrukcja jest trochę myląca bo są po drodze kroki które wymagają do ustawienia równo, potem skorygować do przesuniętego o jeden.

zerker - 22-01-2014, 22:00

Około 6k km temu wymieniałem rozrząd. Dziś z ciekawości zajrzałem i pasek jest przesunięty w stronę bloku silnika o około 2-3mm względem "starego" śladu, który biegł idealnie na środku W tej chwili krawędź zewnętrzna paska jest na równi z krawędzią koła zębatego wałka rozrządu od strony bloku silnika(wedle rysunku z poprzedniej strony eng. camshaft sprocket). Wadliwie ustawiony "ukryty" balanser pompy oleju, czy może za mocno naciągnięty pasek?? :|
elektryk - 23-01-2014, 12:37

Co znaczy przesunięty w stronę bloku? Chodzi o położenie ramienia rolki napinającej? Błędne ustawienie balansu jest niediagnozowalne wzrokowo, pasek jest tak samo jak przy dobrze ustawionym balansie jak i przy źle ustawionym.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group