Pajero I - jakie et maksymalnie do pajero 1
bmw1705 - 05-12-2012, 21:24
dzieki
ja chce zalozc standart 31/15'' i kupic felge taka zeby byla na styk z rantem badz troche odstawala jakie et bedzie najlepsze
Heilsberg - 05-12-2012, 22:21
Zmierz jak jest odległość od rantu do krawędzi opony w poziomie.
bmw1705 - 05-12-2012, 22:24
od rantu blotnika do krawedzi opony?? tylko w tej chwili mam opone 235/75/15
jutro zmierze i dam znac
Heilsberg - 05-12-2012, 23:11
Zmierz co jest. Potem się przeliczy.
jawaldek - 06-12-2012, 00:40
Heilsberg napisał/a: | Zmierz co jest. Potem się przeliczy. |
może przyda się do przeliczeń https://picasaweb.google.com/mudmania4x4/Felga?authkey=Gv1sRgCOLs3aHgnYCW8wE#5818608687926774226
Heilsberg - 06-12-2012, 10:30
Ja to mam w głowie.
bmw1705 - 06-12-2012, 15:01
od rantu zewnetrznego blotnika do srodka opony ok 60mm a od bierznika do rantu zew.blotnika ok 80-90mm
Heilsberg - 06-12-2012, 16:49
Coś nie tak. Skoro od rantu błotnika do bieżnika 80-90 to do środka opony powinno być 80-90 plus połowa szerokości bieżnika czyli przy twojej oponie plus jakieś 110 mm.
Dobra chyba wiem. Pisząc środek opony miałeś na myśli wybrzuszenie boku opony. OK.
Trzeba dobrać ET tak by bok opony wyszedł równo z rantem. Bieżnik będzie jakieś 10-15 mm głębiej w nadkolu i nie będzie chlapać na drzwi. Teraz od boku opony do rantu jest 60 mm i o tyle musi się wysunąć opona. Ze zmiany szerokości z 235 na 10,5 zyskujemy 15 mm na stronę. 60 - 15 = 45. Aktualne ET to +20. By zyskać 45 mm zmieniamy je na 20 - 45 = -25. I sprawa rozwiązana. Szukaj felgi z ET -25. Powinno grać plus minus kilka mm bo opona oponie nierówna.
Gdybyś miał te swoje dzisiejsze koło zdjęte to można by zmierzyć czy rzeczywiście ma ET +20 ale najprawdopodobniej ma.
bmw1705 - 06-12-2012, 20:40
dzieki panowie pomoigliscie i to bardzo wiec szukam felgi z et-25
jawaldek - 06-12-2012, 23:38
bmw1705 napisał/a: | dzieki panowie pomoigliscie i to bardzo wiec szukam felgi z et-25 |
nie rozpędzaj się tak z tym ET na minusie 25. 1) częściej będziesz odwiedzał warsztat w celu wymiany łożysk i końcówek 2) teraz jak jedziesz za kimś w koleinie to oponami "tniesz" od wewnątrz , potem będziesz ciął koleiny od zewnątrz 3) możesz osiągnąć taki efekt->> dwa samochody wcześniej tym "wąwozem" przejechały bez problemowo. Patrol ma bardzo duże ET na "-" https://picasaweb.google.com/mudmania4x4/PiknikDolinaSzklarki1517042011ByWaldek#5596956110969274626
https://picasaweb.google.com/mudmania4x4/PiknikDolinaSzklarki1517042011ByWaldek#5596956143487315842
https://picasaweb.google.com/mudmania4x4/PiknikDolinaSzklarki1517042011ByWaldek#5596956175971015954
Po prostu nie mieścił się i koła "wyrzucały" samochód z "wąwozu" utworzonego przez wozy konne
A te felgi które masz nie można ich odwrócić ? Parę śrub lewe koło na prawą stronę i odwrotnie-->> no chyba że konstrukcja felgi nie pozwala
Tak jak wcześniej pisałem mam ET-20, na drugim Misku ET jest -10 i na wiosnę a może wcześniej będę robił próbną przekładkę-->> mam też oryginalne felgi.
Heilsberg - 07-12-2012, 00:23
Waldziu a pomyślałeś może jak po zamianie felg metodą przez Ciebie proponowaną będzie pompował koło jak zawory wyjdą od wewnątrz? Będzie ściągał za każdym razem czy właził pod auto? Wiesz jak wygląda chromowany Mangels od wewnątrz? Jest czarny, brzydki jak kupa i ma spawy na wierzchu i estetyka auta nieco spadnie. Spore nieco. Powierzchnia styku z tarczą czy bębnem będzie żadna bo felga od zewnątrz nie jest płaska tak jak od środka.
Zapomnij o odwracaniu felg jakimkolwiek. Kup nowe stalowe felgi, drogie nie są. Nie będziesz czuł większej różnicy in minus w jeździe, rozstaw kół zmieni Ci się raptem o 9 cm, będzie stabilniejszy w zakrętach i będzie raczej lepiej.
A Patrol się nie zmieścił w wąwozie ma od Miska sporo szerszy rozstaw kół.
banderas40 - 07-12-2012, 08:42
ostatecznie może założyć dystanse i osiągnie podobny efekt są nawet takie które przykręcasz do piasty a w sobie mają szpilki.
jawaldek - 07-12-2012, 10:05
Heilsberg napisał/a: | będzie pompował koło jak zawory wyjdą od wewnątrz? | no fakt pisałem na podstawie felg kolegi co może przekładać P-L i zawór do pompowania jest dostępny z obu stron
Heilsberg napisał/a: | Nie będziesz czuł większej różnicy in minus w jeździe, rozstaw kół zmieni Ci się raptem o 9 cm, będzie stabilniejszy w zakrętach i będzie raczej lepiej. | na czarnym to fakt. Heilsberg napisał/a: | A Patrol się nie zmieścił w wąwozie ma od Miska sporo szerszy rozstaw kół. | nie ma innego Patrola na zdjęciu ale tamten przeszedł bez problemów-->> ale nie gadamy o Patrolach
Na "moim" terenie jest mnóstwo dróg dojazdowych do pól odpowiadających szerokością wozów konnych-->> tak na dobrą sprawę to można puścić kierownicę tyle że te wszystkie wystające kamienie (niektóre bardzo ostre) które tną bok opony "dają" dużą szansę na przecięcie boczne. Przy oryginalnych felgach problem był dużo mniejszy->> łatwiej mieściły się w koleiny. Faktem jest że Misiek dostaje bardziej agresywny wygląd ale, piszę to na podstawie własnych doświadczeń,częstsze warsztatowe wizyty-->> fakt mój jest dociążony-->> jeszcze nie zważyłem
Eskapada - 21-12-2012, 21:19
To może ja się wypowiem,
......przez 6 lat jeździłem PII na oponach 33x12.50 osadzonych na felgach z ET -30 i przez 5 lat ani razu nie wymieniłam łożysk piast przednich.
Należy przód rozebrać wymienić dwa smieringi na stronę, zamontować nowe łożyska igiełkowe i raz na pól roku dokręcić śrubę piasty koła...
Do Pajero I felga z ET -20 / 25 będzie akurat . Taką mam u siebie
jawaldek - 27-12-2012, 10:02
Eskapada napisał/a: | ......przez 6 lat jeździłem PII na oponach 33x12.50 osadzonych na felgach z ET -30 i przez 5 lat ani razu nie wymieniłam łożysk piast przednich. | a to w tym samochodzie ukręciła Ci się pół ośka ET -30, opony 33" to i błotniki wycięte a samochód tylko w teren
|
|
|