To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Reflektory - renowacja, nowe a może xenon?

robertdg - 03-12-2012, 22:44

MKV napisał/a:
3. Kupno nowych reflektorów typu Angel Eyes z soczewkami dostępnych na Allegro za okł 1000zł. Niestety maja regulację manualną (nie da się przełożyć elektryki?) oraz nie mają certyfikatu E czyli wychodzi na to samo co montaż soczewek z xenonami (a może tu by się xenony właśnie dało założyć?). Wyglądają całkiem fajnie:
i całkowicie nie pasują do JDM bo są do USDM
MKV - 04-12-2012, 00:41

Hugo napisał/a:
MKV, te lampy z alle... to już z wyglądu badziew. Jeśli potrzebujesz auto na codzień to ja bym wolał kupić inne reflektory (chociażby od angola), zalożyć "na razie", a swoje dać komuś do montażu soczewek jeśli sam czujesz, że nie podołasz.


No sam się tego nie podejmę - wolę, zeby to zrobił ktoś kto ma o tym pojęcie. W przypadku xenonów barwa światła najbliższa światła dziennego czyli chyba 4300K jest jak najbardziej wskazana - dużo widać a policji nie rzuca się w oczy niebieska barwa ;)

eggforever - 04-12-2012, 00:50

Hugo napisał/a:
Dread87 napisał/a:
Ale na kloszu reflektorów wytłoczone są oznaczenia świadczące o normach, np Europejskich, jeśli tych wytłoczeń nie ma, to oznacza to tyle samo co dłubanina bez homologacji
Który policjant to wie? Przeciez to osły...


Trochę w tym prawdy jest. Gdy mnie zatrzymała w nocy policja bez jednego światła mijania to przeprowadzili kontrolę dokumentów a na koniec tekst bym podjechał na komputer sprawdzić dlaczego żarówka nie świeci :D

Hugo - 04-12-2012, 08:16

MKV napisał/a:
wolę, zeby to zrobił ktoś kto ma o tym pojęcie
Ja nie mam o tym zielonego pojęcia, ale zrobiłem i osoba robiąca to na codzień nie mogła wyjść z podziwu :mrgreen:
Owczar - 04-12-2012, 13:06

Cytat:
Który policjant to wie? Przeciez to osły...


Hugo, następnym razem się zastanów gdy będziesz obrażał funkcjonariusza policji. Nie jesteś anonimowy w sieci... A inna sprawa, że wrzucanie wszystkich do jednego worka jest krzywdzące. Kilka razy spotkałem naprawdę w porządku policjantów, bo oni są też ludźmi i jak całe społeczeństwo dzielą się na tych mądrzejszych i mniej mądrych.

Aczkolwiek policja to najmniejszy problem. Takie przeróbki mogą zaważyć na współwinie podczas kolizji, nawet gdy ten drugi uczestnik np wymusił pierwszeństwo. Osobiście gdyby mi się zdarzyła taka sytuacja to podważałbym stan techniczny pojazdu gdybym zauważył takie przeróbki. Też myślałem nad przeróbką tylnych lamp, a nawet nad przeróbką przednich, ale pomysł zarzuciłem. Inna sprawa, że jednej osobie uda się to lepiej, a innej gorzej i reflektory świecą jak chcą, czyli w każdą stronę.

No i ostatni aspekt. Reflektory w galancie świecą bez zarzutu gdy stan odbłyśników i kloszy jest w porządku. Po kupnie zmieniłem lampy na nowe oryginalne i nie mam zastrzeżeń do tego elementu. Ważne jest też prawidłowe ustawienie.

MKV - 04-12-2012, 16:46

Owczar napisał/a:

Takie przeróbki mogą zaważyć na współwinie podczas kolizji, nawet gdy ten drugi uczestnik np wymusił pierwszeństwo. Osobiście gdyby mi się zdarzyła taka sytuacja to podważałbym stan techniczny pojazdu gdybym zauważył takie przeróbki. Też myślałem nad przeróbką tylnych lamp, a nawet nad przeróbką przednich, ale pomysł zarzuciłem.


Z tego samego powodu się przed tym powstrzymuję - jeśli ktoś jest kumaty i zauważy takie xenony to powie, że go oślepiłem i kolizja nagle zostanie spowodowana przeze mnie.

Owczar napisał/a:

No i ostatni aspekt. Reflektory w galancie świecą bez zarzutu gdy stan odbłyśników i kloszy jest w porządku. Po kupnie zmieniłem lampy na nowe oryginalne i nie mam zastrzeżeń do tego elementu. Ważne jest też prawidłowe ustawienie.


A gdzie i za ile kupiłeś nowe reflektory? Oryginały czy zamienniki?

Hugo - 04-12-2012, 18:00

Owczar napisał/a:
Hugo, następnym razem się zastanów gdy będziesz obrażał funkcjonariusza policji
Masz rację. Cofam to.
Owczar - 04-12-2012, 22:27

MKV napisał/a:
A gdzie i za ile kupiłeś nowe reflektory? Oryginały czy zamienniki?


Trafiły się na allegro w cenie niewiele wyższej od używek i z odbiorem na miejscu w Wawie.

MKV - 04-12-2012, 22:39

Owczar napisał/a:
MKV napisał/a:
A gdzie i za ile kupiłeś nowe reflektory? Oryginały czy zamienniki?


Trafiły się na allegro w cenie niewiele wyższej od używek i z odbiorem na miejscu w Wawie.


Oryginaly czy zamienniki?

Owczar - 04-12-2012, 22:43

Oryginały :) Razem z żarówkami ;)
MKV - 04-02-2013, 23:16

Co myslicie o zamiennikach firmy DEPO??
Na allegro sa po okł 180zł sztuka bez silniczków elektrycznych (jak rozumiem trzeba przełożyć swoje) ale mają homologację.

Lepiej kupić takie nowe zamienniki czy oddać oryginały do regeneracji??

m6riano - 04-02-2013, 23:53

MKV, pokaz linka...jesli z homo i tylko bez silniczków to myśle że cena spoko bo w mhmtuning były po 160 bez homo i bez elektryki(bez możliwości przekładki)
MKV - 04-02-2013, 23:58

m6riano napisał/a:
MKV, pokaz linka...jesli z homo i tylko bez silniczków to myśle że cena spoko bo w mhmtuning były po 160 bez homo i bez elektryki(bez możliwości przekładki)


http://allegro.pl/nowy-re...2976523589.html

Regeneracja to praktycznie ta sama cena i co więcej nawet okazuje się, że praktycznie koło domu mam ;)
http://www.multiglas.pl/r...mochodowego.htm

Z oferty tejże strony:
"Metody regeneracji reflektorów samochodowych
 Polerowanie zewnętrznej części klosza - polerujemy także szklane klosze reflektorów.
 Czyszczenie z kurzu elementów optycznych reflektora - najczęściej wymaga rozklejenia reflektora / lampy
 Regeneracja odbłyśników poprzez metalizację próżniową."

[ Dodano: 06-02-2013, 11:27 ]
Dzwoniłem dziś do multiglas.pl i ceny wyglądają mniej więcej tak w przypadku galanta (za jeden reflektor):
- polerowanie 150zł szkła
- rozklejenie i czyszczenie wnętrza reflektora 150zł
- malowanie odbłyśników podwójnych (H7 i H1) 200zł (dla jednego było by 150zl)

Wychodzi 500zł za jeden reflektor więc trochę sporo! Taki reflektor po regeneracji chyba nie będzie świecił ponad 2 razy lepiej niż taki nowy zamiennik o którym pisałem? ;)

alex87 - 22-07-2013, 11:57

witam.

mam w tym temacie troche doświadczenia, wiec sie wypowiem. może komuś się przyda.

zauwazyłem iz pare osob zastanawia się nad montażem xenonów do Galanta.

więc pare słów:

TROCHĘ TEORII

kolor/barwa jest oznaczona w stopniach:
6000K to biały, 8000K niebieski a 11000 fioletowy.

o ile dobrze pamiętam są trzy rodzaje przetwornic: zwykłe, CAN BUS czyli cyfrowe i slimy. slimy nie są potrzebne gdyż miejsca jest wystarczająco. nie trzeba również nic wiercić - wystarczy przykręcić śrubką. do Galanta wybieramy cyfrowe. na allegro komplet za około 130 - 160 zł. montaż oprócz przykręcenia przetwornic polega na zamianie zarówki na żarnik i tyle.

i teraz najważniejsze kwestie.

WIDOCZNOŚĆ

po zakupie Gala troche byłem rozczarowany tym jak słabo świecą światła w nocy dlatego zdecydowałem się na xenony. efekt ? więcej niż znakomity. wszystkie znaki i oznaczenia widać już z daleka. ogólnie widoczność (ciężko to ocenić) ale myślę ze 2-3 krotnie lepsza obszarowo - naprawde różnica ogromna.

świeciły tak mocno, że auta co chwile mi migały abym wyłączył długie. akurat miałem szczęśćie iż miałem przegląd troche po montażu. po przystawieniu tej maszynki skupiającej światło rzeczywiście okazło się, że rozbłysk jest za wysoko. i tutaj warto wiedzieć: regulacją ustawić na sam dół i był ok - inni kierowcy przestali migać - sporadycznie się jeszcze ktoś zdarzy. oczywiście ustawiając świecenie na sam dół dalekosiężność troszkę się zmniejszyła ale i tak jest nadal super.

KWESTIE PRAWNE

prawdą jest iż reflektor nie jest przystosowany do xenonów czyli takie światłą grożą zatrzymaniem dowodu rejestracyjnego. mi osobiście na 5 zatrzymań do kontroli tylko jeden policjant połapł się i zabrali dowód. na przeglądzie kosztuje to 20 zł (badanie oświetlenia) i wtedy można sobie odebrać dowód z komendy - jeśli szybko załątwione, lub z urzędu miasta.
aczkolwiek zauwayżłem iż coraz więcej świadomości w policji jeśli o to chodzi.
dlatego aby zminimalizować ryzyko zatrzymania dowódu polecam barwę białą 4300K-6000K - nie rzuca się tak w oczy że to xenon.
no i przede wszystkim mieć w bagażniki stare żarówki razem z przejściówką by w razie czego w 5 minut zalożyć oryginalne oświetlenie.

arturj123 - 22-07-2013, 13:56

MKV jakbym miał trochę kasy to bym szukał lamp, które występowały w VR4/Legnum JDM.
Jak dla mnie wyglądają świetnie:
http://www.ebay.com/itm/J...f38ba79&vxp=mtr



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group